30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 32)
  • Q:
    Bijdrager
    CorMac

andere mail account nemen, welke?

Omdat ik mijn Telenet mail account niet in gesteld krijg op iPhone en iPad en ik van dat adres enkel gebruik maak voor snelle berichten als ik bv een vraag heb voor een winkel o.i.d heb ik besloten om daar voortaan een ander e-mail adres voor te gaan gebruiken. Nu ging mijn voorkeur uit naar een icloud adres omdat je dan alles kan syncen in de cloud. Voor notities en e-mail heb je een icloud adres nodig geven mijn iDevices aan als ik de schakelaar aan wil zettten. Daardoor dus mijn voorkeur. Of is een andere dienst beter?
    Graag suggesties.

Bijdrager
    tarun

iCloud is niet altijd even betrouwbaar (vaak storingen). Overweeg om een G-Mail (Google) account te nemen. Veel ruimte en goed door ontwikkeld. Voordat Apple’s iCloud zo ver is zijn we jaren verder vrees ik.

Bijdrager
    McJohn

Hotmail/Outlook.com, gmail.com,…. en zo heb je er nog een paar.

Ik heb sinds jaar en dag een domeinnaam gekocht en heb daar een persoonlijke emailadres op. Bevalt me prima, en met IMAP (dus niet POP) zijn alle devices zowiezo in sync met elkaar. Qua kostprijs is een ongeveer 4 potten bier op jaarbasis, dus dat is niet zo superduur.

De grootste voordelen voor mij zijn:

1) Het is unieker/persoonlijker en je kan op basis van je domein een x-aantal emailboxen aanmaken.

2) Je bent niet afhankelijk van een provider. Maw, als je je contract opzegt na zoveel tijd, hoef je niemand te storen met het feit dat je emailadres anders is geworden. Geloof me vrij (ik spreek uit ervaring) ruim de helft past nooit zijn adresboek aan en gaat je nog altijd mailen op je oude emailadres.

3) Indien je enkel via een webmail systeem je emailtjes wil raadplegen, dan kan dit bij de meeste domeinverdelers ook.

Bijdrager
    tarun

@McJohn: eigen domein met mailservice (IMAP). Waar heb je dat geregeld en hoeveel kost dat?

Bijdrager
    hans dorsman

Je kunt dat [email protected] adres gebruiken, is lekker kort, maar Yahoo mail is beter: adresbook on-line, webmail, onbeperkte capaciteit, goede interface (web).

Bijdrager
    McJohn

@ Tarun. Ik heb dit destijds geregeld via Systray, dat zijn kennissen van me, en ik heb al sinds 2002 een eigen domein daar zonder problemen. Dit is hun prijslijst trouwens.

Bijdrager
    sedikit

Ik zou geen hotmail nemen. Die wordt binnenkort opgeheven.

Bijdrager
    fred44nl

nee hoor, hotmail.com wordt outlook.com:)
    maar heeft nog steeds geen imap.
    daarom is gmail veruit de beste.

Bijdrager
    CorMac

Hotmail heb ik al, dat is mijn hoofd adres. Daar doe ik eigenlijk alles mee. Het secundaire adres is voor snelle vragen aan winkels etc dat ik dan via Mail wil doen. Hotmail daarin zetten doe ik niet omdat je de mappen niet kunt importeren. Als ik een G-mail neem, dan is er nog steeds het probleem als je naar instellingen gaat/iCloud dat je de schakelaar van E-mail en Notities niet kunt aanzetten omdat dit een icloud adres vereist. Waarom gaan al die andere apps wel zonder een icloud adres maar niet die 2 vraag ik me dan af.

Bijdrager
    fred44nl

het feit dat je een icloud-email-adres nodig hebt voor bijv. notities en herinneringen, betekent nog niet dat je dat email-adres ook echt moet gaan gebruiken voor email.
    het gaat er om dat je een apart email-adres wil hebben voor aparte zaken.
    daar kun je gmail, yahoo, etc.etc. voor nemen.

Bijdrager
    CorMac

Als je de schakelaar van Mail aanzet krijg je een melding dat je een iCloud adres moet aanmaken om iCloud mail in te kunnen schakelen.
    Ik wil eigenlijk gewoon dat als ik een mail binnenkrijg op mijn mac, dat ik die ook op mijn iPhone of iPad krijg, en als ik de mail op één van de apparaten lees of verwijder dat het op de andere apparaten en de server ook gemarkeerd is als gelezen of verwijderd is.

Bijdrager
    fred44nl
    CorMac op 29 september 2012

Ik wil eigenlijk gewoon dat als ik een mail binnenkrijg op mijn mac, dat ik die ook op mijn iPhone of iPad krijg, en als ik de mail op één van de apparaten lees of verwijder dat het op de andere apparaten en de server ook gemarkeerd is als gelezen of verwijderd is.

wat je dus wil, is precies wat IMAP doet.
    niet alle email-providers gebruiken dat.
    gmail en icloud dus wèl.
    hotmail/outlook.com dus juist niet.

