6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    hansiedejong

Amerikaanse en Nederlandse apps

Hallo,

Toen ik de iPad kocht heb ik meteen apps gekocht, in de Nederlandse app store. Nu herinner ik me dat ik eerder dit jaar online eens een Amerikaanse iTunes gift card heb gekocht. Meteen even gezocht waar ik die code ook alweer heb gelaten, en ja, het werkt. Nu heb ik dus op een Amerikaans iTunes account nog 45 dollar tegoed staan. Zonde om niet te gebruiken. Is het mogelijk om deze aan iPad apps te besteden, zonder problemen met updaten?

Dus dat ik de apps op me mac aanschaf. Dan staan die apps in iTunes in het mapje progamma’s, waar nu al die andere ‘Nederlandse’ iPad apps staan. Dan sync ik mijn iPad met me mac, en sync ik die Amerikaanse apps. Dan heb ik dus die NL en VS apps bij elkaar op me iPad, maar is het updaten van de VS apps dan mogelijk op de iPad met mijn NL iTunes account. Of moet ik telkens van Store land wisselen om te updaten?

Bedankt

Bijdrager
    me.com

Is mogelijk.

Onderaan de App Store moet je helaas wel uitloggen en met je Amerikaanse account inloggen. Dan koop je wat programma’s en log je weer in met je Nederlandse account. Mocht er een update zijn, dan kan je hem gewoon updaten.

Als je je iPad synchroniseert met de Mac, komen de Amerikaanse en Nederlandse apps bij elkaar te staan.

Ikzelf doe het ook op deze manier en het werkt prima.:)

Moderator
    Pete.Z

Dat gaat prima, doe ik al een hele tijd.
    Het enige nadeel, als er updates zijn, moet je altijd even inloggen met het account waarmee je de apps hebt gekocht.

Bijdrager
    KingAchille

Hier nog een bewijs dat het lukt. Gaat probleemloos!

Bijdrager
    hansiedejong

Dus dan moet ik wel steeds in en uit loggen? Ik dacht, als ik alle apps op me mac zet, en dan alles sync (VS en NL), weet mijn iPad dan nog steeds welke uit de VS komen en welke uit NL?

Bijdrager
    KingAchille

In- en uitloggen dient enkel te gebeuren bij een update van een app. Bij het gewoon gebruik maakt dat niet zoveel uit met welk account je bent ingelogd…

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.