2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    Yeti

Andere manieren: Harry Potter (Windows-versie) op een iMac

Ik ga een iMac kopen (waarschijnlijk), maar er zijn mij een paar dingen volledig onduidelijk. Ik heb dit soort vragen al eerder gesteld, maar toen wist ik er zelf erg weinig van af. Nu ben ik een stuk wijzer, maar juist daardoor stuit ik toch op een aantal vragen:

Ik wil graag de Harry Potter-games (Windows-versie) kunnen spelen op een iMac. Ik heb meerdere oplossingen gevonden, zoals Parallels Desktop en Boot Camp, maar bij allebei heb ik (best wel grote) minpunten:

Parallels Desktop zou niet werken met DirectX 9.0. In ieder geval Harry Potter 4 werk met DirectX 9.0, dus dan zou ik die niet kunnen spelen.
    Boot Camp is perfect, maar ik las hierover:
    Windows werkt op de Mac net zoals op de pc. Dat houdt in dat Windows op je Mac net zo veel wordt blootgesteld aan virussen als Windows op de pc.

Weet iemand nog andere oplossingen?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    ”IPeet

Parallels Desktop zou niet werken met DirectX 9.0.

Ik heb toevallig van de week RollerCoaster Tycoon 3 voor Windows onder Parallels geïnstalleerd, en dat zette er DirectX 9 op; het spel werkt bij mij, dus ik gok dat DirectX 9 ondersteunt wordt …

”IPeet

Windows werkt op de Mac net zoals op de pc. Dat houdt in dat Windows op je Mac net zo veel wordt blootgesteld aan virussen als Windows op de pc.

Trek de ethernetstekker uit de computer voordat je naar Windows opstart, en je bent bijna zeker veilig voor virussen:)

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.