27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)
  • Q:
    Bijdrager
    Willem4

Anapod explorer

:oops: Wie kan mij helpen? Gek wordt ik er van !!!

Ik heb een ipod nano i-tunes werkt niet op windows ME Anapod explorer wel maar hoe kom ik aan dit programma?
    Probeer versie is op internet te vinden maar het gehele programma kan men alleen bestellen via een kredietkaart bij redsoftware.
    Ik heb geen kredietkaart wie helpt mij anders loop ik een trauma op Gr. Willem:|

Bijdrager
    MacBeer

Ik heb even geGoogled en kwam dit tegen…
    Echter, ik denk dat de allerbeste oplossing toch Windows XP installeren is zodat je iTunes kan installeren en daarmee je iPod optimaal gebruiken kan. Windows ME is inmiddels al wat jaartjes oud…

Bijdrager
    Willem4

Hartelijk dank. Zal eens kijken of ik het kan bestellen maar ben bang dat het ook weer alleen met credietkaart kan.

Kan ik XP gewoon op mijn computer zetten als er ME op zit?
    Mijn harde schijf kan ik namelijk niet geheel defragmenteren ME blift daar op staan een soort beveiliging ik heb dus geen instalatie cd-rom voor ME Maar hersteldiskette Nogmaal Hartelijk dank Gr. Willem

Bijdrager
    McPherson
    ”Willem4″

Hartelijk dank. Zal eens kijken of ik het kan bestellen maar ben bang dat het ook weer alleen met credietkaart kan.

Kan ik XP gewoon op mijn computer zetten als er ME op zit?
    Mijn harde schijf kan ik namelijk niet geheel defragmenteren ME blift daar op staan een soort beveiliging ik heb dus geen instalatie cd-rom voor ME Maar hersteldiskette Nogmaal Hartelijk dank Gr. Willem

Defragmenteren? Je bedoelt formateren? Maar als je maar 128 Mb Ram hebt dan kan je er idd XP opzetten, Moet je even kijken bij Configuratiescherm>systeem. Klinkt alsof hij effe een Nieuwe Installatie nodig heeft…….of je hebt een mac nodig…..G3 iMac misschien? Geheel niet duur namelijk, al vanaf een paar tienen.

[edit]

Welkom op MacOSX.nl trouwens WIllem……:D

Bijdrager
    Willem4

Ik bedoelde inderdaad formateren 128 MB noodzakelijk voor XP ZAl het proberen op te zoeken bedankt

Bijdrager
    t.leffers

Even over Windows XP:
    De minimum-vereiste is 128MB intern geheugen, maar dit is helaas geen garantie voor een werkbaar systeem. Er vanuitgaande dat je niet over een heel recent systeem beschikt(vanaf 2001), zal je echt minimaal 512MB RAM moeten hebben, wil het systeem een beetje werkbaar blijven. Als je systeem nu naar behoren werkt (wat trouwens een unicum is onder Windows ME), zou ik de investering van extra geheugen en Windows XP trouwens niet eens doen. Voor wat geheugen ben je maximaal 60 euro kwijt, maar Windows XP kost als retailversie al gauw 200 euro. Beter is het denk ik om dit geld in een potje te doen en te sparen voor een moderner systeem. Bijvoorbeeld (om toch maar in de sfeer van het forum te blijven) een tweedehands (of End Of Life) Mac Mini. Staan er genoeg op marktplaats.
    succes,

Thomas

Bijdrager
    Willem4

Alles werkt prima bij mij Maar ik kocht een ipod nano en zodoende ben ik wat aan het rommelen omdat ik hem werkzaam wou hebben Maar hartelijk dank voor het advies Gr. Willem

Bijdrager
    Victor88

heb een zo soort probleem gehad bij mijn eerste i pod toen ik hem ook op een windows computer wou aansluiten zat er nog windows 98 op de computer en had ook 128 MB en daarna had ik er ook windows xp er op moeten zetten en de computer liep er zelfs beter door minder vast gelopen maar je kan altijd beter een mac hebben:wink:

Bijdrager
    t.leffers

Kon het niet laten en ben maar even voor je op zoek gegaan.
    Kijk even op http://www.winamp.com. Voor zover ik het heb gelezen, kun je nu ook met Winamp je iPod beheren en dit programma is gratis (de basic versie) en werkt onder Windows ME.
    succes ermee en laat even weten of het gelukt is.

groeten,

Thomas

Oh ja:

@Victor88
    : Ten eerste: Van een beetje interpunctie is nog nooit een mens slechter geworden.
    Ten tweede: Welkom!

Bijdrager
    Victor88

Bedankt, ik zal er voortaan aan denken.

Bijdrager
    Willem4

Ik ga het proberen hartelijk dank Lukt het dan laat ik het weten Gr.Willem

Bijdrager
    chatsmit

Mijn eerste Google zoekopdracht bracht me direct hier.Probeer het eens zal ik zeggen, misschien werkt het.
    Overigens wel erg klote lijkt me als je een mooie nano in bezit hebt en er niks mee kan doen..

Bijdrager
    t.leffers
    ”Willem4″

Sorry zag door de bomen even het bos niet meer. Het is nog niet gelukt vandaar Ik probeer volgende week XP te instaleren en zie dan verder Hartelijk dank

Waarom is het met Winamp niet gelukt dan? Is ben zelf namelijk ook wel benieuwd naar deze oplossing, maar kan het zelf niet testen

Bijdrager
    Victor88

Ik ken iemand die http://www.musicmatch.com/ gebruikte misschien is dat wat.

