17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:

Bijdrager
    tony montana

“AmpliTube”

Net uit!!!
    Voor de echte muziekliefhebber!
    In combinatie met je (gitaar) instrument en alléén verkrijgbaar voor OSX!!!!:P
    Werkt prima met QBase en Logic!!!
    ”AmpliTube”
    :)

Bijdrager
    drscsi

Lijkt me een mooi pakket. Zou ik dan nog iets speciaals nodig hebben om mijn gitaar op de Mac aan te sluiten, of gewoon via een voorversterker of audioinstallatie naar audio in van de Mac?

Bijdrager
    mikanik

Hey, cheinich! Ik dacht het al een keer in Protools te hebben gezien. Zal wel een beta-versie zijn geweet. Als ik thuis ben zal ik nog eens goed kijken. Amplitube is WEL leuk!

Bijdrager
    bart
    ”mikanik”

Hey, cheinich! Ik dacht het al een keer in Protools te hebben gezien. Zal wel een beta-versie zijn geweet. Als ik thuis ben zal ik nog eens goed kijken. Amplitube is WEL leuk!

Voor ProTools bestaan al langer diverse ampsimulators,ben de namen effe kwijt maar zal thuis even in ’n pluginlijstje kijken.

heb even gespiekt; sansAmp is er een die ik weleens heb gebruikt; van fender twin tot vette marshalltoren, en het klinkt overtuigend.

Bijdrager
    Julian
    ”drscsi”

Lijkt me een mooi pakket. Zou ik dan nog iets speciaals nodig hebben om mijn gitaar op de Mac aan te sluiten, of gewoon via een voorversterker of audioinstallatie naar audio in van de Mac?

nee, gewoon een snoer klussen dat aan de ene kant je gitaar ingaat en aan de andere kant in je mac (klinkt raar, maar ik heb het echt gezien). Op macworld SF was een demo van het paket te zien in de presentatie van Phil Schiller en het klonk erg goed. Je kunt trouwens een demo downloaden. Alleen nog ff zo’n snoertje inelkaar klussen en klaar 8)

Ze hebben idd ook plugins voor protools.

<edit>
    Lijkt erop dat het aansluiten toch niet zo makkelijk was als ik dacht. In het pdfje bij de demo staat het volgende:

Connecting Your Instrument for Optimum Results
    In order to get the maximum possible sound quality from your AmpliTube™ Live it’s extremely important to correctly connect and interface the guitar to the computer audio input. Most “line input” connectors are not suitable for directly connecting the instrument, especially if the guitar is passive and has no active preamp inside (powered by a battery). Conventional “line inputs” may have too little gain and, even worse, too low impedance; the heavy load for the guitar pickups will result in a dull, thin and dead sound.

The best kind of input you may use is often labelled “Instrument Input” or “Hi-Z Input”, depending on the device. These are ideally suited for directly connecting your guitar. In case your system does not have an “Instrument Input” but has a mic preamp you’ll get the best sound using a good quality D.I. Box between the guitar and the mic input. This is the optimum way to connect your guitar also when you’re using a mixing desk to feed the instrument signal to the computer: simply put a D.I. Box and use the Mic preamp input of the console. If only a “line input” is available from your audio interface, or you’re directly connecting to the input of a laptop computer, a good compromise is to connect a stomp-box between the guitar and the computer. Most stomp-boxes buffer the signal and therefore adapt the impedance even when they’re bypassed.
    Although it’s not ideal this simple solution can dramatically improve the sound quality compared to directly plugging the guitar into the line input.

Bijdrager
    nebbio

Van die voorversterking, dat valt wel mee. Mijn semi-akoestische gitaar zit hier rechtstreeks op de line-in van de iMac en met AmpliTube klinkt ze als een Strat op een Twin Reverb of een Les Paul op een Mesa Boogie, ‘whatever’.

Voorversterking kan alleen een nog beter resultaat geven. Vooral presets met een zeker gate-level klinken nogal bot.

Wel fantastisch om met dezelfde sound mee te kunnen spelen met mijn favoriete iTunes-tracks. Waan me in onbewaakte ogenblikken de ritmegitarist in Sting’s live-band.

Bijdrager
    LEXY

Ziet er leuk uit maar ik krijg mijn iMic usb interface niet in deze virtuele versterker wat ik ook met de geluidsinstellingen van mijn Mac doe. Amplitube blijft steeds reageren op de ingebouwde microfoon in de computer. Zie ook nergens in het programma een functie of preferences waar je de input kan selecteren.
    Wie weet raad want mijn handen (en plectrum) jeuken.

