30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 41)
  • Q:
    Bijdrager
    Doff

Animatie filmpjes maken

Kan iemand mij uitleggen hoe dat moet en met welke programma’s?
    Het lijkt me namelijk leuk kleine filmpjes te maken.

Alvast bedankt!

Bijdrager
    DonJoe

Had je zelf niet even kunnen zoeken voor 3d-apps?

3dsMax
    Blender
    Maya
    Animation Master
    Cinema 4D
    Lightwave 3D
    Softimage XSI

Zat keuze, zat goeie paketten. Maar voor de mac heb je eigenlijk maar een fatsoenlijke app, maya.

Ga maar vast sparen,

:P

Of je koopt Flash MX voor een paar tientjes. Geen 3D wel te animeren.

Bijdrager
    sedikit

Plus: Curly
    GifBuilder
    Giffun
    Moho
    Toon Boom Studio

Bijdrager
    iPod Jimmy

Ik snap dat jullie vinden dat hij moet zoeken op internet. Maar ik heb het laatst ook eens gezocht. En alle dingen die ik zag zag er of niet aantrekkelijk uit of snapte er niks van of deden helemaal niks. Hij vraagt dus meer jullie raad over wat de beste zijn. Denk ik iig.

Gegroet

Bijdrager
    sammerman

hmm ligt er aan wat voor type animatie filmpjes natuurlijk
    3d?
    stop-motion?

ik denk dat het slim is om iets specifieker te zijn.

Bijdrager
    Rickje

Doff.

je onderschrift (dat plaatje) is te groot

Om dezelfde reden hanteren we een maximumafmeting voor signatures van 590×60 pixels. Dus: 590 pixels in breedte en 60 in hoogte.

Bijdrager
    sedikit
    ”iPod

Ik snap dat jullie vinden dat hij moet zoeken op internet.

Nee hoor, dat vind ik niet. Alleen kan ik hem moeilijk raad geven over welk programma het beste is. Want ik heb er nog nauwelijkls mee gewerkt. Daarom zou ik in zijn geval op de genoemde programma’s gaan googelen(of andere programma’s……), want er zitten vast gratis en/of demo’s bij. En dan gewoon wat proberen!

Bijdrager
    tulipan

Doff,
    Het hangt inderdaad heel erg af WAT voor soort animatie film je wilt maken. Wil je iets a la southpark doen maar dan klein dan kun je op zich al veel met Macromedia Flash of Director.

Wil je meer de 3d animatie filmpjes in dan kom je bij een ander soort software uit. Maya is wat dat betrefd de top maar zeker niet goedkoop. Van maya is er wel een gratis Personal Learning Edition ( klik hier ) die je kunt gebruiken om te kijken of Maya voldoet aan wat je wilt doen.
    Veel succes!
    ——
    I amsterdam

Bijdrager
    sally

Veel (2d) animatie op het internet is gemaakt met flash (klik op het vogeltje voor een voorbeeld)
    De animaties die je veelal (helaas) in avatars ziet, zijn gifanimaties..
    Veel beeldbewerkingsprogrammas hebben als extraatje de mogelijkheid om die akelige :wink:
    bewegende gifjes te maken.

Bijdrager
    Doff

Ik ben nog een groentje op dat gebied :mrgreen: maar zoiets als southpark maar dan klein dat is het denk ik.
    Ik heb zelf flash mx dus dat komt mooi uit.Ik heb er al wat mee geprutst maar ik snap het nog niet helemaal.Dus mischien heeft iemand een duidelijk,het liefst nederlands,tutorial.(heb ik nog niet echt kunnen vinden)

in iedergeval bedankt voor de info

(oja en ik zal me sign wel ff veranderen)

Bijdrager
    sally

Wel engels maar veel te zien en geeft een idee van wat er bij komt kijken:
    http://www.macromedia.com/devnet/flash/articles/animate_character.html

Bijdrager
    i3enhur

Voor de meeste animatiepakketten is wel doorzettingsvermogen en dicipline vereist…;)
    Wat ik mis in bovenstaand rijtje is Adobe After Effects
    Ligt er natuurlijk helemaal aan wat voor type animaties je wilt gaan maken….

