24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Q:
    Bijdrager
    PuddingNL

Angry Birds

Sinds de komst van de Mac App Store heb ik Angry Birds gekocht.
    Echter heb ik nu het probleem dat ik mijn muis niet meer zie tijdens een spelletje. Tijdens het menu e.d. zie ik hem wel gewoon.
    Mijn birds kan ik bedienen via de trackpad van mijn macbook maar die gouden eieren waar ik op moet klikken krijg ik dus niet omdat ik mijn muis niet meer zie.

Weet iemand of dit een bug is of dat ik iets verkeerd doe?

Bijdrager
    The JM

Denk dat het een bug is. Ik zie tijdens het spel m’n muis ook niet.

Bijdrager
    Jens

En als je gewoon één keer tikt? Niet klikt?

Bijdrager
    PuddingNL

Nee, gebeurt er niets.

Bijdrager
    Ezri Dax

Ik zie een handje, die zie je niet?

Bijdrager
    Jens

@puddingNL wel zien dat bij je systeemvoorkeuren / trackpad / tikken voor rechtermuisklik aan staat gevinkt. Klein detail dat je misschien over het hoofd hebt gezien. Als dat in orde is, zal het waarschijnlijk wel een fout (bug) zijn in Angry Birds. Herinstalleren kan misschien een oplossing zijn?

Bijdrager
    Hansi2124
    PuddingNL op 12 januari 2011

Mijn birds kan ik bedienen via de trackpad van mijn macbook maar die gouden eieren waar ik op moet klikken krijg ik dus niet omdat ik mijn muis niet meer zie.

Klikken op de spatiebalk helpt ook niet?

Bijdrager
    PuddingNL
    Hansi2124 op 12 januari 2011
    PuddingNL op 12 januari 2011

Klikken op de spatiebalk helpt ook niet?

Praktisch op elke knop gedrukt.

Jens op 12 januari 2011

@puddingNL wel zien dat bij je systeemvoorkeuren / trackpad / tikken voor rechtermuisklik aan staat gevinkt. Klein detail dat je misschien over het hoofd hebt gezien. Als dat in orde is, zal het waarschijnlijk wel een fout (bug) zijn in Angry Birds. Herinstalleren kan misschien een oplossing zijn?

Die functie gebruik ik standaard. Gebruik eigenlijk nooit de fysieke “trackpadknop”

Bijdrager
    Koning Frank

had je ze maar niet angry moeten maken!

Bijdrager
    iDarwin

zijn ze al. -.-

Bijdrager
    KingAchille

Hier heb je mét muis wel een handje en zonder geen. Ik vond het heel gek, maar langs de andere kant is het een kleine moeite om eventjes een muis aan te sluiten:)

Bijdrager
    Oldekamp

Ik heb Angry Birds op zowel mijn vaders 27″ iMac als mijn 13″ Macbook Pro geïnstalleerd.

Volgens mij detecteert Angry birds wat voor computer je hebt: als je een iMac o.i.d. hebt, dan krijg je links boven in je scherm de ‘replay’ knop en de menu knop in beeld, op de Macbook is dit niet aanwezig, maar moet je met 3 vingers op het trackpad tappen en dan krijg je de opties ook!

Tenminste, dit is mijn ervaring. Op mijn Macbook Pro krijg ik namelijk links bovenin het scherm niet de knopjes te zien die bij mijn vader wél aanwezig zijn.;)

Bijdrager
    Oldekamp

Na testen blijkt dit niet aan het type mac te liggen: als je met het trackpad bestuurd verdwijnt het handje samen met de knoppen, wanneer ik de Magic Mouse dan weer beweeg verschijnen de knoppen en het handje weer!

Geen probleem dus, maar een leuke feature als je het mij vraagt. Je moet het alleen net even weten!

Bijdrager
    PuddingNL

Inderdaad, ik heb mijn muis aangesloten en zie het handje als ik mijn muis gebruik. Gebruik ik mijn trackpad verdwijnt het handje inclusief de icons.

Gaaf maar misschien wel wat onhandig.

Bijdrager
    Vinhelper

Kan iemand mij in het kort uitleggen wat het doel van Angry Birds is, en waarom dat zo leuk is?

Ik zoek redenen om het te kopen, maar ik ben nog niet overtuigd.

Bijdrager
    Hansi2124

Was daar niet een filmpje van op Youtube? Even kijken daar…

Bijdrager
    Vinhelper

Ik heb het net even op een iPod Touch gespeeld van iemand, en ik heb het voor de Mac maar meteen gekocht.

Zegt genoeg.:cool:

Bijdrager
    Hansi2124

Bijdrager
    Yannes

AB is erg leuk voor de iPhone/iPod/iPad maar meer dan een kwartier op een 27″ scherm spelen is wel boring hoor. Besturing gaat lang niet zo lekker als op een iOs device en het is gewoon meer een mobiel spelletje voor tussendoor, geen console/pc/mac game. Ik zag dat die ook uitkomt voor de Xbox/Wii en PS3…

Bijdrager
    Chorro

Ik vind het met het trackpad ronduit onbestuurbaar, je hebt ten eerste geen aanwijzer maar hij reageert ook heel slecht op klikken dan. Met de muis prima bestuurbaar.

Bijdrager
    Hansi2124

Ik gebruik het trackpad om aan het elastiek naar achteren te trekken en de spatiebalk om los te laten.

Bijdrager
    Vinhelper
    Chorro op 14 januari 2011

Ik vind het met het trackpad ronduit onbestuurbaar, je hebt ten eerste geen aanwijzer maar hij reageert ook heel slecht op klikken dan. Met de muis prima bestuurbaar.

Gek genoeg heb ik hier geen last van, zowel met het trackpad (2 handen nodig) als met de muis (1 hand) vind ik het prima te besturen.

Ik heb ook gewoon altijd al een aanwijzer gehad. Handje?

Bijdrager
    Chorro

Ik heb alleen zo’n handje als ik m’n Magic mouse gebruik, met trackpad niet. Dan heb ik geen aanwijzer.

Bijdrager
    ernst.

Ik heb voor het eerst dit spel nu uitgeprobeerd en eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik er niks aan vind.:slant: Ik begrijp de hele hype dan ook niet zo.

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.