2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    bjonnie

Andere Apple ID dan primaire email-adres, en dat met MobileMe

Hallo,

Een tijdje terug gebruikte ik nog MobileMe, en het email adres hiervan had ik ook toegevoegd aan mijn Apple ID, dit was toen nog mogelijk zonder het veranderen van de accountnaam via myinfo.apple.com. Ik heb toen mijn MobileMe account niet verlengd, en heb een nieuw gmail adres aan mijn ID gekoppeld, dit werd toen echter ook de naam van mijn Apple ID, want ik had de mogelijkheid niet meer om deze beide apart te wijzigen.

Het probleem is nu dat ik heimwee heb gekregen naar MobileMe (vind het een veel fijnere dienst dan Google) en ik daar weer een account heb aangemaakt. Maar als ik dat email adres nu wil invoeren bij mijn Apple ID via myinfo.apple.com geeft Apple mij niet de mogelijkheid geeft om mijn primaire email adres te veranderen zonder mijn accountnaam te veranderen. Dit geeft als probleem dat ik dus geen @me.com email adres kan gebruiken als primair email adres voor mijn account, want voor elke MobileMe gebruiker wordt automatisch een account aangemaakt, aldus myinfo.apple.com, maar al mijn aankopen staan op het andere account.

Dit vind erg ik vreemd maar vooral ook vervelend. Stel dat mijn adres eerst “[email protected]” was, en mijn gebruikersnaam “steve”, toen kon ik inloggen met als Apple ID “steve”, en alle email werd gewoon naar “[email protected]” gestuurd. Later werd dit “[email protected]” voor beide, dus email adres en ID. Nu wil ik mijn nieuwe MobileMe adres toevoegen als primaire email, en wordt dit mij verboden omdat ik de ID en email niet meer afzonderlijk kan wijzigen.

Heeft iemand een idee over hoe ik dit toch voor elkaar zou kunnen krijgen? Apple Support zelf zegt dat dit niet mogelijk is, terwijl dit toch echt het geval was voor mijn donkere gmail tijd…

Bijdrager
    Jens

@bjonnie, het is niet mogelijk om je oude Apple ID te vervangen door je Mobile Me ID. Apple geeft als reden dat een Mobile Me automatisch een Apple ID is. Het is volgens Apple dan onmogelijk om een oud ID te fuseren met een nieuw.

Zelf vind ik dit ook belachelijk (heb namelijk hetzelfde probleem). Apple kan er toch niet vanuit gaan dat bij een eerste aankoop van een product je direct Mobile Me erbij gaat nemen? Mobile Me lijkt mij eerder een product waarvan je pas het nut ziet als eens je twee of meerdere toestellen van Apple hebt, althans dat is mijn ervaring.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.