19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:

Bijdrager
    fangomas

Andere ringtoon per beller

Hallo allemaal
    Ik heb een bedrijf A. Binnenkort start in een 2e bedrijf B.
    Telefoons voor B wil op dezelfde mobiele telefoon (iPhone) laten binnenkomen als de telefoontjes voor A
    Echter, het is belangrijk dat ik het verschil tussen oproepen voor A en B kan maken.
    Is het mogelijk om een andere ringtoon aan oproepen voor B te koppelen zodat ik hoor dat het oproepen voor B zijn?
    Telefoons voor B komen binnen via hetzelfde nummer (van een call centre). Dus oproepen van B zijn altijd van hetzelfde nummer afkomstig.

Alvast dank voor het advies

Bijdrager
    KarelWillem

Zelfde telefoonnummer = zelfde telefoonnummer.

Daar verander je uiteraard niets aan.

Hoe had jij gedacht het voor elkaar te krijgen dat je telefoon weet dat de beller aan de andere kant voor bedrijf A, of voor bedrijf B belt, als ze allebei naar hetzelfde nummer bellen?!

Je kunt alleen verschillende ringtones aan verschillende bellers koppelen, als je al weet welke bellers dat zijn (vaste klanten?).
    Maar je kunt van tevoren niet weten of een beller bedrijf A of bedrijf B zal gaan bellen.

Bijdrager
    nicj56

Het nummer in je contacten zetten, vanuit daar kan dat wel. Dan weet je het verschil wel.

Bijdrager
    KarelWillem

Het nummer in je contacten zetten??
    Welk nummer? Van iedereen die je ooit gaat kunnen bellen?

Bijdrager
    MDF

Je zou het via een omweg kunnen doen, maar dan heb je een extra telefoonnummer nodig.

Telefoon A is het nummer van je iPhone (normale beltoon)
    Telefoon B is een nieuw telefoonnummer dat je permanent omleidt naar je iPod. Telefoonnummer B hoeft geen mobiel nummer te zijn, kan ook met een vast nummer. Maak in je contacten op de iPhone ook dit telefoonnummer aan met als naam “Bedrijf B”

Je kan vervolgens in je iPod een afwijkende beltoon kiezen voor dat contact.
    Telkens als er nu iemand belt naar dat nieuwe telefoonnummer van Bedrijf B komt hij op je iPod binnen met afwijkende beltoon en met als naam van de beller “Bedrijf B”.

Bijdrager
    MDF

Oeps… mezelf even verbeteren (blijkbaar het bericht TS niet goed gelezen)

Alle oproepen van bedrijf B komen van een call center met een vast telefoonnummer?
    Dan is het nog gemakkelijker en hoef je geen extra telefoonnummer aan te vragen. Dat heb je reeds – het nummer van het call center.
    = Werkwijze van nicj56 volgen.

Bijdrager
    fangomas

Je kunt alleen verschillende ringtones aan verschillende bellers koppelen, als je al weet welke bellers dat zijn (vaste klanten?).

Dit is precies wat ik wil. En nee, geen vaste klant. Voor B wordt altijd gebeld vanuit een call centre en die heeft altijd hetzelfde nummer.
    natuurlijk kan ik dat dan ook op het display zien. maar ik zou het prettig vinden om te horen of er wordt gebeld voor B doordat er een andere beltoon afgaat.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik was nog niet helemaal duidelijk begrijp ik.

Verschillende ringtones kun je koppelen aan verschillende nummers van mensen die je bellen.
    Maar zolang je niet weet wie naar welk bedrijf belt, is dat geen optie.

Pas als iemand al een keer heeft gebeld, en je weet dat die altijd naar bedrijf X belt, kun je die een eigen ringtone geven voor dat bedrijf. En dan maar hopen dat die klant ook niet een keer bedrijf Y wil bellen. .;)

Bijdrager
    KarelWillem
    MDF op 06 maart 2017

Oeps… mezelf even verbeteren (blijkbaar het bericht TS niet goed gelezen)

Alle oproepen van bedrijf B komen van een call center met een vast telefoonnummer?…

En dan heb je het nog steeds niet goed gelezen. Want die gebruiken hetzelfde nummer als dat van bedrijf A.

Bijdrager
    MDF

En dan heb je het nog steeds niet goed gelezen. Want die gebruiken hetzelfde nummer als dat van bedrijf A.

Is dat zo?
    TS schrijft wél dat de telefoontjes van bedrijf B via een call center komen.
    Maar ik lees niet dat oproepen voor A ook bij datzelfde call center binnenkomen.

