3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    Jan-Willem

Analog

ik heb een paar vraagjes over analog, ik hoop dat jullie op een of meerdere een antwoord weten.

1. op de server worden nu de logfiles in dit formaat gemaakt, ze zijn van plan om het om te zetten naar het combined log formaat (LogFormat “%h %l %u %t \”%r\” %>s %b \”%{Referer}i\” \”%{User-Agent}i\””), maar dat kan nog wel ff duren. ik wil in ieder geval de oude logfiles hier ook naar omzetten. weet iemand van jullie een scriptje/ proggie wat dat kan?? dit is het nu:

LogFormat “%h %l %u %t %V \”%r\” %>s %b” hostcommon
    LogFormat “%{Referer}i -> %U” referer
    LogFormat “%{User-agent}i” agent

2. Ze waren daar bij m’n webhost nog al onder de indruk van m’n analog statestiekjes, dat ze vroegen, of ik het ook voor de andere sites zou willen maken. Het leek mij wel een leuke uitdaging, dus heb ik ja gezegt. hebben jullie hier tips voor? het leek mij het handigst om voor ieder virtualdomain een eigen logfile te maken. en dan 1 “hoofd” configuratie file voor analog en 1 configfile met instellingen specifiek voor ieder domain. Weten jullie hier meer over, of hebben jullie een site waar ik hier meer info over kan vinden( ben specifiek opzoek naar een mogelijkheid om analog vanaf een website te laten runnen)??

Moderator
    Adriaan Mol

Wat voor een hosting is dat dan dat ze het zelf niet kunnen? Analog is goed, maar ik vind Webalizer zelf beter en overzichtelijker (en snel).

Het is totaal geen moeite om statestieken voor alle virtual hosts te maken. Bij Novahost hebben al onze klanten op domein.nl/stats/ hun statestieken.

PS: Eis wel een jaar gratis hosting er voor terug.

Bijdrager
    Jan-Willem
    ”Adriaan

Wat voor een hosting is dat dan dat ze het zelf niet kunnen?

Achja, opzich vind ik het wel knap dat ze met z’n 5-en, geloof ik, zo’n hele unix server, met alles er op en er aan, “gemaakt” hebben. Maar het zijn idd niet de slimste unix mensen, maar daar heb ik verder niet veel last van. Ik ben over het algemeen erg tevreden over ze.

Analog is goed, maar ik vind Webalizer zelf beter en overzichtelijker (en snel).

ik heb ff op de site van webalizer gekeken en ziet er netjes uit. is het idd veel sneller dan analog. opzich blijf ik graag analog gebruiken want daar ken ik alle ins en outs van.

[qoute]Het is totaal geen moeite om statestieken voor alle virtual hosts te maken. Bij Novahost hebben al onze klanten op domein.nl/stats/ hun statestieken.[/quote]
    ik kan die van jullie niet zien :-(. hoe hebben ze dat daar gedaan???

PS: Eis wel een jaar gratis hosting er voor terug.

LOL, ik kijk wel ff wat ik er voor terug wil hebben. het is opzich altijd handig om vriendjes met root te zijn. en ik help ze ook een beetje met marjordomo, wat ik nu ook gratis mag gaan gebruiken.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.