30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 38)
  • Q:
    Bijdrager
    Pieterr

Animated gifs als avatar verbieden?

Ik ben blijkbaar niet de enige die zich stoort aan zogenaamd leuke animated gifs als avatar:
    http://www.onemorething.nl/community/topic/ahum-eh-moeten-jullie-even-lezen-

Misschien is het een rustgevend idee om deze mogelijkheid er gewoon uit te knikkeren bij de volgende update van de forumsoftware.:neutral:

Moderator
    unSOUND

Bij mijn weten was het aanvankelijk ook het idee om .gif afbeeldingen te weigeren als avatar, maar is dat niet in de uiteindelijke versie terecht gekomen… Het is inderdaad vaak afleidend / storend.

Bijdrager
    Yaris

unSOUND neemt me de woorden uit de mond.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik zie meestal niet eens of er een avatar beweegt.
    Mag van mij rustig blijven.

Maar als we het toch over irritante zooi hebben:

Daar kan geen animated avatartje tegen op.
    Levensgroot recht midden in je bek. Dat is pas vreselijk!

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Ik ben het met KarelWillem eens. Geen GIF avatars verbergen (zeg nou zelf, leid dat echt zo veel af? Ik heb er geen last van, staat juist lollig) maar de reclames! OMT 1 (Eigenlijk was dat toch OMT 2? Daarvoor had je al MacOSX.nl versie 1…?) kon toch ook zonder draaien! Een beetje off-topic, maar ik vind nog steeds dat OMT 1 (2?) een stuk bruikbaarder was, en naar mijn idee ook minder slotjes omdat de zoekfuntie toen duidelijker was. Niet dat ik OMT 2 (3?) echt slecht vind, maar er moet echt nog heel wat gebeuren… :slant:

Moderator
    unSOUND
    Waffle op 01 januari 2011

(zeg nou zelf, leid dat echt zo veel af ?)

JA.

Dat hele “Ik heb er geen last van, dus…” argument slaat natuurlijk nergens op. Iedereen ervaart dingen anders, vooral visueel. Net als spiegelde schermen zijn bewegende dingen aan de kantlijn zaken die sommige mensen niet deren, maar anderen hoofdpijn geven. Om diezelfde redenen heb ik de reclames op OMT dus ook geblockt.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Wat reclame betreft: Add Block (e.d.) Ik heb een tweetal plug-ins die reclame blokkeren (feitelijk wordt dus de url geblokkeerd) Nooit geen last meer (op welke site dan ook) van b.v.b. die beeldschermvullende Online-Poker “reclame” of flash banners. (“GEFELICITEERD U BENT DE 10.000.000 STE BEZOEKER!!!“)
    Op OMT zie ik alleen maar veel “wit” i.p.v. reclame…

Maar sommige avatars (vooral diegene die “zenuwachtig” bewegen) roepen vaak het zelfde irritante gevoel op als die reclame die ik nu gelukkig kwijt ben.

Bijdrager
    Thoomas

Ach ja, aan de andere kant, wees blij met de reclame. Mede daardoor heeft OMT onder andere nu 2 iPad’s weg kunnen geven bij het kerstdictee. Is toch ook best leuk.

Als de reclame je stoort, kan je een ad blocker installeren.

Bijdrager
    Yaris

Niet als je zoals ik nog met OS X Tiger werkt. :cry:

Bijdrager
    KarelWillem
    unSOUND op 01 januari 2011
    Waffle op 01 januari 2011

(zeg nou zelf, leid dat echt zo veel af ?)

JA. Dat hele “Ik heb er geen last van, dus…” argument slaat natuurlijk nergens op. Iedereen ervaart dingen anders, vooral visueel….

Precies. Dat hele “Ik heb er zo’n last van, dus…” argument slaat natuurlijk nergens op.
    :wink:

Moderator
    unSOUND

Daarom schreef ik die JA dus ook in hoofdletters, juist om te laten zien dat als hij er geen last van heeft, een ander dat wel kan hebben.

Bijdrager
    KarelWillem

Precies.
    Daarom zeg ik dat als iemand er last van kan hebben, de ander dat nog niet hoef te hebben.

Ik zie toch zeker wel drie mensen die zich ergeren aan een bewegende avatar.
    Reden genoeg om een verbod aan te vragen?

Daarentegen heb ik al heeeeeeeeel veel mensen langs zien komen die de poep krijgen van die op-poppende en bewegende advertenties.
    En nee; daar ga ik zeker niet iets voor installeren.
    Want die beweging en pop-ups heb ik elders soms wel nodig.

Bijdrager
    Pieterr

@KW: laten we de problemen even uit elkaar houden.
    Advertentie popups zijn inderdaad vreselijk irritant.
    Maar dit topic gaat specifiek over animated gif avatars.

Bijdrager
    KarelWillem

Het was maar om aan te geven dat piepen over een plaatje van een centimeter een beetje futiel is, als er tegelijkertijd een grote balk midden in je gezicht staat te knipperen.

En verder vind ik het best hoor. Wel of niet verbieden; het is me om het even.

Bijdrager
    Oppie

Ik ben het eens met Pieterr.
    Sommigen zijn heel aardig, maar een ook een aantal van de animated gif’s zijn behoorlijk irritant.
    En ook al is het maar voor een aantal gebruikers irritant, dan is dat genoeg reden om er prudent mee om te gaan, is het niet?
    Dat jij er geen last van hebt, is natuurlijk een NON-argument; zo dom ben jij ook niet! Ik heb er bijvoorbeeld ook geen last van dat jouw kinderen wat wordt aangedaan, en daar volg dan ook geen onbenullige ‘dus’ op!

