5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

Android vs iPhone 4 tethering

Beste allen,

Een collega had een tijdelijk leentoestel waarbij tethering gewoon enabled was (ook bij t-mobile). Nu ik dat nog steeds niet kan op mijn iPhone 4 zonder dat daar kosten aan verbonden zijn, vraag ik me af of we daar niet wat tegen kunnen doen.

Hiervoor heb ik twee argumenten
    1) Ik koop een iPhone 4, geen door t-mobile aangepast toestel, en daarbij wil ik ook alle iPhone 4 functie’s, dus ook tethering, anders wil ik minder betalen voor het toestel. T-mobile doet dus bewust afbreuk aan de functionaliteit

2) Android toestellen kunnen het wel, dus in theorie is er een negatieve discriminatie jegens iPhone gebruikers.

Via de telefoon heb ik al uitgebreid gebeld met de t-mobile medewerkers, maar helaas zonder resultaat. Heeft iemand een oplossing (zonder jailbrake?)

Gr. Roland

Moderator
    unSOUND

Het punt is dat het ook verschilt per abonnement… Het kan zijn dat die collega dus een ander abonnement heeft.

Inactief
    Anoniem

Hmm.. Ja, dat is het punt.. Het is een flex zakelijk, en hij had zijn iPhone tijdelijk opgestuurd voor reparatie waarbij hij een android leentoestel kreeg. Hetzelfde abonnement dus.

Moderator
    unSOUND

In dat geval moet je bij T-mobile klagen… Want dan wordt er dus onderscheid gemaakt tussen toestellen. Ikzelf heb het ook niet, maar dat komt doordat ik een goedkoop abonnement heb genomen. Maar ik heb het middels een Jailbreak wel aan gezet.

Bijdrager
    Thrust

Een vriend van me had precies hetzelfde probleem, hij had een iPhone 4 uit Parijs gehaald met een sim only van Vodafone. Tethering was bij hem ook uitgeschakeld, maar er was een groot verschil, het stond niet in zijn contract dat het niet is toegestaan.
    Dat staat er wel bij de speciale iPhone 4 abonnementen, hij dus naar een van die winkels gegaan en stond erop dat tetheren werd ingeschakeld op zijn iPhone. Na lang beraad bij Vodafone is het hem toch gelukt.
    Zoals NoSOUND al zegt, het ligt er helemaal aan wat voor abbo je hebt.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.