Bijdrager
    CorMac

Dan ga ik het eens proberen met icloud en gmail en kijken welke het beste is.
    Bedankt voor de reply’s mensen.

edit: via Google ben ik net ergens op de site van Telenet terechtgekomen waar ik IMAP kan activeren. (Wat ze pas een jaar aanbieden blijkbaar :s )
    Als het geactiveerd is ga ik dat eerst is proberen en dan icloud en Gmail.

Bijdrager
    hans dorsman

Met Yahoo kan dat ook.

Bijdrager
    CorMac

Nu dat IMAP geactiveerd is voor mijn Telenet adres wilde ik Mail op mijn Mac opnieuw instellen door de account toe te voegen. Maar deze ziet hem als POP.

Komt dat omdat de instellingen nog ergens op mijn Mac staan?

Bijdrager
    fred44nl

dat het type account niet veranderd is, maakt niet zo veel uit.
    belangrijker is wat er bij Server inkomende post staat.
    daar moet de imac-server van Telenet ingevuld worden.
    dus: imap.telenet.be

http://klantenservice.telenet.be/content/hoe-stel-ik-imap-in-voor-outlook-express

n.b.: als je het account verwijderd, dan ben je alles kwijt wat in de postbus van dit account staat.

Bijdrager
    CorMac

Ik had alles al verwijderd maar is intussen al terug via Time Machine (was ook niet erg als alles weg was)
    Ik heb Mail ingesteld volgens met de imap instellingen maar het loopt toch nog niet echt synchroon. Als ik op mijn iPhone een bericht verstuur komt dat op de Mac niet bij verzonden berichten te staan en vice versa.

Bijdrager
    fred44nl

weet je zeker, dat imap bij telenet ook daadwerkelijk geactiveerd is ??

http://klantenservice.telenet.be/content/hoe-kan-ik-imap-activeren

Bijdrager
    CorMac

Ja daar heb ik een bevestigings mail van gehad.

Bijdrager
    fred44nl

dan stuur je vanaf hotmail een email naar telenet.
    die moet je dan op je iMac, Ipad en iPhone kunnen zien.
    dan verwijderen je die email bijv. via je iMac.
    dan wacht je even en kijk je op je iPad en iPhone.
    daar moet ie dan ook verdwijnen, zonder dat je iets doet.

let er wel op dat op alle devices de email-accounts op imap staan.

Bijdrager
    daantje22

Hier hotmail

Als ik een mailtje krijg krijg ik die binnen op m’n iMac/ipad/iPhone/iPod touch

Als ik mailtje wis via ipad, dan is hij overal op gewist

Ideaal:)

In iOS 6 kun je namelijk bij mail ook kiezen voor de optie hotmail adres toevoegen

Gewoon via pop, geen imap:)

Bijdrager
    CorMac

@Daantje: Heb je ook mappen in je Hotmail staan of niet?
    @fred: Als ik een mail via hotmail naar Telenet stuur dan verschijnt hij op de Mac en iPhone (iPad test ik nu even niet, want ik neem dat als het met de iPhone werkt dat de iPad ook wel zal lukken)
    Als ik hem vervolgens verwijder op de Mac verdwijnt hij na een tijdje inderdaad ook op de webmail maar hij verdwijnt niet op de iPhone.
    Vervolgens heb ik via Mail op de Mac een bericht gestuurd naar het Telenet adres en via de webmail bekeken zodat hij gelezen was. Dit verandert op de Mac en iPhone niet naar gelezen. Ook komt de verzonden mail in webmail en op de iPhone niet bij verzonden te staan.

Bijdrager
    fred44nl

even voor de zekerheid: zowel iMac als iPhone staan beide ingesteld op IMAP.
    je kan webmail het beste er even buiten laten.
    de tests die ik met gmail heb gedaan, toen ik het ingesteld heb, waren met Mail op MacBook Air en iPad.
    en dan gebeurt op het ene apparaat precies hetzelfde als op het andere apparaat.
    je moet ook rekeninghouden met een synchronisatie-tijd/vertraging.

Bijdrager
    CorMac

Ja, Mail is op de Mac ingesteld met de IMAP instellingen en de iPhone ook. Wel staat er op de Mac nog steeds dat het een pop account is zoals eerder vermeld. OP het moment van schrijven is de nieuwe mail die via webmail gelezen is nog steeds ongelezen op de Mac en iPhone.

Bijdrager
    fred44nl

tja, het is ook mogelijk dat Telenet het niet helemaal goed doet.
    dat er bij account-type nog steeds POP staat, lijkt me niet zo erg.
    en dat is er komen te staan, toen je een nieuw account hebt aangemaakt ??
    de wizard van Mail zal niet bekend zijn met het feit dat Telenet ook imap aan kan.
    heb je al een keer alles netjes afgesloten en opnieuw opgestart ??
    zou niet nodig moeten zijn, maar toch:)

en anders deze oefening nadoen met een gmail-account.

