10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Switched

Andere computer niet in Finder

Hi,

Ik probeer 2 Macbooks met elkaar te verbinden. Op de ene Macbook heb ik een network aangemaakt via ‘create network’ en vervolgens op de andere macbook heb ik verbinding gemaakt. Er staat nu onder het Wifi knopje in mijn status bar dat ik verbinding heb, maar in mijn finder staat er geen driehoekje met shared, dus ook geen andere computer! Kortom, ik ben wel verbonden, maar kan geen bestanden delen. Weet iemand hoe ik dit moet oplossen?

Daniel

Bijdrager
    Hansi2124

Je kan 2 Macs direct met elkaar verbinden door een cross-over ethernetkabel te gebruiken. Dit is het simpelste…..

Bijdrager
    MrAcid

Heb je File Sharing wel aangezet?

http://screencast.com/t/tqsiGafcvs

Bijdrager
    Oppie
    ”Hansi2124″

Je kan 2 Macs direct met elkaar verbinden door een cross-over ethernetkabel te gebruiken. Dit is het simpelste…..

– Zoals TS het doet is even simpel…
    – Gebruik je toch ethernet, dan is een crossover kabel NIET nodig; elke ethernetkabel werkt…

Voor TS: staat Bestandsdeling aan en de firewall juist ingesteld (derde radiobutton)?

Bijdrager
    Hansi2124
    ”Oppie”
    ”Hansi2124″

– Zoals TS het doet is even simpel…
    – Gebruik je toch ethernet, dan is een crossover kabel NIET nodig; elke ethernetkabel werkt…

Ah kijk, dat wist ik dan weer niet. Nemen we mee in ons achterhoofd;-)

Bijdrager
    Pieterr

En voor het geval je al draadloos internet beschikbaar hebt in de ruimte waar je je bevindt, hoef je natuurlijk zelf niet ook nog eens een eigen ad-hoc netwerk aan te maken, maar alleen op beide MacBooks File Sharing aan te zetten via System Preferences –> Sharing.

Bijdrager
    rvanheukelum
    ”Hansi2124″

Crossoverkabel … wow … da’s een tijd geleden dat ik dat iemand heb horen roepen.
    Werkt Wifi, BT, FW en Ethernet allemaal niet dan?

Bijdrager
    Pieterr
    ”R_van_Heukelum”

Crossoverkabel … wow … da’s een tijd geleden dat ik dat iemand heb horen roepen.

Inderdaad alleen nodig als je Mac bejaard is.

@Richard
    : is je broer op vakantie ?

Bijdrager
    Hansi2124
    ”R_van_Heukelum”
    ”Hansi2124″

Werkt Wifi, BT, FW en Ethernet allemaal niet dan?

Ja, zal allemaal wel. Ik kwam eigenlijk op die gedachte omdat ik vanmiddag in een winkel naar een ethernetkabel zocht en daar ook crossover tegen kwam. En die heb je nodig om computers met elkaar te verbinden. Maar inderdaad uit de tijd:lol:

Bijdrager
    Oppie

Verzanden we hier nu in ethernetkabel-praat, of horen we nog wat van TS Switched…?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.