10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Maverick9898

[Opgelost] AoE II op beamer

Beste mensen,

ik moet vrijdag op de universiteit bij een werkcollege een presentatie geven en wou daarbij voor de inleiding een stukje AoE II spelen op een beamer (vraag me niet waarom:P). Nu heb ik een MacBook Air, maar ik vraag me af of dat wel goed gaat. Ik heb het spel überhaupt nog niet geïnstalleerd op de Air maar het lijkt me dat ie dat prima kan draaien. Zou hij dat ook op een beamer kunnen? Het leek mij van wel maar ik sta anders ook zo voor lul als het niet werkt.
    Het gaat om een Late 2008 model MacBook Air met 1.6 Ghz Intel Core 2 Duo, 2GB DDR3 RAM en de 9400m videokaart.
    Wat denken jullie?

Dank!
    Maverick9898
    PS: Voor degene die het niet weten, met AoE II bedoel ik Age of Empires II:P.

Bijdrager
    ajv

Game requirements:
    Mac OS X (or Mac OS 8.6 or higher)
    233Mhz PowerPC processor or faster
    32 MB RAM

Dus ik denk dat je nog wel een intel patch nodig hebt om hem te kunnen spelen.
    Ik heb geen ervaring met 2 beeldschermen i.c.m AoE maar als je gewoon je beeldscherm op klonen (of hoe heet dat ook alweer) hebt dan geef je gewoon je beeldscherm van de air weer op de beamer.

Bijdrager
    Maverick9898

Ja precies dat was ik ook van plan. De kloon optie. Nee hij werkt gewoon op Intel. Ik heb ‘m op m’n iMac geinstalleerd en dat werkt prima:). Maar inderdaad, als je naar de game requirements kijkt zou het moeten lukken. Toch is de Air niet de krachtigste Mac, vandaar dat ik het vraag;).

Bijdrager
    ajv

Maar het spel komt volgens mij uit 2001, dus als de Air dat niet gaat trekken..

Bijdrager
    Maverick9898

Nee precies, maar op de beamer ook? Hij moet dat wel weergeven. Ik heb daar niet megaveel verstand van. Hij had namelijk bij C&C Generals gewoon op z’n eigen scherm al redelijk veel moeite (blazen e.d.).

Bijdrager
    ajv

Volgens mij maakt dat niks uit, dat blazen komt omdat hij zwaarder wordt belast, en dus warmer word. Mijn MacBook Pro blaast ook heel vaak bij spellen, terwijl hij meer dan snel genoeg is. Ik moet zeggen dat Generals ook niet erg vloeiend loopt bij mij onder OSX (op zowel iMac als MBP), vind hem onder Windows vloeiender draaien..
    Als je de beamer eraan gooit zal AoE net zo snel zijn als zonder.

Bijdrager
    Maverick9898

Allright thanks!

Bijdrager
    Nikita

Check even van tevoren of het spel wil starten, op mijn MacBook uit 2008 met OS X 10.6.4 wilde het laatst niet starten (gaf een foutmelding over de resolutie). Voorheen met Leopard nog wel.

Het draait overigens via Rosetta, dus er is geen Intel patch nodig of überhaupt beschikbaar.

Bijdrager
    Maverick9898

Dank Nikita! Ik heb het al getest en werkt prima!:D

Bijdrager
    Nikita

Da’s mooi dan!

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.