4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    nieuwsgroepen

Android op de mac, lukt dat

Hallo,

weet niet of het done is om deze vraag hier te stellen, maar gezien de nexus-s reclame op deze site moet het kunnen. Is het mogelijk om android op een mac te draaien? Het liefst native, maar onder emulatie mag ook. Reden om dit te willen is om een mening te kunnen hebben over android gebaseerd op eigen ervaring.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Je kan het met LiveAndroid proberen. LiveAndroid is een LiveCD met een x86-variant van Android. LiveAndoid bevat helaas wel een oude versie van Android (1.6 geloof ik). Android emuleren kan ook, daarvoor moet je het Android-SDK downloaden, en de emulator instellen. (Er is ook een GUI versie voor configuratie)

Bijdrager
    Chorro

Inderdaad wat Waffle zegt. Ik heb hier de emulator ook nog wel ergens op m’n Mac staan en dan kun je Android emuleren, werkt opzich prima!

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Android is een Linux-distributie, en x86-versies van Linux doen het over het algemeen zonder enige echte problemen op Intel-Macs.

Ik zou hem zelf trouwens in een virtualisatieprogramma (Parallels Desktop, VMWare Fusion, VirtualBox) installeren, dan hoef je geen partities te maken of op te starten van een CD-ROM waarvan alles veel langzamer werkt dan wanneer het op een harde schijf staat. Geeft ook het voordeel dat je het hele spul eenvoudigweg de prullenmand in kunt slepen als je er weer vanaf wilt:)

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.