6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Moderator
    unSOUND

Analoog – Digitaal converters…. [?!]

Ik zit te denken om mijn oude vhs banden op te gaan nemen op de Mac… nu heb ik wel een kastjes en verloopkabels die beginnen met een coax- of skartkabel, en eindigen op een firewire stekker, die iMovie dan herkent als een digitale camara.

MAAR…. de prijzen lopen nogal uiteen, vanaf 100 tot 1000 euro ongeveer. welke prijsklasse is mooi voor een beginner als ik?

graag info over merk, prijs en mogelijkheden, ik weet werkelijk niets van dit onderwerp… :oops:

Bijdrager
    Frans

Ik werk met de Hollywood Bridge van Dazzle. Werkt prima, indertijd gekocht voor zo’n 270 dollar in de VS.

Er zijn tegenwoorddig meerdere mogelijkheden, maar alle kosten zo rond de 300 euro.

Andere mogelijkheid: leen een DV-camera met ‘analoog in’. Zet de banden over op DV-cassette en speel ze af via Firewire.
    Sommige camera’s hebben een mogelijkheid om analoog direct om te zetten in digitaal, zonder het eerst op te hoeven nemen.

Frans

Bijdrager
    Zout

ik heb de JVC DX95 die heeft idd wat Frans al zei. Dat is perfect, je kunt em ook gebruiken als monitor als je aan het monteren bent, je hangt je DV cam aan de TV en je ziet live wat je aan het doen bent! echt perfect!

Moderator
    unSOUND

Daar had ik nog niet aan gedacht, ik heb een JVC DV camera met zo’n dock, en daar zit een scart-aansluiting op….

ik ga in ieder geval de handleiding eens nalezen, wie weet kan ik zo nog 300 euro uitsparen!

Bedankt voor de handige reacties!

Bijdrager
    Apollo

Ik heb een Canon MV500i.
    Daar zit een analoog-digitaal converter in gebouwd. Het is een prima en behoorlijk goedkope camera.
    Op de laatste Klokhuisdag deed MacHouse ze voor € 540 van de hand. Het een ‘oud’ model. De opvolger, de MV600i, is hier voor €622 te koop.
    Scheelt een hoop extra kabel en plek op het bureau:)

Bijdrager
    olav

ik reageer alleen maare omdat steve op vakantie is en meisschien citeer ik hem niet helemaal goed maar hij heeft meermnaals gezegd dat een dv camera niet geschikt is voor het overzetten van langere films. Je krijgt problemen met de sync tussen beeld en geluid:

“Dat gaat je geld kosten… De beste oplossing om analoog materiaal in je computer te krijgen is NIET via de camera, maar via een losse converter. De beste is Canopus ADVC-100.o.a bij Mailamac. Dan heb je geen syncproblemen. Zie eerdere posts. Alle camera’s geven bij lange captures syncproblemen tussen audio en video. kosten ± 260 euro ex.
    http://www.simplydv.co.uk/advc100.html

Zelf heb ik een canopus dv100 via Mail-a-mac en die doet het uitstekend.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.