Bijdrager
    KarelWillem

En ook al is het maar voor een aantal gebruikers irritant, dan is dat genoeg reden om er prudent mee om te gaan, is het niet?

Behalve als het geld oplevert dan toch.

Tijd voor de ontwikkeling van een Avatar-blokker dan maar?

Simpel vinkje in je voorkeuren: Avatar aan / uit.

Bijdrager
    macpro

Of een avatar kiezen die niet de hele tijd blijft bewegen…
    :sarcastic:

Bijdrager
    KarelWillem

Of wel natuurlijk.:lol:

Bijdrager
    Sumar

Suggestie: maak een poll.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Even een “leuke” analoog: het rookverbod.
    Ondanks het feit dat het aantal rokers in de meeste landen wel in de minderheid zullen zijn, komt er toch overal een verbod. (Alleen is het jammer dat dit verbod tot in het extreme wordt doorgevoerd zoals een verbod in een park, maar dit terzijde)
    Het geeft in beginsel echter wel aan dat ook als het om een minderheid gaat deze toch een grote impact kan hebben op de rest. M.a.w: elke opvallend bewegende avatar is er een te veel.
    @KW
    Als enkele hard core niet-rokers (want lang niet alle niet-rokers hebben uitvoerig geklaagd hoor!) een verbod kunnen veroorzaken op roken, waarom kunnen enkele tegenstanders van bewegende avatars dan geen soortgelijk verbod afdwingen?
    Bovendien: de functie van een avatar is het uitbeelden van iemands persoonlijkheid, en dat kan makkelijk stilstaand…

Bijdrager
    Vinhelper

Maar ja, het beheer is met vlagen net zo stug als Apple waaraan je vraagt wanneer de iPad 2 komt, of wanneer iTunes vervangen wordt. (Cupertino aan de Maas, Statensingel)

Ik ben dus benieuwd wat eruit rolt, mijn stem heb je.

Bijdrager
    Sumar

Dat gaat niet helemaal op, want het roken geeft ook een gezondheidsrisico (vele andere dingen overigens ook maar dat terzijde).

Als je jouw redenering doortrekt dan zou de minderheid aan Apple gebruikers dus kunnen verbieden om Windows (of willekeurig ander OS) te gebruiken?

Je kan ook gaan klagen over de stilstaande avatars met een inhoud die niet geschikt is voor jonge kijkers, m.a.w. gewoon geen avatars meer, dan ben je van alle gezeur af.

Bijdrager
    Vinhelper
    Bijdrager
    Sumar

Kende die nog niet, dank U. Als deze er is waar hebben we het dan eigenlijk over? Iedereen die last heeft van bewegende avatars kan het gebruiken en is van zijn/haar probleem af…

Als ik dat topic doorlees hebben meer mensen last van avatars in het algemeen, dus bij de volgende update van OMT: weghalen die dingen (net als destijds de onderschriften, aantal posts etc) en als het even kan de advertenties (maar daar zal wel een minderheid tegen zijn namelijk OMT zelf..)

Voor de goede orde: ik heb niks tegen (bewegende) avatars, wel tegen de reclame, maar die is nu weg dankzij een eerdere tip in dit topic.

Moderator
    unSOUND
    Sumar op 02 januari 2011

Kende die nog niet, dank U. Als deze er is waar hebben we het dan eigenlijk over? Iedereen die last heeft van bewegende avatars kan het gebruiken en is van zijn/haar probleem af…

Als ik het goed lees haalt die extensie ze enkel weg in het overzicht, niet in de topics zelf…

Moderator
    unSOUND

Die extensie houdt volgens mij alleen de avatars op het overzicht tegen, niet in de topics zelf…

Bijdrager
    Vinhelper

Helemaal weg is ook weer een beetje een teruggedraaide wereld.

Ze zijn bij de eerste major update (daar draaien we nu nog op) juist gekomen om meer levendigheid in het forum te brengen. Dus, nee dat hoeft ook weer niet voor mij.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    Sumar op 02 januari 2011

Dat gaat niet helemaal op, want het roken geeft ook een gezondheidsrisico (vele andere dingen overigens ook maar dat terzijde).

Als je jouw redenering doortrekt dan zou de minderheid aan Apple gebruikers dus kunnen verbieden om Windows (of willekeurig ander OS) te gebruiken?

Je kan ook gaan klagen over de stilstaande avatars met een inhoud die niet geschikt is voor jonge kijkers, m.a.w. gewoon geen avatars meer, dan ben je van alle gezeur af.

Je eerste opmerking raakt kant nog wal. Vóór het rookverbod stond er ook al op de pakjes sigaretten dat roken dodelijk kan zijn. Maar er was een verbod voor nodig om er voor te zorgen dat sommige rokers zijn gestopt. Dat verbod kwam uit de hoek van een relatief klein aantal niet-rokers.

Wat je tweede opmerking betreft: ach je ziet zeker wel dat dat ook nergens op slaat? Apple gebruikers hebben er toch geen last van als iemand Windows gebruikt? (je moet wel een reden hebben om iets te willen verbieden).

Je derde opmerking is al vervat in de huisregels van OMT onder de kop “fatsoen”.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    Vinhelper op 02 januari 2011

Helemaal weg is ook weer een beetje een teruggedraaide wereld.

Ze zijn bij de eerste major update (daar draaien we nu nog op) juist gekomen om meer levendigheid in het forum te brengen. Dus, nee dat hoeft ook weer niet voor mij.

Levendigheid ja…. , stel je voor dat er in een draadje 3 van die dingen vlak bij elkaar staan… :sick:

Bijdrager
    plonserd

Check mijn -uitermate- storende avatar…

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 38)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.