8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Moderator
    Koen van Tongeren

Animeren in DVD Studio Pro 4

Na een avond klooien is het me nog steeds niet gelukt om animaties te maken in DVD Studio Pro.
    Ik wil in een menu bijv. de navigatieknoppen binnen laten komen met een animatie. Is het enigszins uit te leggen hoe ik dit moet aanpakken?

Bijdrager
    SeaTrue

ik zou het eigenlijk helemaal niet weten, maar is dit meestal niet een filmpje dat getoond wordt voordat het menu echt komt, en dat het laatste frame van het filmpje overeenkomt met de layout van het dvd-menu?

Of weet je zeker dat je het moet kunnen animeren in dsp?

-Sam

Moderator
    Koen van Tongeren

Eerlijk gezegd ben ik er van uit gegaan dat het mogelijk was. Zou het wel balen vinden als dit alleen met video opgelost kan worden.

Bijdrager
    Elger Sio

Menu maken in Photoshop, animeren in Motion, authoring in DVD SP

Moderator
    Koen van Tongeren

Ai, heb ik dus toch te snel gedacht dat DSP het allemaal wel kon. Dank voor jullie antwoorden!

Bijdrager
    RBO62

Hallo Koen,

Misschien heb je hier wat aan: http://macdvdpro.digitalmedianet.com/articles/viewarticle.jsp?id=25763

Ook toevallig…. ben ik net druk bezig geweest om een tutorial te maken voor DVDSP4 over hoe een menu + buttons te maken voor het aan/uit zetten van subs, hierbij gebruik maken van de scripting opties in DVDSP4.

groet R.

Moderator
    Koen van Tongeren

Hmm, interessante. Helaas behandelt dit artikel een methode die niet meer werkt met DSP 4, maar het zet me wel op een spoor. Dank!

Bijdrager
    RBO62

Hoi Koen nogmaals,

Heb net nog even ge-googled en vond ook dit interessante artikel
    http://creativemac.digitalmedianet.com/articles/viewarticle.jsp?id=37672

Je hebt nu mijn interesse ook gewekt :D

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.