5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    whmelenhorst

Ander OS installeren op andere partitie zonder BootCamp

Hallo (na een lange tijd inactief geweest te zijn),

Ik heb een vraag over het installeren van een tweede besturingssysteem dat volledig onafhankelijk van OSX werkt, via een andere partitie. Ik wil hiervoor geen Boot Camp gebruiken.

Ik gebruik hier nu VMWare voor, maar dat vind ik wat beperkte kracht hebben aangezien er dan twee systemen tegelijk draaien.

Is dit op een of andere manier mogelijk?

Alvast bedankt.

Bijdrager
    TheBigZ

VMWare = OS bovenop macOS draaien.

BootCamp = OS naast macOS draaien. (Onafhankelijk)

Je hebt niet per se BootCamp nodig; dat is wel een handig hulpmiddel om eea te installeren.

https://en.wikipedia.org/wiki/Boot_Camp_(software)

How to Install Windows 10 on Mac OS without Boot Camp?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

<p class=”cite”>whmelenhorst op 18 januari 2019 om 14:14</p>
    Ik gebruik hier nu VMWare voor, maar dat vind ik wat beperkte kracht hebben aangezien er dan twee systemen tegelijk draaien.

Doe je iets dat wezenlijk beperkt wordt in z’n doen en laten omdat het in een virtuele machine draait? Zo niet, dan gewoon lekker zo blijven werken — een VM aanzetten is veel makkelijker dan opnieuw op te moeten starten voor een bepaald programma.

Bijdrager
    Q-collective

Waarom wil je per sé geen Boot Camp gebruiken overigens? Veel meer dan een script om Windows drivers te downloaden, een partitie aan te maken en de Mac te herstarten is het overigens niet. Maar drivers zijn natuurlijk wel handig.

Moderator
    Night

Vergeet niet dat BootCamp ook een bootmanager is. Bij het opstarten kun je aangeven of je Mac een dedicated macOS of Windows machine moet worden. Verder dan dat ‘bemoeit’ BootCamp zich niet met je werkzaamheden in Windows.

Nu zijn er wel meer bootmanagers, maar het voordeel van BootCamp is, dat Apple het geheel voor de Mac heeft geschreven, om een zo vlekkeloos mogelijke ervaring te garanderen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.