Hij schrijft

Telefoons voor B komen binnen via hetzelfde nummer (van een call centre)

Bedoelt hij met hetzelfde nummer dat alle oproepen van B via hetzelfde nummer worden doorgestuurd van het call center. Of wil hij zeggen hetzelfde nummer als A?
    Ik maak ervan enkel B, maar wellicht kan TS zelf dit beter verduidelijken…:)

Bijdrager
    KarelWillem

…Telefoons voor B komen binnen via hetzelfde nummer… . Dus oproepen van B zijn altijd van hetzelfde nummer afkomstig.

Er is één nummer. Daarnaar wordt gebeld voor beide bedrijven.
    Hoe en waarvandaan dat uiteindelijk komt is verder niet echt van belang.

Bijdrager
    bartvdv

Hij lijkt zichzelf wat tegen te spreken:

“Voor B wordt altijd gebeld vanuit een call centre en die heeft altijd hetzelfde nummer.”

Dus telefoons voor “A” kunnen verschillen… Maar als een oproep voor “B” wordt doorgeschakeld, welk nummer krijg je dan te zien ? Het nummer van het callcenter of het nummer van de klant ?

Moderator
    Night

Je kunt inderdaad het telefoonnummer van het callcenter een aparte ringtone geven. Dan kan je direct opnemen met “Goedendag, met Bedrijf B”. Voor alle andere telefoontjes, die niet via het callcenter gaan kun je dan aannemen met “Bedrijf A”. Vooropgesteld dat álle telefoontjes naar bedrijf B alléén via het callcenter gaan.

Zo gauw je klanten gaat terugbellen en die klanten jouw 06-nummer opslaan als ‘Bedrijf B’ gaat het hele verhaal niet meer op.

In jouw geval zou een dual SIM phone (diverse goede, niet te dure opties met Android) een betere oplossing zijn. Dan heb je ook 2 nummers en kan je zelf kiezen welk nummer je gebruikt met bellen en kun je per sim een aparte ringtone gebruiken. Samen met de diverse Google tools, die ook op de Mac werken, kun je alles overzichtelijk houden (bv. agenda etc.).

Wil je toch je iPhone blijven gebruiken, dan is dit misschien iets voor je:
    http://www.dual-sim.nl/dual-sim-adapter-voor-iphone-6-met-achterklepje-en-simtray (alleen verkrijgbaar voor iPhone 5S, 6 en 7)

Let wel: dit is een beetje behelpen t.o.v. echte dual-sim phones.

Bijdrager
    KarelWillem

Telefoons voor B komen binnen via hetzelfde nummer van een call centre.

Lees het nu eens zo?

Dan is het: bedrijf A en bedrijf B worden beiden vanaf hetzelfde call-center-nummer doorgezet.

Moderator
    Night

Ik zie alleen dat bedrijf B via een callcenter wordt bediend. Bedrijf A niet….

Bijdrager
    KarelWillem

Ik zie dat Telefoons voor B komen binnen via hetzelfde nummer.

Begrijpend lezen is net zo lastig als begrijpelijk schrijven dus.:)

Moderator
    Night

Een beetje meer uitleg van TS over het woordje “hetzelfde” zou dus wel op zijn plaats zijn.
    Maar ja…. Zoals zo vaak hier op het forum: er wordt een vraag gesteld, iedereen doet zijn best om de juiste hulp te bieden en vervolgens is er geen spoor meer van de TS.

Ik blijf bij mijn standpunt dat, of telefoontje voor bedrijf A nu wel of niet via hetzelfde callcenter binnenkomen, de enige goede oplossing een dual-sim oplossing is.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik blijf bij mijn standpunt dat, of telefoontje voor bedrijf A nu wel of niet via hetzelfde callcenter binnenkomen, de enige goede oplossing een dual-sim oplossing is.

Als het telefoonnummer voor bedrijf A en bedrijf B hetzelfde is, heeft dat uiteraard geen enkele zin.

Bijdrager
    JoostS

Ik lees het begrijpend:wink: zo:
    Het telefoonnummer van Bedrijf A en Bedrijf B waarnaar wordt zijn hetzelfde.
    Maar naar Bedrijf A wordt gebeld door verschillende mensen.
    En naar Bedrijf B alleen door het call centre, met 1 uniek nummer.
    Van het Call Centre kan hij het nummer opslaan in zijn contacten en hiervoor een aparte ringtone instellen.
    Als die overgaat neemt hij op met Bedrijf B.
    Alle andere nummers neemt hij op met Bedrijf A.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.