Bijdrager
    Willem4

Allemaal hartelijk dank ik ga het een en ander proberen Als het lukt vermeld ik het Hartelijk dank

Bijdrager
    Willem4

Beste mensen
    Helaas het is nog niet gelukt. Anapod explorer werkt alleen de foto functie nog kan er 24 plaatsen meer niet in mijn ipod. Via de muziekspeler kan ik geen mogelijkheid vinden. Het programmma Xplay voor windows ipod users probeerversie werkt niet.

Anapod blijkt echt de beste keus te wezen op het instaleren van XP na natuurlijk.
    Niet gebruikelijk maar er is best wel iemand met een credietkaart die het kan bestellen voor mij.
    Dat zou ik erg op prijs stellen (hoe kom ik op het idee ben ik nu de enigste?)

Erg brutaal om dat zo te vragen maar je weet maar nooit Anders helaas zal ik geduld moeten hebben In iedergeval allemaal hartelijk dank Gr. Willem

Bijdrager
    chatsmit

had je die EphPod (in vorige post) nou ook al geprobeerd? Lukte dat ook niet dan?
    http://www.ephpod.com/download.shtml

Bijdrager
    Willem4

Nee helaas. Het geeft aan een bepaald bestandje ophalen. Die pagina bestaat niet meer waar het op staat Toch gevonden zelf via internet mac-opener is tydelijkeversie maar het programma reageert er niet op Gr. Willem

Bijdrager
    Willem4

Goedeavond
    Ik ben er weer even met een nieuwe poging ephpod258 die zou het moeten doen Geinstaleerd en nu krijg ik dit te zien

First, grab a copy of DataViz’s MacOpener. You can
    get a free trial from http://www.dataviz.com/EphPod/
    This program that allows you to read Macintosh Drives
    through Windows.

De link bekeken bestaat niet meer dus als iemand een tip heeft hoe ik er aan kom hou ik mij aanbevolen Gr. Willem

Bijdrager
    chatsmit

Dat heb je volgens mij alleen nodig wanneer je iPod voor Mac is geinstalleerd. Je hebt je iPod nog helemaal niet geinstalleerd neem ik aan? Je kunt je iPod voor windows installeren door hier de ipod updaters voor windows te downloaden.

Probleem is, deze ipod installers werken alleen op windows 2000 en XP. Maar je zou eenmalig je iPod kunnen installeren op een PC met XP van iemand anders. De iPod wordt dan klaargemaakt voor gebruik in Windows. Daarna is dat extra programma wat je hierboven zou moeten installeren niet meer nodig verwacht ik. Lekker omslachtig allemaal, maar wel te doen denk ik.

En kun je die melding die je hierboven vermelt niet overslaan en gewoon doorgaan?

Bijdrager
    Willem4

Hartelijk dank voor de tips Melding negeren heeft geen zin het werkt dan niet.
    Mijn broer heeft XP ga het daar proberen en dan jou advies opvolgen Hartelijk dank Het gaat best lukken En misschien heb ik morgen een maclaptop weet niet wat er op staat maar weer een mogelijkheid Gr. Willem

Bijdrager
    Willem4

Iemand bekend met deze handelswijze Ik ga het wel proberen
    Gebruiksaanwijzing voor Ipod nano om de ipod geschikt te maken voor Windows ME

1. Plaats de cd-rom in de computer

2. Klik op de cd-drive dan program files dan apple dan ipodupdater dan setup.exe.

3. Instaleer en run ipodupdater.

4. Sluit de ipod aan op de USB – poort (wacht tot de ipod word herkend

5. Dan klikken op restore in ipodupdater (je word gewaarschuwd dat alles op de ipod wordt gewist) Ga door

6. Wacht op melding Finish coputer kan wat blijven hangen maar gewoon rustig wachten.

7. Wanneer de updater klaar is haal de ipod uit de USB-poort
    en dan plaatsen in:

the wall for a firmware flash so use the ADc adapter and fire wire cable to pluf your ipod into the wall.

Bovenstaande engelse tekst begrijp ik niet goed Misschien iemand die kan helpen? bedankt gr. Willem

Bijdrager
    Elmo1608

Je kunt ook het gratis winamp gebruiken met een ipod plugin die ook op de winamp site te vinden is. Naar mijn weten werkt de iPod Updater niet op windows 9x/ME

Bijdrager
    Willem4

Bedankt probeer het eerst

Bijdrager
    Gamebytes

Bij de nieuwste winamp zit iPod support al ingebakken :roll: geen plugin nodig dus.

”winamp.com”

Feature Comparison Pro Basic
    New! Portable Device Sync – Supports iPod┬«, PlaysForSure┬«, and Creative┬« Devices

Bijdrager
    Willem4

De nieuwste winapp geinstaleert met de plug in.
    Geeft foutmelding
    Zonder plugin vind ik geen ipod in de winapp.

Bijna geef ik het op moet anapod explorer hebben of windows XP

Zal nog een maal winapp proberen Hartelijk dank Gr. Willem

Bijdrager
    Willem4

De oplossing
    Instaleer de laatste versie van winapp zonder plug in Start het programma dan de ipod in de USB-poort. Klik de ipod aan ga na bibliotheek sleep de mp3 er in en dat was het.

De laatste tip heeft mij erg geholpen geen plugin instaleren zit er al in Allemaal bedankt toch gelukt Gr. Willem

27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.