8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    janbergstra

Animated gif waarvan de achtergrond transparent moet worden

Hoi,

Ik heb gezocht in dit forum, maar niet echt een antwoord gevonden.

Ik heb een animated gif, waarvan de achtergrond wit is, maar die wil ik transparent maken.

Enig idee met welk programma ik dit makkelijk kan doen? Alternatief is dat ik alle 30 verschillende plaatjes handmatig moet bewerken, exporteren en er dan weer een animated gif van moet maken.

Alvast bedankt voor het meedenken.

groet,

Jan

Bijdrager
    janhh

met fireworks maar transparante gifs.. altijd lastig..

Bijdrager
    NickBook Pro

Ik weet niet of je After Effects beheerst? Zo ja is het easily done, want die kan animated gif inladen en ook renderen.

Color range filter eroverheen en je hebt snel resultaat.

Houd er wel rekening mee dat “old skool animated gif” slechts een 1 bit alpha channel heeft, dus dat het onmogelijk is om “zachte rand” te krijgen bij bepaalde animatied/achtergronden. Het wordt snel pixelig.

Bijdrager
    MacMartino

je kunt in Pshop wit als transparantie kleur aangeven bij het uitvoeren (gif openen, bewaren met de jusite opties).
    dat werkt alleen niet als er binnen het vlak dat je wel wil laten zien ook wit gebruikt.

Bijdrager
    Monsta

Let er wel op dat .GIF anno 2009 door verschillende browsers niet meer animeren, of slechts 1x de scene laden.

Bijdrager
    Almerrrrr
    ”Monsta”

Let er wel op dat .GIF anno 2009 door verschillende browsers niet meer animeren, of slechts 1x de scene laden.

Is dit nieuw heb hier namelijk nog nooit van gehoord.

Bijdrager
    Monsta

Het hangt er een beetje vanaf hoe je ze inlaad en met welke frame delay (100+ ms per frame). Ik zelf gebruik gif animaties alleen als hover effects, zie voor meer info;
    http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1337796

Oftuwel, om het zeker te weten of je gifje werkt, even een crossbrowser check doen:)

Bijdrager
    janbergstra

Bedankt voor het meedenken allemaal, ik ga ze nu toch maar naar flash omzetten.

groet,

Jan

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.