15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:

Bijdrager
    giljom

Antivirus software voor mijn iMac

Ik heb mijn iMac al 6 jaar en heb nooit een antivirus program gehad, maar de laatste tijd krijg ik Phishing mail, is het nodig van een antivirus program te installeren en welk raad u aan, en helpt dat voor die verdachte mail tegen te houden .

Graag uw mening.

Bijdrager
    koen

Probeer het eens met MalwareBytes. Of je gebruikt een ander email adres.

Bijdrager
    giljom

Hallo bedankt Koen voor uw snel antwoord, ik was al wat opzoek gegaan en die MalwareBytes lijkt mij wel wat, is dat gratis, of van is de prijs van aankoop.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

MalwareBytes heeft een gratis versie en een betaalde versie.

https://www.techradar.com/reviews/malwarebytes

De betaalde versie heeft een 14-daagse trial.

Ik gebruik nog 1.3.1. in plaats van versie 3.

Zelf heb ik ook nog Avast gebruikt, wat mij waarschuwde voor “harmful sites”.

Op Apple Communities zei men dat je geen antivirus voor Mac nodig hebt, dat dit de computer alleen maar vertraagt.

Ik heb Avast momenteel verwijderd maar zie geen verbetering in benchmarks.

Bijdrager
    giljom

Wat is het best, free of aankoop en wat is de prijs

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Aankoop is 39 dollar voor 1 jaar, vind ik nogal duur.

Installing Malwarebytes gets you a 14-day trial of the Premium version with full real-time protection. After that it falls back to a free edition with on-demand malware, spyware and rootkit detection only.

Avast is gratis.

Bijdrager
    TheBigZ

Een anti-virus programma installeren gaat niet voorkomen dat jij phishing mailtjes toegestuurd krijgt. Wellicht een betere mailprovider (met goede spamfiltering) wel.

De beste remedie tegen phishing zit nog altijd tussen je oren; wees je er van bewust voordat je op een link in een mail klikt. En mails van onbekende afzenders met vage subjects niet eens openen maar meteen weggooien.

Bijdrager
    giljom

Ik weet nu meer, alvast heel erg bedankt voor de hulp

Moderator
    Night

Zorg daarnaast dat je het junkmail filter van Mail goed traint, dan zal het meerendeel van de Phishing en spammails er al uitgevist worden voor je.

https://support.apple.com/nl-nl/guide/mail/mlhlp1065/mac

Bijdrager
    sedikit

Ik meld het, die enkele keer dat ik een phishing-mail ontvang, bij PhishTank (je moet je wel registreren). Die sporen de dader op, en voorkomen daarmee verder onheil voor anderen. Kleine moeite:

https://www.phishtank.com/

En als gepretendeerd wordt dat het van een bank o.i.d. afkomstig is: die banken e.d. hebben ook een alarm (mail) adres. Begint meestal met spouf

• Deze reactie is gewijzigd 3 weken, 2 dagen geleden door  sedikit.

Bijdrager
    giljom

Kan u mij geen voorbeeld door sturen hoe ik de juist instelling doe in de reclame filter, wat aangevinkt moet of wat niet.

Bijdrager
    penseel

Bijdrager
    GoeieDag

Zinloos in mijn optiek, dat ageren tegen phishing. De afzender en allerlei criteria veranderen toch elke keer.

Gewoon in Mail op de Verplaats naar Reclame drukken met die mail geselecteerd, en weg is ie.

Bijdrager
    macqintosh

Zeker zinloos daar antivirus pakketten niks kunnen doen tegen phishing. Alleen jijzelf door verdachte mail niet te openen en weg te tiefen.

Moderator
    Night

Inderdaad. Gewoon een beetje gezond verstand. Werkt beter dan de beste software.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.