-
InactiefAnoniem13 juli 2006 om 17:54
Er zijn nagenoeg geen virussen voor Mac OSX.
Voortaan ff zelf zoeken op google of ben je liever lui dan moe?Zie zijn naam, dat verklaart het :D, ik zal even wat linksjes plaatsen:
http://ace.dse.nl/ace_waarommac.html#03
http://ace.dse.nl/ace_waarommac.html#02
Naar aanleiding van herhaalde geslaagde inbraakpogingen door hackers besloot het Amerikaanse leger in 1999 zijn website niet langer op Windows-servers te plaatsen, en in plaats daarvan Macintosh-servers te gebruiken. Het Amerikaanse ministerie van Binnenlandse Veiligheid (US Department of Homeland Security) besloot in 2004 volledig over te stappen op Mac OS X. Dat betekende voor Apple een order van honderduizenden systemen.
http://home.tiscali.nl/macmiep/macmiepmaccursus/12xveiligheid.html
&joy your Macbook
Er is wat malware, maar op 2 handen te tellen, bovendien is het merendeel Proof of concept, dus puur een bewijs dat iets kan, maar onschadelijk. Echte virussen zijn er nog niet en je hoeft er op dit moment ook niet zo bang voor te zijn.
Eigenlijk is het zonde als je een antivirus voor je Mac aanschaft. Je kunt echter ClamXav downloaden en dat af en toe eens draaien, maar om eerlijk te zijn… ik overdrijf vaak wat betreft beveiliging op mijn eigen Macs en op Macs die ik beheer, maar geen enkele ervan heeft een antivirus draaien. In het begin van Mac OS X ben ik hier wel mee in de weer geweest, maar nu niet meer.
Ik houd de boel goed in de gaten en mochten er bedreigingen ontstaan, dan zal er wel een antivirus op m’n Macs komen.Het is belangrijk dat je je systeem up-to-date houdt en geen domme dingen doet, dat is eigenlijk het belangrijkste.
”DarkRaverNL”Je hebt zelfs geen Firewall nodig !
Waar heb je dat vandaan?
Ik gebruik zeker weten nogwel een firewall en ik ben zeker weten niet de enigste! Waarom zou je geen firewall aan moeten? Waarom zou je er wel 1 aan moeten hebben? Om het ongewenste verkeer toch tegen te gaan.Ook op een mac kun je aanvallen en dergelijke krijgen.
Mijn FW staat al lang uit, wat willen mensen doen ? je port scannen ? gaan ze gang maar… en dan, staat er een poort open… ok en dan… wat gaan ze doen… hacken ? controlle over mijn mac nemen ? o… laat maar eens zien, mijn firewall is en blijft uit.
Als je geen spellen speelt, ok mischien kan je hem dan aan laten, maar ik heb ze liever uit als ik spelle speel.
”DarkRaverNL”Mijn FW staat al lang uit, wat willen mensen doen ? je port scannen ? gaan ze gang maar… en dan, staat er een poort open… ok en dan… wat gaan ze doen… hacken ? controlle over mijn mac nemen ? o… laat maar eens zien, mijn firewall is en blijft uit.
S T O E R
InactiefAnoniem13 juli 2006 om 18:22In nagenoeg elk ethernet ADSL modem zit een firewall, heb die van mijn Mac dus uitstaan, het is alleen maar lastig voor in het netwerk, sommige poorten worden dan geblokkeerd.
mannen het gevaar van firewall afzetten moet je ook niet overroepen, er zijn een paar miljoen computers die aan het internet hangen en professionele hackers hebben geen uitdaging aan gewone home computers en amateur hackertjes die gebruiken van die tooltjes die online te vinden zijn en die gewoon de standaard windows security holes uitbuiten. Bovendien zou een firewall niet eens nodig moeten zijn als je systeem enkel de poorten open zet die het nodig heeft en die deftig beheert. Bovendien zelfs met een firewall open kunnen hackers nog altijd binnen via de poorten die jezelf gebruikt om te surfen
dus conclusie is als er iemand echt op je computer binnen wil en het is een professional dan zal een software firewall zeker niet voldoende zijn. Voor alle andere gevallen kan het geen kwaad ze aan te hebben staan maar het is zeker geen must.
Daar kunnen ze je niet op hacken, firewall is niet nodig op een Mac, mischien een beetje veiliger, maar zoals je al zelf zecht, als iemand egt in jou computer wil, en is egt goed in hacken, zaldie er wel inkomen, ik zit ook in een netwerk, achter een airport, en een router nog eens, dus een firewal op mijn mac word alleen maar dubbelop.
Wel een must is het lezen van de laatste MacFan, deze heet niet voor niets: Hoe safe is Mac OS X.
Maar goed, voor de mensen die het hackers of anderen niet nog makkelijker willen maken, zet gewoon je firewall aan.
Timmai raporteerd live van het http://www.macosx.nl forum:
Er is een ramp geschied, de gebruiker met de naam DarkRaverNL heeft gewoon zegt geschreven als ‘zecht’ en echt als ‘egt’. Ik weet niet hoeveel pagina’s topic hier moeten voor gaan sneuvelen maar het zal niet best zijn.
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.