6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    computer space

Anchors werken niet HTML

Ik heb een adreslijst in HTML met bovenaan alle letters van het alfabet.
    Ik wil nu dat als je op zeg de M klikt, je naar de eerste naam met een M springt.
    Alleen werkt het niet: d.w.z: Chrome doe het correct, maar Firefox en IE niet, die springen een regel omlaag en daar blijft het bij.
    Wat doe ik fout?

Deze code dit bovenaan:

<span class="red"><a href="#A">A  </a><a href="#B">B  </a><a href="#C">C  </a><a href="#D">D  </a><a href="#E">E  </a><a href="#F">F  </a><a href="#G">G  </a><a href="#H">H  </a><a href="#I">I  </a><a href="#J">J  </a><a href="#K">K  </a><a href="#L">L  </a><a href="#M">M  </a><a href="#N">N  </a><a href="#O">O  </a><a href="#P">P  </a><a href="#Q">Q  </a><a href="#R">R  </a><a href="#S">S  </a><a href="#T">T  </a><a href="#U">U  </a><a href="#V">V  </a><a href="#W">W  </a><a href="#X">X  </a><a href="#Y">Y  </a><a href="#Z">Z  </a></span>

En bij de lijst steeds een A tag met name=“M” etc. (kan ik niet tonen, die wordt opgegeten in de CODE tag)

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 jaar, 9 maanden geleden door  computer space.

Bijdrager
    Shmoo

De name attribute bestaat niet meer in HTML 5. Je moet ID gebruiken.

<a href="#A">A </a>
    ...
    <div id="A">Hallo A</div>

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 9 maanden geleden door  Shmoo.

Bijdrager
    mtooster

Html5 ondersteunt de ‘name’-attribute niet meer in de a-tag.
    Als je hetzelfde doet maar dan met ‘id’-attribute dan zou het volgens mij moeten werken.

Bijdrager
    ErikCh

Staat een beetje weinig code maar ik zou een #A zou je best laten verwijzen naar een id=”A” niet naar een name=”A” dus kijk eens wat er gebeurd als je dit aanpast.
    Ook zien dat deze id’s uniek zijn en er dus geen 2 id=”A” of zo bestaan

Bijdrager
    mtooster

<html>
    <body>
      <a href="#test">test</a>
      teskt
      <a>
      hier moet ik zijn!
    </body>
    </html>

Bijdrager
    computer space

Ik ben eruit. Probleem is niet eens zozeer of je name of id gebruikt, maar het al dan niet aanwezig zijn van content in tussen de tags. Ik had een lege A selector en daarna een lege DIV met ID selector, en dan doet ie het niet. Nu zit de div om het hele element heen en dan gaat het goed.
    Het DOM onderdeel mag dus niet leeg zijn!!!

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 9 maanden geleden door  computer space.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.