Bijdrager
    FotoDirk

Het klopt als je een Telenet email instelt dat zowel iOS als OS X er automatisch een POP3 account van maken. De truk is om het eerst in te stellen als [email protected]. Vervang de BE door iets wat niet klopt vb BB. Dan wordt het niet als een Telenet adres herkend en zal het niet automatisch worden ingesteld.

Nu krijg je de optie om het ook als IMAP in te stellen. En dat werkt perfect. Achteraf er wel aan denken om de BB alsnog naar BE om te zetten!!!

http://klantenservice.telenet.be/content/hoe-stel-ik-imap-in-voor-ios

Zelf begin ik meer naar me.com over te zetten. Dat die dienst meer uit ligt dan die Google durf ik echt te betwijfelen. Ik heb een Google account voor de dansschool van mijn kinderen. En op de 4 jaren dat ik dat gebruik hebben die 3x uit gelegen tot nu toe. Bij de laatste storing van Google had ik er geen last van. Maar om de kalender terug in orde te krijgen bij de vorige heb ik wel altijd dat moeten aanvragen via de web-blog van Google. Na een dag of twee hadden ze het dan wel terug kunnen restoren.
    De me.com service gebruik ik nu sinds de introductie van Lion en heb nog nooit last van een storing gehad. En ook nog nooit kalender data verloren.

Het enige echte voordeel van …@me.com is dat het meer geïntegreerd is in zowel iOS als OS X. Je moet eigenlijk gewoon je Apple-id opgeven en je paswoord en de rest loopt vlekkeloos. Dat is voor mij de reden om dit te gebruiken. Geen rompslomp om telkens de settings te moeten opzoeken voor die andere dienst. Nu uiteraard moet je dat ook maar alleen doen als je een nieuw apparaat in dienst neemt of er eentje echt opnieuw installeert. Maar me.com is dus veel eenvoudiger in te stellen op Apple apparaten.

Het nadeel van …@me.com is dat de servers blijkbaar alleen in de VS staan. Dus alle verkeer loopt via ginder. Ik merk er momenteel geen hinder van. Maar in principe moet de communicatie met een data-warehouse in Europa sneller kunnen verlopen. En een tweede nadeel is dat het alleen echt geschikt is voor Apple apparaten. Dus als je ooit een Android of Windows of … platform wenst te gebruiken. Dan is het minder aangeraden.

Bijdrager
    fred44nl
    FotoDirk op 29 september 2012

Het klopt als je een Telenet email instelt dat zowel iOS als OS X er automatisch een POP3 account van maken. De truk is om het eerst in te stellen als [email protected]. Vervang de BE door iets wat niet klopt vb BB. Dan wordt het niet als een Telenet adres herkend en zal het niet automatisch worden ingesteld.

heel goed:)
    zelfs een verkeerd wachtwoord is al voldoende om door te kunnen gaan naar de handmatig instelbare mogelijkheden.

Bijdrager
    CorMac

@FotoDirk: Dat heeft gewerkt. Bedankt, jij trouwens ook Fred voor de eerdere pogingen.
    Alleen vind ik het raar dat er nu in Mail het volgende staat

Eerst postbussen en dan daaronder Telenet met die mappen. postbus-inkomend en verstuurd hoort toch ook onder Telenet…

Tevens heb je op de iPhone bij instellingen/e-mail, contacten en agenda’s / accounts staan:

icloud en daaronder Telenet (in mijn geval) Klik je daarop krijg je te zien:

IMAP
    Account: [email protected]
    E-mail schakelaar
    notities schakelaar

Waarvoor dient Notities? Dit is toch notities van iOS en Mac wel?

Het rare is dat via webmail altijd een map met Notes te zien is en op de MAc nooit. Maar op de iPhone komt hij in Mail te staan als de schakelaar uitstaat en verdwijnt de map als de schakelaar aanstaat…

Bijdrager
    tarun

Die rare postbussen kan je toewijzen:

Bijdrager
    CorMac
    daantje22 op 29 september 2012

Hier hotmail

Als ik een mailtje krijg krijg ik die binnen op m\’n iMac/ipad/iPhone/iPod touch

Als ik mailtje wis via ipad, dan is hij overal op gewist

Ideaal:)

In iOS 6 kun je namelijk bij mail ook kiezen voor de optie hotmail adres toevoegen

Gewoon via pop, geen imap:)

Nogmaals: Heb jij ook mappen in je Hotmail staan?

Tevens dacht ik dat IMAP nodig was was om het synchroon te houden (email op één plek wissen en dat het op een ander apparaat ook weg is)
    Daarmee dat ik mijn Telenet account op de eerste plaats niet gelijk kreeg op al mijn andere apparaten.

Kan iemand dit bevestigen of het klopt wat ik zeg?

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 32)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.