7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Meref

aMSN, soms wel met cam soms niet

Ik weet dat er veel topics zijn over aMSN….maar dit probleem heb ik nog nergens gevonden. Ik heb aMSN en een iSight op mijn iBook G4. Als ik probeer te cammen lukt dat…soms wel en soms niet. Erg raar. Soms zie ik alleen het beeld van de ander, en soms helemaal niets. De uitnodging komt wel in beeld maar er gebeurt dan niets, ook niet als de ander hem accepteert. Even later krijg ik in beeld dat de webcamsessie is beeindigd, terwijl we dat niet hebben gedaan.

Ook geven de webcaminstellingen weer dat ik achter een firewall zit, maar dat is niet zo. Ik had de firewall helemaal uitstaan en heb het ook geprobeerd met alleen de messenger poort open. Hielp allemaal niks. Aardig frusterend! Ook heb ik het port forwarding geprobeerd met deze linkhttp://forums.cocoaforge.com/viewtopic.php?t=6823&postdays=0&postorder=asc&start=15, maar ten eerste schijn ik dat al niet te hoeven doen omdat ik geen draadloze modem heb en ten tweede kom ik niet bij de instellingen van mijn modem. EN: omdat hij het soms wél doet denk ik dat het niet aan de instellingen ligt.

Ik heb soms ook het idee dat aMSN heel traag is, soms duurt het een halve minuut of langer voor de tekst doorkomt. Heeft iemand tips/ideeen/oplossingen? Ben aardig wanhopig.

O ja Mercury werkt wel maar heeft zo’n enorm slecht beeld vind ik.[/list]

Bijdrager
    pascal75

Mijn ervaring met amsn is dat ik wel kan videochatten met mensen die een gewone versie van msn hebben.
    Maar zodra ik mensen in mijn lijst krijg met MSN 8 ( beta ) of msn plus, dan loopt het inderdaad niet lekker.
    ik ben ook wel benieuwd naar reacties van anderen !

Bijdrager
    Rickje

:oops: Ik heb nu een intel Mac mini :oops:

Als k wil cammen zit ik op XP….:roll: :P

Mijn ervaringen met aMSN op de Mac waren wel goed, alleen gaf k na een aantal maanden weer de voorkeur aan adium omdat die sneller is.

Ik probeerde wel eens webcam en dan werkte het niet, ik zei dan: Wacht even, ik moet wat in me modem doen (Dat snapten ze al niet eens – mijn contactpersonen) Maar daarna zeg ik: Oke, accepteer mijn webcam eens. En dan werkte het! 8)

Dus.. je meot echt ff in je Modem/router ofzo komen om porten te forwarden lijkt mij :)

Bijdrager
    CMD-Z

Hier zijn idd. redelijk wat topics over:
    Ik heb hetzelfde probleem gehad maar heb het opgelost.

Gebruik je internet via een router?

Kijk dan eens hier:
    http://forums.cocoaforge.com/viewtopic.php?t=6368

Bijdrager
    Meref

Ik weet niet of ik een router heb, ik heb ADSL, en als ik de instructies van die link opvolg en mijn nummer in safari invoer, kom ik inderdaad op mijn modempagina…maar niet bij de instellingen, bij een testpagina zo van hij doet het etc. heb een speedtouch van hetnet. Iemand?

Bijdrager
    RensdeLeeuw

Ik heb precies hetzelfde probleem.Ik heb een ‘gewone’ ADSL modem, dus volgens mij zit ik niet achter een router. Is er iemand die mij kan vertellen hoe ik dit kan oplossen?

Thx!

Bijdrager
    jvr

ik heb echt hetzelfde probleem… met aMSN doet mn cam het niet, en met Mercury wel.. maja, ik gebruik uiteindelijk adium, omdat gewoon veel beter eruit ziet en stabieler is :lol:

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.