12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    steveb

Android syncen met Ma, iOs en Windows

Best omt-ers

voor mijn job kreeg ik een Android toestel. En ik gebruik daar een Windows PC maar ik wil niet van mijn iPhone en mijn Mac af.

Hoe kan ik de 2 toestellen synchroniseren?
    – WiFi login en wachtwoorden (een 40! Tal)
    – bepaalde apps
    – iCloud
    – verschillende mail accounts

Alvast bedankt
    Groeten Steven

• Dit onderwerp is gewijzigd 5 maanden, 2 weken geleden door  Night. Reden: Titel verhelderd

Bijdrager
    KarelWillem

Vier verschillende OS’en syncen.

Om te beginnen gebruik je zo veel mogelijk overal dezelfde accounts.

In je agenda, e-mail, WhatsApp, etc. Dan ben je al voor 80% klaar.

Voor heel veel zaken maakt het namelijk geen moer uit wat voor OS je gebruikt.

Bijdrager
    SvS

ps Whatsapp kan maar op 1 telefoon (in tegenstelling tot Telegram, helaas)

En wachtwoorden, KW ? Die in Apple’s sleutelhanger (iCloud) zou je opnieuw moeten intypen op dat Android ding, denk ik.

En wat versta je onder ‘iCloud’? Alles of alleen agenda ? Weet niet of Android de iCloud account kan ‘happen’?

Bijdrager
    KarelWillem

SvS op 1 februari 2018 om 08:35
    …En wachtwoorden, KW ? Die in Apple’s sleutelhanger (iCloud) zou je opnieuw moeten intypen op dat Android ding, denk ik…

Je gebruikt natuurlijk allang zoiets als LastPass, of een andere wachtwoord-manager, zodat je er zeker van bent dat je altijd en overal op elk device dezelfde wachtwoorden mee kan nemen.

• Deze reactie is gewijzigd 5 maanden, 2 weken geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    KarelWillem

SvS op 1 februari 2018 om 08:35
    ps Whatsapp kan maar op 1 telefoon (in tegenstelling tot Telegram, helaas)…

Is dit dan een oplossing?

https://web.whatsapp.com/

• Deze reactie is gewijzigd 5 maanden, 2 weken geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    SvS

Op de Mac is dit wel oplossing, maar wel omslachtig op smartphone, gok ik.

Bijdrager
    KarelWillem

Tsja, wat niet kan, dat kan niet.

Je kunt niet helemaal verwachten dat je ongestraft van platform naar platform kunt overhoppen.

Maar je komt een heel eind, dat wel.

Bijdrager
    steveb

het gaat niet alleen om chat, sms of andere messenger stile berichten.

maar bijvoorbeeld  instellingen.
    ik kom vaak in bedrijven waar geen mobile netwerken beschikbaar zijn. dus daar heb ik de nodige codes om in te loggen op de wifi. Ondertussen tel ik dik  40 wifi netwerken. maar ik ken geen enkel van die codes.

Ik heb deze heel vaak nodig. het zou dus ideaal zijn om deze tekenen synchroniseren tussen de verschillende os -en.
    dan kan ik ze misschien ook vlot delen met mijn collega ‘s. indien een nieuwe collega bij ons  start kunnen we hem dan een gsm geven met de gekende netwerken reeds ingebouwd. zo maakt hij zeker geen valse start

Bijdrager
    KarelWillem

…het zou dus ideaal zijn om deze te kunnen synchroniseren tussen de verschillende os -en….

In een ideale wereld zou heel veel ideaal zijn. Maar alles eenvoudig kunnen syncen tussen vier verschillende operating systems gaat het niet worden.

Dus zoek naar iets als het al eerder genoemde LastPass, of een andere password-manager, dat op alle (of in ieder geval zoveel mogelijk platforms werkt). En zet de gegevens daarvan bijv. op een voor iedereen bereikbare plek (uiteraard beveiligd).

Bijdrager
    SvS

Kleine moeite om Wifi code te vragen wanneer je je in een onbekend wifi-netwerk bevindt.

Bijdrager
    KarelWillem

Natuurlijk is dat geen ‘kleine’ moeite. Zo ongeveer niemand weet de WiFi code (want ooit ingegeven, en nooit meer naar gekeken). En je moet dus maar net degene treffen die wel zo kien is dat die de post-it weet te hangen waar een andere slimmerd de code op heeft geschreven.

Nou ja, zo ongeveer gaat het in de praktijk vaak dus.

Moderator
    Night

Voor Mail en Agenda zou ik overstappen naar Google, dat draait op zowel Mac, PC, Android en iOS.
    Hetzelfde geldt voor Whatsapp (ook de desktop-versies).

Je contacten op je iPhone kan je op je Mac (mits gesynchroniseerd via iCloud) exporteren en daarna ook in Google importeren.

IMAP mail-accounts kun je ook op Mac, Windows, iOS en Android door elkaar gebruiken.

Blijven alleen de wachtwoorden nog over.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.