9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    kevkoptel

Analoog opnemen via miniDV-camera

VHS or whatsoever zou ik graag omgezet willen zien naar DVD… Dus wat doe ik; ik sluit de Composietstekkertjes uit de videorecorder aan op de analoge in van mijn miniDV-camera, ik sluit deze live aan met DV-out naar de PowerMac. Bij alle bewerkingspakketten (iMovie, Final Cut Express en zelfs Pro en HD) heb ik echter niet de mogelijkheid op te nemen. Ze wijgeren tenzij ze een tijdcode doorgestuurd krijgen, wat (logisch) dus nu niet het geval is.

Hoe werk ik dit van de baan? Moet ik andere soft gebruiken? Ik zou natuurlijk dit ook eerst kunnen opnemen op miniDV, maar dat wil ik wegens tijdinname en een tekort aan cassetjes pas als laatste optie.

Alvast bedankt,

Bijdrager
    maarten20

een tijdcode komt van de DV tape! dus zit er helaas geen andere oplossing
    op om eerst alles te digitaliseren met je DV-camcorder en dan alles in te
    laten!

Bijdrager
    kevkoptel

Dat valt tegen. Dus er is geen manier om die tijdcode te omzeilen. Ik krijg dus wel beeld, maar zodra ik Capture now doe, geeft hij die foutmelding.

Bijdrager
    extraa

Misschien in je device menu kiezen voor ‘non controlable device’?

Groet!

Bijdrager
    Rico Royal

Ik zie net dat iemand me voor geweest is terwijl ik het onderstaande typte, maar beter 2x dan niet:

Ik weet niet of de optie in Final cut express zit maar in Final Cut pro wel:

Kies in je voorkeuren: Firewire non controlable device.

Met “capture now” moet je een heel eind kunnen komen.

Blijft tijdcode het probleem, dan kun je gewoon het DVbandje laten opnemen, volgens mij geeft de camera dan ook tijdcode uit. Met “capture now” kun je zodoende toch het materiaal inladen. Het bandje kun je steeds weer gebruiken. De maximale opnametijd is dan wel 62 minuten.

Hoop dat je hier iets aan hebt.

Bijdrager
    kevkoptel

aha gevonden, zal eens uittesten. Wel enkel in Final Cut Po 4 & HD beschikbaar zie ik…

Bijdrager
    kevkoptel

Yep, lijkt te gaan… Duizend maal bedankt :)

Bijdrager
    chrissst

aha gevonden, zal eens uittesten. Wel enkel in Final Cut Po 4 & HD beschikbaar zie ik…

dat is niet waar! de optie non-controlable device is er al vanaf versie 1.25 (daaronder heb ik het nooit gebruikt dus zou het niet weten)

Bijdrager
    kevkoptel

Janee bedoel het niet zo… Is niet in Express editie beschikbaar :) Toch niet op diezelfde plaats alleszins :roll:

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.