4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    paulhek

analoge (needle-type) VU meters in mac osx?

Ik vroeg me af of er een programmaatje bestaat dat dit doet? Ik heb met sommige muziek (vooral nieuwere cd’s) die ik via Airtunes naar mijn speakers stream het idee dat het vreselijk overstuurd is, maar ik weet niet hoe ik dit goed kan controleren.

Mijn setup is:
    intel imac
    airport express
    MFB 544 speakers.

groet,
    Paul

Bijdrager
    mailmen

Ik weet niet of er zo’n programma is, maar als het er is denk ik niet dat je er iets aan hebt.

De meeste CD’s zijn volgemasterd tot de 0 db. Meer kan een meter sowieso niet aangeven.

Ga je analoog of digitaal van je airport naar je versterker?

Is het geluid voor je gevoel ook overstuurt als je de analoge mini-jack rechtstreeks in je imac stopt?

Bijdrager
    paulhek

Helaas kan ik mijn speakers niet rechtstreeks in mijn imac stoppen, dan moet ik mijn hele woonkamer gaan verbouwen..;-)

Ik heb wel gemerkt dat als ik mijn ipod op de speakers aansluit het iets minder overstuurt klinkt. Kan ik nog iets in iTunes doen om een en ander te drukken? Of alleen maar iets met de equalizer?

Bijdrager
    mailmen

Ik zou in ieder geval de equalizer helemaal uitzetten. En het liefste de optische uitgang van je airport aansluiten, als je een digitale ingang op je versterker hebt.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.