7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Apollo

Antenne AirPort G4 stuk! Wat nu?

Even een vriend helpen.
    Hij heeft een tweedehands G4 en wil daar een AirPortkaartje inzetten. Probleem is echter dat de connector (zeg maar het plugje dat in de kaart moet) een keer lelijk moet hebben klemgezeten tussen de deur van de machine. Er is een stukje afgebroken en nu kan de Airportkaart dus niet worden aangesloten. Zie plaatje:

De oplossing lijkt simpel: een nieuwe antennedraad + connector maar zo makkelijk blijkt het niet te zijn. Niemand kan ons vertellen namelijk of je zo’n ding los kunt bestellen en hoe je hem eventueel aan het printplaatje kunt herbevestigen. Het gaat om het stukje van de antenne bij het pijltje.
    4000 weten meer dan 2, dus misschien weet iemand hier waar we zo’n ding vandaan kunnen halen. Of misschien dat iemand hier nog een oude, defecte G4 heeft staan waar we de antenne van mogen hebben. Zou best kunnen dat de antenne van de B&W G3 ook werkt!?
    Kortom: help? Graag!?:)

Bijdrager
    awi

Wellicht lukt het door het beschadigde stukje eruit te knippen en de rest open te peuteren en de draadjes van dezelfde kleur weer aan elkaar te solderen. Wel de draadjes isoleren van elkaar.

succes

Bijdrager
    bruno

volgensmij kan je ook de externe antenne er aan plaatsen. http://www.drbott.com/

Bijdrager
    macpro

Je zult ergens op de print een onderdeelnummer aantreffen.
    Daarmee kun je een Apple dealer bellen en vragen wat zoiets kost.
    Of probeer eens bij MacNetic. Die heeft nog wel eens wat losse onderdelen in het assortiment.

Bijdrager
    Panthertje
    ”bruno”

volgensmij kan je ook de externe antenne er aan plaatsen. http://www.drbott.com/%5B/quote:f1ef1d57af%5D

Volgens mij gaat dit niet werken, de externe antenne werkt toch als versterking voor de “huidige antenne”

Bijdrager
    mulderd

Apollo, de antenne is hoogfrequent en kan niet gesoldeerd worden. Het heeft een vaste lengte en bepaalde kwaliteit. Het plugje aan het einde van de kabel is trouwens het zwakste punt en gaat altijd als eerste stuk. Die moet je altijd vervangen. Je kan hem trouwens wel er tegen aan drukken en met ducktape vastzetten, dat werkt echt wel. Gewoon de internet connect monitor openzetten om het signaal weer te geven en klaar.
    Een goede suggestie las ik al eerder om Apple te vragen naar het vervangende onderdeel. Met een beperkter budget kan je ook kijken naar een andere oplossing, want de kabel wordt bij meerdere merken gebruikt (Orinoco kaarten).
    De wifishop.nl uit Maarn of de Meern geloof ik, hebben een zeer kundige helpdesk en kunnen je waarschijnlijk helpen met een creatieven oplossing.

Bijdrager
    Apollo

Wow!
    Wat een boel fijne reacties:D Daar wordt een mensch blij van.
    Ik zal de verschillende opties eens op een rijtje zetten.
    Voor alle duidelijkheid: niet kabeltje maar het verdomde kleine kloteplugje heeft klem gezeten. Tape gaat niet, want door het stukke plugje komt er geen signaal binnen. Het binnenste pinnetje van het plugje was verbogen en is inmiddels afgebroken.
    Als ik een kabeltje zoek dan is het het eerste stukje, vanaf de plug tot aan het printplaatje.
    Maar goed, eerst maar eens met deze tips aan de slag.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.