6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    michi_rishi

Anti spam plugin voor mail

Een tijdje geleden las ik dat er voor Outlook express (in Windows) een plugin is die op een heel handige manier SPAM uitfiltert. Komt er op neer dat alle gebruikers van die plugin reageren op mail. Als veel mensen iets als SPAM aanmerken, komt dat mailtje er evenlater niet meer door.

Is zoiets er ook voor Mail?

Bijdrager
    mulderd

D’r zit een goed filter in de standaard mail.app van OSX. Als je naar je voorkeuren gaat, kan je je Junkmail filter instellen. Die leert van je acties. Dus denk ik dat dat wel voldoet aan je vraag.

Bijdrager
    Rico Royal

Volgens mij zit het standaard in mail ingebouwd. Het spam/reclame filter maak gebruik van je eigen input en aanwijzingen wat reclame is maar maakt volgens mij ook gebruik van de “blacklist” van spammers.

Voor mij persoonlijk werkt het reclame filter goed. Van de 25 spam mailtjes die er per dag ongeveer binnen komen, komt er soms 1 soms twee door het filter heen en die markeer ik dan ook als spam.
    Hooguit 1 keer in de 3 maanden zit er een mailtje in de spam die er eigenlijk niet thuis hoort.

Als je een beetje zoekt moet het ook mogelijk zijn de spam filter instellingen van een andere persoon op jou computer te zetten. Samenvoegen van die gegevens wordt denk ik wel moeilijk.

Misschien weet je dit allemaal al, en wil je alleen weten of het genoemde outlook filter ook voor mail beschikbaar is. Persoonlijk zou ik niet willen werken met zo’n filter. Wie weet wat er nog meer voor informatie mee gaat.

Bijdrager
    michi_rishi

Bedankt voor de tips!
    Ik denk dat ik Mail maar eens grondig ga doorlopen om te kijken of aan mijn instellingen nog wat aan te verbeteren is.

Bijdrager
    vhbart

Je kan in de “Voorkeuren” van mail, tabblad “Reclame” reeds van alles selecteren, maar ook onderaan de knop “Geavanceerd…” aanklikken. Daar kan je dan extra regels instellen naar eigen believen.

Bijdrager
    sysop

…spam… zucht… kan er van meepraten…:cry:
    Mijn “workaround”:
    zie dat je een gmail-account krijgt, forward al je mail daarnaartoe, en lees de gmail-account uit via Mail. Gmail heeft een spam-filter, en okay… je zult er een beetje vertrouwen in moeten hebben, want de spam komt niet meer in je mailbox terecht, dus je zou al via de gmail-website in je spam-mapje moeten kijken… iets wat ik toch maar zeer zelden doe:oops:
    Desalniettemin is het nu een stuk rustiger in m’n mailbox:lol:
    Oh, and did I mention: 2,5 GB mailboxcapaciteit:P

Greetz,
    René.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.