30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 37)
  • Q:
    Bijdrager
    NewToMac

Antivirus MacOSX

Hey mensen,

ik vroeg me af of een mijn macbook wel beveiligd is. kan iemand mijn dit even duidelijk maken?

alvast bedankt

Inactief
    Anoniem

Er zijn nagenoeg geen virussen voor Mac OSX.
    Voortaan ff zelf zoeken op google of ben je liever lui dan moe?

Bijdrager
    J.C.

Zie zijn naam, dat verklaart het :D, ik zal even wat linksjes plaatsen:

http://ace.dse.nl/ace_waarommac.html#03

http://ace.dse.nl/ace_waarommac.html#02

Naar aanleiding van herhaalde geslaagde inbraakpogingen door hackers besloot het Amerikaanse leger in 1999 zijn website niet langer op Windows-servers te plaatsen, en in plaats daarvan Macintosh-servers te gebruiken. Het Amerikaanse ministerie van Binnenlandse Veiligheid (US Department of Homeland Security) besloot in 2004 volledig over te stappen op Mac OS X. Dat betekende voor Apple een order van honderduizenden systemen.

http://home.tiscali.nl/macmiep/macmiepmaccursus/12xveiligheid.html

&joy your Macbook:)

Bijdrager
    Steff

Ik zie de Apple Balonnentjes al omhoog springen na een frisse installatie:

Uw Computer is goed beschermd:

Geen extra antivirussoftware geinstalleerd..
    Geen extra firewall geinstalleerd..
    U draait MacOSX..

Goedendag nog :P

Bijdrager
    DarkRaverNL

Je hebt zelfs geen Firewall nodig !

Bijdrager
    JeePee

Er is wat malware, maar op 2 handen te tellen, bovendien is het merendeel Proof of concept, dus puur een bewijs dat iets kan, maar onschadelijk. Echte virussen zijn er nog niet en je hoeft er op dit moment ook niet zo bang voor te zijn.

Eigenlijk is het zonde als je een antivirus voor je Mac aanschaft. Je kunt echter ClamXav downloaden en dat af en toe eens draaien, maar om eerlijk te zijn… ik overdrijf vaak wat betreft beveiliging op mijn eigen Macs en op Macs die ik beheer, maar geen enkele ervan heeft een antivirus draaien. In het begin van Mac OS X ben ik hier wel mee in de weer geweest, maar nu niet meer.
    Ik houd de boel goed in de gaten en mochten er bedreigingen ontstaan, dan zal er wel een antivirus op m’n Macs komen.

Het is belangrijk dat je je systeem up-to-date houdt en geen domme dingen doet, dat is eigenlijk het belangrijkste.:D

Bijdrager
    Steff
    ”DarkRaverNL”

Je hebt zelfs geen Firewall nodig !

Waar heb je dat vandaan?
    Ik gebruik zeker weten nogwel een firewall en ik ben zeker weten niet de enigste! Waarom zou je geen firewall aan moeten? Waarom zou je er wel 1 aan moeten hebben? Om het ongewenste verkeer toch tegen te gaan.

Ook op een mac kun je aanvallen en dergelijke krijgen.

Bijdrager
    JeePee

Dat je geen firewall nodig hebt, ben ik niet met DarkRaverNL eens. Zet minstens de interne firewall aan, dat kan zeker geen kwaad.

Wellicht is ons grootste gevaar dat we onszelf onkwetsbaar achten en dat zijn we niet! Dus graag wakker worden.:roll:

Bijdrager
    hansenonline

nu moet je niet de kat op het spek binden! firewall zou ik wel aanzetten. en een virusscanner is handig als je veel heen en weer mailt met je windows vrienden, dan krijgen ze de virussen niet via een forward mailtje.

Bijdrager
    DarkRaverNL

Mijn FW staat al lang uit, wat willen mensen doen ? je port scannen ? gaan ze gang maar… en dan, staat er een poort open… ok en dan… wat gaan ze doen… hacken ? controlle over mijn mac nemen ? o… laat maar eens zien, mijn firewall is en blijft uit.

Als je geen spellen speelt, ok mischien kan je hem dan aan laten, maar ik heb ze liever uit als ik spelle speel.

Bijdrager
    solutions
    ”DarkRaverNL”

Mijn FW staat al lang uit, wat willen mensen doen ? je port scannen ? gaan ze gang maar… en dan, staat er een poort open… ok en dan… wat gaan ze doen… hacken ? controlle over mijn mac nemen ? o… laat maar eens zien, mijn firewall is en blijft uit.

S T O E R

Bijdrager
    DarkRaverNL

S T O E R he;) ik ben ook stoer.

