6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    densing

Anyconnect / Citrix viewer valt steeds weg

sinds een aantal weken valt mijn vpn-connectie steeds weg op mijn MacBook.

Ik log in via AnyConnect en kan dan via Citrix Viewer inloggen op mijn werk. Nu krijg ik sinds een aantal weken de melding via Citrix Viewer “netwerkverbinding hersteld”. Ik krijg dit bij een WiFi-verbinding en bedraad.

Ik heb ook een windows 10-laptop via mijn werk thuis en daar log ik ook in via Anyconnect maar daar heb ik geen problemen. Daar zit trouwens geen Citrix Viewer bij.

Ik kan daar natuurlijk op werken maar vind het fijner om alles op 1 laptop te doen: gemakkelijker schakelen en bovendien hoef ik dan mijn 2e scherm niet steeds te switchen.

Iemand een oplossing?

Sleutelbeheerder
    Night

Ik ben  benieuwd of dat ook gebeurt als je een youtube filmpje in de achtergrond hebt draaien. Het lijkt er nl. op dat je netwerkverbindinging onderbroken wordt, waardoor er een nieuwe verbinding opgezet wordt met de VPN server. Citrix raakt dan het spoor bijster. Met een streaming film in de achtergrond zou de verbinding theoretisch constant open moeten blijven.

Bijdrager
    densing

ok gaan we dat eens proberen

Bijdrager
    densing

<p class=”cite”>densing op 16 december 2020 om 21:09</p>
    ok gaan we dat eens proberen

helaas is dit niet de oplossing

Sleutelbeheerder
    Night

Wat heb je zelf al gedaan om het probleem te tackelen? (zie troubleshoot stappen)

Gewoon bovenaan beginnen en bluetooth kun je wel overslaan denk ik zo 🙂

Wat uiteraard niet in het lijstje staat, is het verwijderen van de storende apps (VPN + Citrix), inclusief alle bijbehorende systeembestanden en deze opnieuw installeren. Die zou dan tussen stap 8 en 9 thuishoren.

Bijdrager
    densing

Ik heb vorige week een clean install gedaan en daarna had ik er een paar dagen geen last van naar mijn gevoel. Alles werkte vlot, maar had melding niet aan staan dus ik weet het niet 100% zeker.

kan het zijn dat na het afsluiten iets blijft hangen wat de problemen daarna veroorzaakt?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.