9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    WebJ

Angst werd werkelijkheid… HD Kapot…

Beste forumleden,

Toen ik vanmiddag in alle rust aan het computeren was begon deze vreemde geluiden te maken. M’n computer liep vast en ik zette hem meteen uit. Toen ik ‘m daarna opstartte kreeg ik een wit beeldscherm, er gebeurde niets.

Na heel wat hatsen en flatsen blijkt dat m’n harde schijf ermee gekapt is. Ik heb de 1e harde schijf gewissels met de tweede (met hulp van m’n vader, oke :wink: ) en nu draait de tweede harde schijf als eerste. Nu heb ik nu dus alles opnieuw ge├»nstalleerd op een partitie van m’n andere harde schijf.

Een aantal vragen: alles van m’n eerste harde schijf is weg. Nu stond al m’n muziek daarop. Ik heb een iPod Mini. Als ik die aansluit op m’n nieuwe weet ik dat die wil synchroniseren en dan gaat het waarschijnlijk mis. Hoe krijg ik de muziek van m’n iPod naar m’n nieuwe iTunes?

Verder… Geweldig dat ik na enige rompslomp nog wel alle gegevens op m’n andere harde schijf bewaren kan (alleen jammer dat daar net de minste waardevolle gegevens opstonden :cry: )!

Mocht ik wat minder vaak op het forum zijn de komende tijd weet je wellicht waar het aan ligt…

Jaap

Bijdrager
    Van Cot

Hoe oud was die HD? En welk merk? Als het een western digital is heb je 3 jaar garantie.

Bijdrager
    WebJ

HD was gewoon die er van Apple inzat. Ik heb een G4 Quicksilver 2002 800mhz.

Weet iemand op basis van deze gegevens overigens of het mogelijk is nog iets van die harde schijf terug zien te krijgen?

foutcode na het draaien van Apple Hardware Test:

Foutcode:
    ata1/6/13 HD: 2,0

Bijdrager
    Jello

Mijn HD zegt ook af en toe eens ‘TIK’ …
    presies of die HD net start of stopt met draaien…
    Ik maak er me eigenlijk geen zorgen om …
    Maar nu ik dit net lees…. … … ai ai ai …

Zal ook wel zijn omdat ik er nu op let…

Bijdrager
    Kimmo

Voor de iPod zijn er wel een aantaltools om je muziek eraf tehalen zonder daar iTunes voor te gebruiken. Deze kan je wel op iPodLounge vinden. http://www.ipodlounge.com/index.php/ipod-software-mac-osx/

iPod Access 3.1.5
    iPod Music Liberator 2.7
    iPodRip 3.6
    Pod 2 Pod 1.0
    Pod Manager 2.2.1
    Podestal 0.1
    Xpod 1.3.6

Dat zijn er een paar die ik daar kon vinden. Moet je maar even mee stoeien.

====

Wat jij hebt meegemaakt heb ik een tijdje terug gehad op mn PC, met een IBM HDD. Als je geluiden hoort en hij aanstaat is het beste dat je voordat je hem uitzet nog gegevens kopieert (zover mogelijk) die ’t meest waardevol zijn. Namelijk nadat hij uitgezet is kan hij niks meer vinden. Ik heb uiteindelijk nog van mijn HDD wat kunnen reden door hem in een oude PC te hangen die de IBM van ATA100 benaderde als ATA66, hoe dit in de Appelwereld te doen is zou ik niet weten (Misschien had ik gewoon mazzel). Misschienkan je nog spelen met de master/slave/cable select keuze op de HDD zelf. Als hij in een PC herkent wordt door de BIOS dan is er meestal nog wel wat mee te doen met software. Dit helpt allen jou weinig omdat je een Apple hebt, en de bestandsstructuur van de HDD anders is.

http://www.apple-history.com/ <— Voor gegevens over oude apple’s

Bijdrager
    WebJ

Thanks Kimmo.

Bij schijfhulpprogramma dat je kan opstarten als er een installatiecd inzit vond die ‘m nog wel, je zag ‘m links in ’t lijstje staan maar je kon er verder niets mee zeg maar… Hij bleef zoeken en er gebeurde verder niets.

Bijdrager
    KR1275
    ”WebJ”

Thanks Kimmo.

Bij schijfhulpprogramma dat je kan opstarten als er een installatiecd inzit vond die ‘m nog wel, je zag ‘m links in ’t lijstje staan maar je kon er verder niets mee zeg maar… Hij bleef zoeken en er gebeurde verder niets.

Kon je geen disc-image maken? Met mijn 800 MHz G4 QS heb ik dat namelijk ook al 2 keer gehad! Maar dat kon ik met schijfhukpprogramma oplossen (ben je wel een paar uur mee bezig en je moet een extra HD hebben (kost niet zoveel meer).

Bijdrager
    vogel

WebJ, klote van die harde schijf, maar google maar eens op PodUtil. Perfect progje om de nummers van je iPod terug te zetten in een lege iTunes bibliotheek.

Bijdrager
    WebJ

Ik heb inmiddels alweer m’n nummers van m’n iPod terug op m’n computer via het programma iPodRip.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.