Bijdrager
    Steff

Ik noem het gewoom D O M

Bijdrager
    Overstappertje

Ik vind het ook niet verstandig.

Ik heb de ingebouwde firewall wel aanstaan. In tegenstelling tot die van Windhoos worden uitgaande poorten wel beschermd als het goed is.

Inactief
    Anoniem

In nagenoeg elk ethernet ADSL modem zit een firewall, heb die van mijn Mac dus uitstaan, het is alleen maar lastig voor in het netwerk, sommige poorten worden dan geblokkeerd.

Bijdrager
    Maced.2

ik heb me nog nooit zo velig gevoeld als op me Mac…:D

hier staat de Fw ook lekker uit …….en das best stoer tegen over je windhoos vriendjes:mrgreen:

Bijdrager
    basiel

mannen het gevaar van firewall afzetten moet je ook niet overroepen, er zijn een paar miljoen computers die aan het internet hangen en professionele hackers hebben geen uitdaging aan gewone home computers en amateur hackertjes die gebruiken van die tooltjes die online te vinden zijn en die gewoon de standaard windows security holes uitbuiten. Bovendien zou een firewall niet eens nodig moeten zijn als je systeem enkel de poorten open zet die het nodig heeft en die deftig beheert. Bovendien zelfs met een firewall open kunnen hackers nog altijd binnen via de poorten die jezelf gebruikt om te surfen;-) dus conclusie is als er iemand echt op je computer binnen wil en het is een professional dan zal een software firewall zeker niet voldoende zijn. Voor alle andere gevallen kan het geen kwaad ze aan te hebben staan maar het is zeker geen must.

Bijdrager
    DarkRaverNL

Euhm, define “Binnekomen” ? mischien als SSH aanstaat, sja dan kunnen ze mischien binnekomen.

Bijdrager
    basiel

als je connectie met browser maakt dan opent hij een connectie in beide richtingen uitgaand en inkomend dus je hebt altijd binnenkomende poorten openstaan die je zelf niet manueel gecreert hebt maar die system managed zijn

Bijdrager
    DarkRaverNL

Daar kunnen ze je niet op hacken, firewall is niet nodig op een Mac, mischien een beetje veiliger, maar zoals je al zelf zecht, als iemand egt in jou computer wil, en is egt goed in hacken, zaldie er wel inkomen, ik zit ook in een netwerk, achter een airport, en een router nog eens, dus een firewal op mijn mac word alleen maar dubbelop.

Bijdrager
    basiel

als je mijn eerste bericht had gelezen dan had je kunnen zien dat ik van dezelfde mening ben

Bijdrager
    JeePee

Dat moet je er dan wel even bij zeggen. Heb je de firewall in de router aan? Niet iedereen heeft een router weet je.:D

Bijdrager
    DarkRaverNL

Ook al heb je er geen, het is geen must. op een PC blijkbaar wel. ( n00bs ~lees: PC= windhos)

Bijdrager
    JeePee

Wel een must is het lezen van de laatste MacFan, deze heet niet voor niets: Hoe safe is Mac OS X.:D

Maar goed, voor de mensen die het hackers of anderen niet nog makkelijker willen maken, zet gewoon je firewall aan.:D

Moderator
    Pete.Z

Ik heb hier al 6 jaar 3 Macs dag en nacht aan de kabel via een router,zonder firewall,virisscanner of wat dan ook.
    Nog nooit problemen gehad.
    Als iemand er lol in heeft om mijn poorten te scannen moet hij dat vooral niet laten.

Bijdrager
    Zeedraak
    ”DarkRaverNL”

zelf zecht, als iemand egt i.

Even off-topic: dat omdraaien van ch en g, is dat gangbare jongerentaal of je eigen creatieve vondst?

Bijdrager
    DarkRaverNL
    ”Zeedraak”
    ”DarkRaverNL”

zelf zecht, als iemand egt i.

Even off-topic: dat omdraaien van ch en g, is dat gangbare jongerentaal of je eigen creatieve vondst?

dat is ABN !

Bijdrager
    Shark-o

Op wat voor school hebben ze jou wijs gemaakt dat dat ABN is?

Het is toch echt “zegt” en “echt”

Bijdrager
    DarkRaverNL

wat is school :x

Bijdrager
    Timma

Timmai raporteerd live van het http://www.macosx.nl forum:

Er is een ramp geschied, de gebruiker met de naam DarkRaverNL heeft gewoon zegt geschreven als ‘zecht’ en echt als ‘egt’. Ik weet niet hoeveel pagina’s topic hier moeten voor gaan sneuvelen maar het zal niet best zijn.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 37)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.