Als je vragen hebt kan je me altijd even PBen.

Succes!

Bijdrager
    DonJoe

Director? Laat me niet lachen. Dat programma is echt bagger. Liever flash. Maar 3D blijft beter. Dus je weet wat je te doen staat TS, koop een snelle pc en haal 3DsMax ergens vandaan :innocent:

Bijdrager
    i3enhur

3DsMax is pas bagger….:evil:
    Cinema 4D is een ‘simpel’ te leren semi high end pakket voor zowel Mac als PC en rendert als een dolle…;)

Bijdrager
    sally
    ”i3enhur”

Voor de meeste animatiepakketten is wel doorzettingsvermogen en dicipline vereist…;)
    Wat ik mis in bovenstaand rijtje is Adobe After Effects
    Ligt er natuurlijk helemaal aan wat voor type animaties je wilt gaan maken….

Als je vragen hebt kan je me altijd even PBen.

Succes![/url]

Zou dat linkje een vergissing kunnen zijn?
    Hoedanook; After Effects! Geweldig programma..
    Het enige wat ik er soms tegen heb is dat je altijd met geeimporteerd materiaal moet werken..
    Vector tekenen ala Flash (illustrator) in AE zelf, zou ik mooi vinden..

Bijdrager
    i3enhur

Ow..hey da’s raar…slordig van me, dank je Sally.

Je kan wel vector tekenen in AFX…maar een nwe solid en ga met je pen aan de slag. Vervolgens kan je die lijn animeren met ‘Stroke’

Bijdrager
    Doff

bedankt voor dat filmpje van flash
    maar mischien is idd 3d beter en handiger
    iemand nog zo’n soort filmpje daarover? :D

Bijdrager
    DonJoe
    ”i3enhur”

3DsMax is pas bagger….:evil:
    Cinema 4D is een ‘simpel’ te leren semi high end pakket voor zowel Mac als PC en rendert als een dolle…;)

Er is een kans van 99% dat je Max nog nooit heb gezien. Cinema is gewoon een app in ontwikkeling, kan het nog niet echt fantastisch noemen. Jij kraakt Max af omdat het op pc draait, en Cinema 4D ook op mac, en dat vind ik triest fanboygedrag.

:finderoud: :x

Bijdrager
    frenzy

Ik heb animatiefilms gemaakt met Final Cut Pro. ‘Gewoon’ met allemaal stills van tekeningen.
    Dat gaat uitstekend. zie http://www.franshofmeester.nl/frameset_fh/frameset_fh.html

Bijdrager
    Doff

Ik heb een pc dus ik ga ff de cinema 4d demo downloaden,kijken of dat wat is

Bijdrager
    DonJoe
    ”Doff”

Ik heb een pc dus ik ga ff de cinema 4d demo downloaden,kijken of dat wat is

Denk maar niet dat het een eitje is. Het gaat je maanden kosten om je eerste character te modelen animeren, texturen, riggen, renderen met goede lightsetup etc.

Bijdrager
    sally
    ”i3enhur”

Ow..hey da’s raar…slordig van me, dank je Sally.

Je kan wel vector tekenen in AFX…maar een nwe solid en ga met je pen aan de slag. Vervolgens kan je die lijn animeren met ‘Stroke'

Zo kun je nog een eind komen.. En daarom lijkt het ook een kleine stap naar echte vector-teken tools.
    De animatie mogelijkheden van After Effects zijn zoveel beter dan van Flash (geen parenting alleen simpele easing)
    Heb jij niet ergens een portfolio op het web? ( i3enhur )

Ps: de lange geschiedenis van 3d MAX wordt door velen als een nadeel gezien.
    @ topic-starter: 3d is niet eenvoudiger of handiger dan 2d..

