17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Mmmarco

Anti-‘EXE’ regel schrijven voor Mail

Ik gebruik de ‘regels’ van mail regelmatig. Ze zijn erg handig en duidelijk. Toch krijg ik 1 ding maar niet voorelkaar. Ik wil elk emailtje waar een .exe aan zit meteen verplaatsen naar de prullebak en de afzender een standaard reply sturen dat zijn mail automatisch verwijderd is vanwege de .exe. De reply is makkelijk genoeg, maar hoe krijg je een attachement-regel?

(Ik wil de .exe om de PC gebruikers in mijn netwerk te beschermen. Het zijn altijd van die ‘coole screensavers’ ed die de boel in het honderd doen lopen bij hen, ondanks de anti-virus van Mc Affee).

Bijdrager
    PeterMeeuwsen

Ik ben dan weer zo’n eikel die gelijk zegt: Niet mogelijk!

Niet met Apple’s Mail in ieder geval….

Maar iemand die een oplossing heeft, is welkom!:)

Bijdrager
    Marc

Wel mogelijk, maar niet van in mail zelf.
    Kijk hier eens : http://www.vechtwijk.nl/dev/index.html
    Zij hebben pop monitor en zou ook werken op attachments.
    Waar het evnetueel wel mogelijk zou mee zijn in mail is om een script te schrijven en dit script te laten uitvoeren door een rule…

Bijdrager
    Deskman

Ik gebruik juist voor de uitgebreide mogelijkheden voor het filteren MS Entourage. Ik heb nu drie keer een poging gedaan vriendjes te worden met Mail, maar het wil maar niet lukken. Ook mis ik in Mail de mogelijkheid non-HTML-mail te sturen. En aangezien ik een aantal codefreaks in mijn kennissenkring heb die hun mail in te terminal lezen (unix freaks) is HTML-mail een dodzonde.

Toch moet het met een applescriptje toch wel kunnen lukken om .exe bestanden t wissen en te weigeren. helaas kan ik geen applescripts maken, maar er zijn hier vast wel collega-maccers die hun hand daar niet voor omdraaien.

Bijdrager
    Mmmarco

Tja het leek me zo simpel. Als attachement .EXE bevat’ dan ‘naar prullemand’. Lukt me idd niet. Zou bijna net zo simpel moeten zijn als ‘als email’ dan ‘speel geluid’ nietwaar?

Popmonitor klink goed:
    You can also automate the removal of unwanted messages by creating lists of trusted and blocked senders and by creating custom filters based on several criteria. Another option is to bounce spam right back to the sender to simulate a non-existing e-mail address.

Maar niet zoiets tegen .exe of vsb… Lijkt me toch best simpel. Wie wil er tegenwoordig nog .exe ontvangen? ik weet dat bv @philips.com een script heeft draaien dat .exe in een paperclip niet toestaat en retour afzender stuurt. (kwam ik achter toen ik een self extracting zip file voor pc mailde).

Bijdrager
    Mmmarco

OK! Popmonitor werkt. Hij gooit alles met .exe in de paperclip weg. Helaas kan je niet een autoreply sturen aan de afzender. Grappig was ook dat ie mijn naam en wachtwoord overnam uit mail, automatisch. Werkt wel maar niet helemaal volledig.

Bijdrager
    jeneverstoker
    ”Deskman”

Ik heb nu drie keer een poging gedaan vriendjes te worden met Mail, maar het wil maar niet lukken. Ook mis ik in Mail de mogelijkheid non-HTML-mail te sturen. En aangezien ik een aantal codefreaks in mijn kennissenkring heb die hun mail in te terminal lezen (unix freaks) is HTML-mail een dodzonde.

Ik vind Apple Mail een prima programma. Juist ook vanwege de mogelijkheid om berichten als platte tekst te versturen. Ik ben het wat dat betreft helemaal met de codefreaks eens. Onder voorkeuren > nieuw bericht kan je instellen of je je berichten standaard als platte tekst of als RTF de wereld in wil slingeren…

Hans :mrgreen:

Bijdrager
    Deskman
    ”jeneverstoker”
    ”Deskman”

Ook mis ik in Mail de mogelijkheid non-HTML-mail te sturen. En aangezien ik een aantal codefreaks in mijn kennissenkring heb die hun mail in te terminal lezen (unix freaks) is HTML-mail een dodzonde.

Ik vind Apple Mail een prima programma. Juist ook vanwege de mogelijkheid om berichten als platte tekst te versturen. Ik ben het wat dat betreft helemaal met de codefreaks eens. Onder voorkeuren > nieuw bericht kan je instellen of je je berichten standaard als platte tekst of als RTF de wereld in wil slingeren…

Hans :mrgreen:

Jawel, dat is wel zo, maar ik kan niet per bericht kiezen. Of heb ik dat gewoon nog niet gevonden??