Alex.

Bijdrager
    nebbio

Vreemd. Geluidinvoer selecteer je, IMHO, via een ‘regelpaneel’ in systeemvoorkeuren, niet?

Op mijn iMac heb ik drie opties: ingebouwde microfoon (geeft in AmpliTube fluitende feedback), line-in (werkt OK) en Sound Input (werkt ook OK).

Hoe dat met een USB-audio-in moet? Kan je die niet selecteren in datzelfde ‘regelpaneel’?

In AmpliTube zelf kan je geen sound-input selecteren, me dunkt.

Bijdrager
    LEXY

Ik kan hem wel selecteren in dat regelpaneel maar heeft geen effect op Amplitube. Blijft alleen de ingebouwde mic oppikken. Ook na selectie Amplitube weer herstarten werkt niet.
    Stom hè?!

Bijdrager
    El_Oy

Ik heb nog geen tijd gehad om dit te testen, maar als het programma zelf geen IO (input/output) select heeft, wat overigens heel vreemd is, mischien moet je het dan even proberen om het met het Audio Midi Configuratie programmatje te doen…. -> Applications -> Utilities -> Audio MIDI Configuration

Overigens is de mooiste manier van het verbinden van een gitaar, aansluiten op een D.I. Box en van daar naar de Mic ingang (XLR) van je interface…. Maar dat zit niet op je iMic :lol:

Mzzl,

El_Oy

Bijdrager
    LEXY

Gitaar gaat via mengpaneel op de (mini jack) in van de iMic, ook prima op zich.
    Dat met die audio/midi configuratie heeft volgens mij geen nut want er komt geen midi aan te pas. Audio wordt omgezet naar digitaal en vervolgens bewerkt in AmpliTube.
    Het schijnt dat je wel via midi program changes kunt toepassen. Maar goed ik wil eerst kunnen spelen. Ben bang dat het programma de iMic niet herkent ofzo. Vreemd want al me andere audio apps werken allemaal prima samen met iMic.
    Heb ook mailtje gestuurd naar fabrikant dus ik wacht anders dat maar even af.
    Bedankt, Alex.

Bijdrager
    El_Oy

“Audio/Midi” configuratie houd in: audio EN midi…. Start eerst even het programmatje op en kijk onder het audio tabblad en probeer het even…. Ik denk ook niet dat het zal helpen, maar baat het niet dan schaad het niet :)

Mzzl,
    El_Oy

Bijdrager
    LEXY

Heb het geprobeerd met audio/midi configuratie maar Amplitube reageert er niet op. Sterker nog na opstarten van Ampltube en daarna a/m configuratie zijn de audio settings verandert. Invoerbron staat dan weer op “buit in microphone”. Wat eigenlijk overeenkomt met de status van Amplitube.
    Zou het misschien een ingebouwd narigheidje van de demoversie zijn?

Dan maar weer naar me ouwe vertrouwde Groove Tubes buizenbak…
    Die heeft me nog nooit in de steek gelaten!

Bijdrager
    El_Oy

Ik zat me opeens te bedenken; de imic ondersteunt geen ASIO onder CoreAudio…. Ook Cubase SX bijv. ondersteunt niet de iMic….

Dus als de Amplitube alleen CoreAudio drivers accepteert die ASIO compliant zijn dan houd het helaas op…. De built-in apparatuur van Apple heeft wel zulke faciliteiten. Dus misschien dat hij daardoor alleen de built-in wil gebruiken?????

Mzzl,

El_Oy

Bijdrager
    LEXY

Op de site van Griffin kun je voor de iMic een ASIO driver downloaden. Heb ik gedaan maar ik heb geen idee waar ik die moet plaatsen op mijn systeem? Ik ben één en al oor.
    Begin er steeds meer van te balen dat Apple in de eerste iMacs 15 geen line in heeft ingebouwd.

Bijdrager
    tony montana

Hey lex,

Kijk anders hier even..

:wink:

Bijdrager
    El_Oy

Die ASIO driver is alleen voor Mac OS 9….. :(

Maar de iMic wil je waarschijnlijk toch niet gebruiken voor dit soort applicaties, want de laatste keer dat ik die ASIO driver voor de iMic uitprobeerde kwam ik er achter dat hij een latency van ca. 110ms heeft….:mrgreen:

Mzzl,

Eloy.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.