Bijdrager
    i3enhur
    ”DonJoe”

Er is een kans van 99% dat je Max nog nooit heb gezien. Cinema is gewoon een app in ontwikkeling, kan het nog niet echt fantastisch noemen. Jij kraakt Max af omdat het op pc draait, en Cinema 4D ook op mac, en dat vind ik triest fanboygedrag. :finderoud: :x

Tis een mening uit ervaring…no more no less…Ben nooit zo’n fan geweest van Discreet Logic spul, (Nu weer Autodesk…:? ) hoewel ik er wel een een muismat van heb…:innocent:

Enneh, don’t jump to conclusions please. Ben erg benieuwd hoe je die kansberekening van 99% gemaakt hebt, op je PC? :evil:

Het is een kwestie van persoonlijke voorkeur, ieder systeem/app heeft zo zn voor- en nadelen. Ik zeik niets af omdat het nu PC is ofzo…PC’s zijn geweldige 3D machines, zeker voor apps als Maya. Op een Mac loopt dat als een pak vla…Ben er van overtuigd dat een beetje Wintel bak het wint van de gemiddelde G5 als het gaat om de snelheid 3D rendering. Maar aangezien de original poster een vraag stelt in een OSX Forum, geef ik hem een suggestie voor een goede Mac (overigens ook hybride) 3D app. Dat kan ik geen ‘triest fanboygedrag’ noemen.

*rest my case*
    :sotp:

Bijdrager
    Rutger1981

Ik heb een filmpje laten maken in 3d max… en dan zou ik in after effects het na bewerken…. BIG PROBLEM!!! je kan beter een 3d software wat draait op de mac gebruiken dan ben je minder afhankelijk en kan je zelf als het nodig is nog dingen veranderen…. en @ i3enhur. Je hebt helemaal gelijk dat het een mac forum is dus alleen maar logisch dat we hier dan ook geen PC only software aan zullen prijzen. Maar for what it is worth… 3dmax sucks!:P (mede omdat het op een PC draait;):P

Bijdrager
    Doff
    ”DonJoe”

[
    Denk maar niet dat het een eitje is. Het gaat je maanden kosten om je eerste character te modelen animeren, texturen, riggen, renderen met goede lightsetup etc.

dat heb ik door ja! poe poe,Ik snapte er niks van

maar met flash kan ik nu al een beetje overweg

Bijdrager
    Rutger1981
    ”Doff”
    ”DonJoe”

[

Wat volgensmij wel zo is is dat als je eenmaal het principe snapt van het hele 3d gebeuren je vrijwel snel met andere 3d programmas over weg kan… ik spreek niet uit ervaring… ben eerder van plan om meer Compositing programma te leren (shake, Motion, After Effects). En waarschijnlijk een beetje kutten met Avid:( Avid zal alleen gebeuren als het echt niet anders kan… nu zit ik gewoon te lullen terwijl niemand erom vraag dus ik stop NU ….met tikken;)

Bijdrager
    DonJoe
    ”Rutger1981″
    ”Doff”
    ”DonJoe”

[

Wat volgensmij wel zo is is dat als je eenmaal het principe snapt van het hele 3d gebeuren je vrijwel snel met andere 3d programmas over weg kan… ik spreek niet uit ervaring… ben eerder van plan om meer Compositing programma te leren (shake, Motion, After Effects). En waarschijnlijk een beetje kutten met Avid:( Avid zal alleen gebeuren als het echt niet anders kan… nu zit ik gewoon te lullen terwijl niemand erom vraag dus ik stop NU ….met tikken;)

Je kraakt 3dsMax én Windows af omdat het niet compatible is met de software die jij op een ander platform gebruikt, en je beheerst niet eens een 3Dpakket, welke dan ook, dan vraag ik je: hoe triest ben je dan :cry:

Het is gewoon een feit dat vrijwel de gehele CGcommunity 3Dpakketten gebruikt die draaien op de pc. Ook bij Pixar gebruiken ze pc’s icm Alias Maya, en geen G5 en Maya. De Mac heeft niet veel in te brengen in het multimedia wereldje. Het is gewoon de realiteit, leg je er maar bij neer.

En wat betreft compositing. Dat is een bijzaak. Niet voor de professionals, het is immers een vakgebied. Maar voor semi-professionals is het gewoon een ding wat komt na kennis te hebben vergaard over de werking en het gebruik van een 3Dpakket.