Bijdrager
    jeneverstoker
    ”Deskman”

Jawel, dat is wel zo, maar ik kan niet per bericht kiezen. Of heb ik dat gewoon nog niet gevonden??

Er zijn wel wat dingen mogelijk: onder voorkeuren kan je ook instellen dat je berichten beantwoord met de zelfde structuur als het inkomende bericht. Voor een nieuw bericht geldt uiteraard de in voorkeuren aangegeven keuze (platte tekst of RTF), maar: als een nieuw bericht maakt kan je het vanuit het menu opmaak > converteer naar RTF alsnog omzetten. Omgekeerd kan ook: als RTF is ingesteld als standaard opmaak kan je via opmaak het omvormen in platte tekst.

Hans

Bijdrager
    Deskman

Niet genoeg geduld gehad… Ik werk al jaaaaren met outlook (mac) en nu entourage. Een programma blind kunnen gebruiken heeft ook zo zijn voordelen. En ik kon het tot op heden nog niet zo vinden met Mail. Ga er nu toch maar eens een principekwestie van maken denk ik… Explorer heb ik ook alleen nog maar voor noodgevallen bij de hand.

Thnx

Bijdrager
    crazy ivan
    ”Mmmarco”

… Ik wil elk emailtje waar een .exe aan zit meteen verplaatsen naar de prullebak en de afzender een standaard reply sturen dat zijn mail automatisch verwijderd is vanwege de .exe

Even een kritische gedachte: Hoewel het nobel is iemand te attenderen dat hij of zij een mailtje heeft gestuurd en inmiddels automatisch is verwijderd zit er een addertje onder het gras: Door te reageren op een emailtje dat je als spam/ongewenst beschouwt geef je tevens aan:

He! Dit email adres bestaat, stuur mij meer SPAM!

Just a thought…

Bijdrager
    Deskman
    ”crazy
    ”Mmmarco”

… Ik wil elk emailtje waar een .exe aan zit meteen verplaatsen naar de prullebak en de afzender een standaard reply sturen dat zijn mail automatisch verwijderd is vanwege de .exe

Even een kritische gedachte: Hoewel het nobel is iemand te attenderen dat hij of zij een mailtje heeft gestuurd en inmiddels automatisch is verwijderd zit er een addertje onder het gras: Door te reageren op een emailtje dat je als spam/ongewenst beschouwt geef je tevens aan:

He! Dit email adres bestaat, stuur mij meer SPAM!

Just a thought…

Dat klopt niet helemaal. We hebben het hier over virussen die met .pif en .exe bestandjes verspreid worden. De verstuurder is zich vaak van geen kwaad bewust.
    Spam heeft vaak geen attachments (zou ook wel een beetje veel data worden) en bovendien in 98% van de gevallen een niet werkend replyadres.

Bijdrager
    crazy ivan

Dat is waar, het was dan ook:

Just a thought.

Cheers

Bijdrager
    drscsi
    ”Deskman”

De verstuurder is zich vaak van geen kwaad bewust.

Ook niet onbelangrijk bij virusmail:
    De afzender van het mailtje is vaak niet de verstuurder van het mailtje! Hij heeft gewoon de pech dat hij in het adresbook van Outlook van een besmette pc staat.

Bijdrager
    Mmmarco

OK, maar door niet te reageren gebeurd er ook niks. Maar hoe krijg ik mail nu zover dat ie zelf alles trashed met .exe? Popmonitor werkt, maar dat kan ik niet voor alle accounts gaan doen. Ik ben bang dat het idd gewoon niet kan. Beetje dom, toch? Ik bedoel: ’als attachement .exe bevat dan trash”

Kan het (ge-)makkelijker via een mailserver? we draaien een OSX-Server op de studio waar men ook op werkt. Daar kan ik evt alle mail op regelen, maar vlgns mij heeft die niet meer mogelijkheden dan de gewone mail…

Ik hoopte eigenlijk dat ik ergens centraal de mail kon ophalen voor macjes en pc’s en dáár al de filtering op .exe kon laten geschieden…

Bijdrager
    Deskman

Entourage doet het heel makkelijk. Ik kan geen applescripts schrijven, maar het moet een fluitje van een cent zijn. Daarna maak je een rule die dit applescript uitvoert op elk account en klaar is kees. Wie was er hier nou goed in scripting in applescript? Heb wel eens een reactie gelezen van een sripter…

Op het niveau van mailservers is er vanalles mogelijk, met eigen blacklists en spamfiltering, blokkeren van IPadressen van SMTP servers etc.. Mailservers zijn alleen echte unixprogramma’s zonder GUI. Daar moet je wel zin in hebben.

Kijk hier maar eens voor wat meer info.

Bijdrager
    chonazz

ik zou ook graag afzijn van al die EXE bestandjes, maar ben een leek als het op scripten aankomt… heb ook geen mailservers… en werk wel met ‘mail’
    kent er niemand iemand, die een scriptje zou kunnen schrijven?
    zou toch mooi zijn?

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.