11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    Thom

Analoog TV op je Mac Mini

Ik heb de ontwikkelingen qua TV techniek niet zo gevolgd, maar als je gewone TV hebt via de kabel (zonder ooit een pakket / abbonnement te hebben besteld), dan heb je toch gewoon analoge TV?

Ik heb dan volgens mij de keuze uit:

Miglia TVMicro with EyeTV 2.0 – Analog
    http://store.apple.com/Apple/WebObjects/nlstore.woa/6594044/wa/PSLID?mco=CC85833B&nplm=TH294&wosid=S43gFW6bQlGs3mxvPuC1TxwROLj

Elgato EyeTV Hybrid (DTT + analoge TV) met analoge ingang
    http://store.apple.com/Apple/WebObjects/nlstore.woa/6594044/wa/PSLID?mco=CC86EEE4&nplm=TK658&wosid=S43gFW6bQlGs3mxvPuC1TxwROLj

Is de Elgato dus ook beter?

Bijdrager
    LEXY

Hoezo? Betaal jij niet voor je kabel aansluiting? Dan heb je mazzel.
    Ik hebzelf ook kabel en ook een Mac mini, met een EyeTV 250. Ook een fijn apparaat!

Bijdrager
    atimago

Ja, dat kan gewoon. Het beeld via analoog is alleen niet echt geweldig. beter is om digitaal via de kabel te nemen. dit kost echter wel een stukje meer. ± 400 euro. je hebt een Eyetv 610 nodig 299,- en een CI kaart (let op dat dit werkt) Ik heb er ver naar moeten zoeken, maar the innovators in tilburg hebben ze die. en dan heb je een kaartje van @home nodig kost 14,95. maar dan heb je echt super kwaliteit

Bijdrager
    atimago

Ja, dat kan gewoon. Het beeld via analoog is alleen niet echt geweldig. beter is om digitaal via de kabel te nemen. dit kost echter wel een stukje meer. ± 400 euro. je hebt een Eyetv 610 nodig 299,- en een CI kaart (let op dat dit werkt) Ik heb er ver naar moeten zoeken, maar the innovators in tilburg hebben ze die. en dan heb je een kaartje van @home nodig kost 14,95. maar dan heb je echt super kwaliteit

Bijdrager
    1984

Elgato eye tv software zit zowel op Miglia als op Elgato zie overzicht http://www.elgato.com/index.php?file=products_eyetvmain2&countrytogo=20&signal=all
    Als er Composite, S-Video op zit, zoals bijvoorbeeld op de Elgato EyeTV Hybrid kun je daar ook digitale tv mee ontvangen via Composite
    Lees er meer over op dit forum (gebruik de zoekfunctie ), in winkels verkopen ze je wat ze hebben liggen. :money:

Bijdrager
    Thom

Ja, daar betaal ik wel voor maar indirect. Vandaar dat ik daar niet van merk.

Je hebt dus:
    1. Miglia (100 euro)
    2. Elgato Hybrid (150 euro)
    2. Elgato 250 (200 euro)

De prijs loopt op, is dat ook zo met de kwaliteit van het beeld? Of is die hetzelfde?

Bijdrager
    1984

Vooral de mogelijkheden maken hem o.a duurder zoals bijvoorbeeld : Convert analog VHS tapes into digital files
    En voor de TVMicro ;Be aware that you will need a dual G4, dual G5 or Intel DualCore processor to record in full DVD quality.:o

Bijdrager
    Thom

OK, bedankt voor de reacties.

Is de kwaliteit een beetje te vergelijken met grofweg illegaal gedownloade films?
    Heeft iemand een screendump?

Bijdrager
    macboy

oke je hebt gewoon digitale tv (de zenders die je hebt is nederland 1-2-3 en regonale zender dus die zijn gewoon gratis

Twee-in-één doet TV voor uw Hybride van MAC EyeTV het werk van twee
    EyeTV hardwareproducten voor de prijs van. Het levert vrij-aan-menings
    digitale aardse televisie (DTT, of Freeview) aan uw MAC in glasheldere
    digitale kwaliteit, evenals analoge TV via lucht en standaardkabel.
    EyeTV komt de Hybride ook met een doorbraakkabel voor samengestelde
    video en s-Video, toelatend u om een reeks-hoogste doos voor
    premiekanalen aan te sluiten, digitale kabel of satelliet.

Bijdrager
    Brimme

ik heb zelf de eyetv hybrid waar ik via composite mijn digitenne kastje op heb aangesloten.zit hier in een studentenhuis in Amsterdam waar de kabel echt slecht is. gewoon digitennene en via mijn composite geven super beeld.

heb hier even wat screenshots voor je

hier is normale kabel

hier mijn digitenne kastje aangesloten op mijn eyetv

Hier Digitenne via eyetv

Bijdrager
    1984

Analoog via de kabel ([size=9:3e7da80a54]Miglia TVMax[/size:3e7da80a54])

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.