En Discreet was al een divisie van Autodesk. Om een lijn te trekken in het software aanbod dat Autodesk heeft te bieden hebben ze de naam “Discreet” opgedoekt.

En jah, Max heeft een lange geschiedenis. De code moet worden herschreven. Er zitten veel zaken in die gewoon zijn verouderd. Maar het is een veelgebruikt pakket, met veel titels van films en spellen. Daar gaat het de beginners toch meestal om? “Kijk mij eens Maya hebben, daar hebben ze Toy Story etc mee gemaakt bla bla”

:)

Bijdrager
    Rutger1981
    ”DonJoe”
    ”Rutger1981″
    ”Doff”
    ”DonJoe”

[

Je kraakt 3dsMax én Windows af omdat het niet compatible is met de software die jij op een ander platform gebruikt, en je beheerst niet eens een 3Dpakket, welke dan ook, dan vraag ik je: hoe triest ben je dan :cry:

Het is gewoon een feit dat vrijwel de gehele CGcommunity 3Dpakketten gebruikt die draaien op de pc. Ook bij Pixar gebruiken ze pc’s icm Alias Maya, en geen G5 en Maya. De Mac heeft niet veel in te brengen in het multimedia wereldje. Het is gewoon de realiteit, leg je er maar bij neer.

En wat betreft compositing. Dat is een bijzaak. Niet voor de professionals, het is immers een vakgebied. Maar voor semi-professionals is het gewoon een ding wat komt na kennis te hebben vergaard over de werking en het gebruik van een 3Dpakket.

En Discreet was al een divisie van Autodesk. Om een lijn te trekken in het software aanbod dat Autodesk heeft te bieden hebben ze de naam “Discreet” opgedoekt.

En jah, Max heeft een lange geschiedenis. De code moet worden herschreven. Er zitten veel zaken in die gewoon zijn verouderd. Maar het is een veelgebruikt pakket, met veel titels van films en spellen. Daar gaat het de beginners toch meestal om? “Kijk mij eens Maya hebben, daar hebben ze Toy Story etc mee gemaakt bla bla”

:)

Het kan mij niet schelen of je een pc of een mac gebruikt. (het vorige was met enige ironie bedoeld). Maar het feit blijft dat de heuze draadstarter GEEN PC heeft maar een mac. Dan zou je ook kunnen nadenken dat hij dus niets aan een PC only programma heeft. En ja idd ik ken zelf ook een paar mensen die games maken (in nederland) en die gebruiken allemaal 3dmax. Maar zoals de draad starter aangeeft is hij geintereseerd in animatie (niet dat dit niet kan in 3d max…maar in iederegeval niet op een MAC). Oh voor mij is het vaag wat je bedoeld met MEDIA WERELD want Macintosh blijft het meest gebruikte systeem voor de fotografie, editing(compositing), Audio(vooral studios), printed media. Als je met media bedoeld 3d animatie zou je gelijk hebben… alleen media is gelukkig meer dan 3d. … verder de reactie op je ‘professionaliteit’ is compositing geen bijzaak… maar ach ik heb het waarschijnlijk toch tegen dovemans oren. Met alleen 3d zal je er niet komen maar je kan het allicht proberen… over mijn 3d beheersing daar wordt aangewerkt:D (zal met cinema4d zijn). Succes.

Bijdrager
    sally

Over het algemeen zweren mensen bij programmas waar ze aangewend zijn/geld en studie in hebben geinvesteerd. Het is eigenlijk ondoenlijk om de grote 3d programmas te vergelijken……. (lightwave niet te vergeten)

Cinema heeft nu in ieder geval de wind mee op mac en pc en de goede recensies.

En eenvoudig 3d toevoegen aan Flash kan met Erain Swift 3d:
    (in het kader van, doe toch eens een plaatje in een draadje)

Bijdrager
    Rutger1981

uhm kleine aan passing: ik zie dat Doff een PC gebruiker is… ik vraag me dan altijd gelijk af waarom ze dan hier dingen posten?.. mag wel hoor … maar snap het niet.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 41)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.