-
Q:
Anyconnect / Citrix viewer valt steeds weg
sinds een aantal weken valt mijn vpn-connectie steeds weg op mijn MacBook.
Ik log in via AnyConnect en kan dan via Citrix Viewer inloggen op mijn werk. Nu krijg ik sinds een aantal weken de melding via Citrix Viewer “netwerkverbinding hersteld”. Ik krijg dit bij een WiFi-verbinding en bedraad.
Ik heb ook een windows 10-laptop via mijn werk thuis en daar log ik ook in via Anyconnect maar daar heb ik geen problemen. Daar zit trouwens geen Citrix Viewer bij.
Ik kan daar natuurlijk op werken maar vind het fijner om alles op 1 laptop te doen: gemakkelijker schakelen en bovendien hoef ik dan mijn 2e scherm niet steeds te switchen.
Iemand een oplossing?
Ik ben benieuwd of dat ook gebeurt als je een youtube filmpje in de achtergrond hebt draaien. Het lijkt er nl. op dat je netwerkverbindinging onderbroken wordt, waardoor er een nieuwe verbinding opgezet wordt met de VPN server. Citrix raakt dan het spoor bijster. Met een streaming film in de achtergrond zou de verbinding theoretisch constant open moeten blijven.
Wat heb je zelf al gedaan om het probleem te tackelen? (zie troubleshoot stappen)
Gewoon bovenaan beginnen en bluetooth kun je wel overslaan denk ik zo 🙂
Wat uiteraard niet in het lijstje staat, is het verwijderen van de storende apps (VPN + Citrix), inclusief alle bijbehorende systeembestanden en deze opnieuw installeren. Die zou dan tussen stap 8 en 9 thuishoren.
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.