12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    pt

Amerikaanse DVD in VLC, lukt niet

volgens velen zou ik mijn amerikaanse dvd (regiocode 1) met VLC probleemloos moeten kunnen afspelen. Lukt echter niet. De DVD is verschijnt ook niet in de finder, wel op de desktop maar daarvandaan kan ik er weinig mee. (openklikken wel en VIDEO_TS rondslepen maar VLC kan er niks mee.
    Iemand enig idee hoe ik de DVD wel in de finder kan krijgen. Of beter nog: hoe ik de dvd kan bekijken?

Bijdrager
    Fierry

Open VLC

Bestand > Open Disk > klik op OK

wat gebeurt er?

Bijdrager
    pt

DVD reutelt een keer, in het schermpje van VLS verschijnt de naam van de DVD even met zo’n blauw/wit loopbalkje, daarna niks…
    ik kan de VIDEO_TS map ook niet kopieren naar een andere plek (omdat hij dan wellicht wel open zou willen).

Bijdrager
    Fierry

Wat gebeurt er als je DVD opent met de DVD speler van OS X?

Bijdrager
    pt

dan vraagt hij of ik de regiocode wil veranderen (liever niet want mag nog maar 3 keer)

Geblokkeerd
    Carp

Ligt ook aan welke versie VLC jij draait, maar bij onwillige DVD’s pak ik gewoon de VOB files bij elkaar en gooi die in VLC….dat lukt eigenlijk altijd.

Bijdrager
    pt

Ik gebruik VLC 0.9.4
    als ik alle VOB’s erin gooi krijg ik even een afspeelscherm te zien, daarna loopt VLC vast.

Geblokkeerd
    Carp

Hmm, ze staan nu in je afspeellijst en als je nu het bovenste VOB file dubbelklikt…lukt het dan wel?

Bijdrager
    pt

helaas, blijft crashen, idem met MPlayer

Geblokkeerd
    Carp

Heb je al geprobeerd je DVD speler te hacken? Voor veel spelers bestaat er een crack, zoek in de sys prefs even het typenummer op en Google eens op crack…!

Bijdrager
    pt

hmmm beetje eng, maar als het uiteindelijk moet dan zal ik het proberen

Bijdrager
    sven-
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.