30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 36)
  • Q:
    Bijdrager
    erwin33

Amerikaanse app's downloaden in of buiten app store: hoe?

Ik ben net over gestapt van een android toestel naar een iPhone 5c. Bij Android kon je via Aptoide.com en de gelijknamige app Amerikaanse app’s downloaden. Maar bestaat er ook zoiets voor de iPhone app’s? Ik kan in iphone wel de landeninstelling wel op US zetten maar dan moet je weer allerlei gegevens invullen dus vroeg me af of het makkelijker kan.
    Alvast dank.

Inactief
    Anoniem

Wat zijn Amerikaanse apps?

Inactief
    Anoniem

Ik vrees dat je hem dan moet jailbreaken. Andere appstores kun je op iOS niet op een andere manier gebruiken.

Bijdrager
    erwin33
    koen op 14 maart 2015

Wat zijn Amerikaanse apps?

App’s die alleen in de Amerikaanse appstore te krijgen zijn.

Bijdrager
    erwin33
    Zakske op 14 maart 2015

Ik vrees dat je hem dan moet jailbreaken. Andere appstores kun je op iOS niet op een andere manier gebruiken.

Hoe doe je dit?

Inactief
    Anoniem
    erwin33 op 14 maart 2015

Hoe doe je dit?

Daar kan ik je helaas niet mee helpen, heb iOS een tijd geleden vaarwel gezegd wegens te restrictief en het feit dat ik geen fan ben van het disco-OS dat Jony Ive ervan heeft gemaakt. Er lopen hier echter genoeg figuren rond die je dat kunnen uitleggen, zoals bijvoorbeeld Usain.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Je zal een AppleID in Amerika moeten aanmaken, in de App Store uitloggen, en dan met de nieuwe Amerikaanse AppleID weer inloggen.

Maar om je “Nederlandse” apps te updaten moet je weer met je Nederlandse AppleID inloggen… het is nogal omslachtig allemaal.

Bijdrager
    GoeieDag

Niks jailbraken! Inderdaad gewoon een US Apple ID aanmaken (fake adres, bv van hotel opgeven).
    Gaat prima, ik heb ook een aantal apps uit de US Store. Valt allemaal wel mee met gedoe.

Maar waarom heb jij die app(s) nodig?

(Zakske: het Mac OS is óók een “disco-OS”… Doei!!!:arrow: )

Bijdrager
    erwin33
    GoeieDag op 14 maart 2015

Niks jailbraken! Inderdaad gewoon een US Apple ID aanmaken (fake adres, bv van hotel opgeven).
    Gaat prima, ik heb ook een aantal apps uit de US Store. Valt allemaal wel mee met gedoe.

Maar waarom heb jij die app(s) nodig?

Moet je zo’n US Apple ID met een US IP adres aanmaken eigenlijk, of hoeft dit niet perse?

Waarom ik die app’s nodig heb? Omdat deze niet in de Nederlandse versie zitten.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Nee. Je gaat naar iTunes (lieft op je PC of Mac, dat is makkelijker), logt uit van je Nederlandse AppleID and klikt op de knop om een nieuwe te maken. Bij land kies je dan voor de Verenigde Staten. Simpeler kan het niet.

Bijdrager
    erwin33

Ok, ga ik dat eens proberen. Dank.

Inactief
    Anoniem
    GoeieDag op 14 maart 2015

Poeh, poeh… wat een agressie.

De starter van dit topic vroeg in eerste instantie om een alternatief voor Aptoide voor iOS, dat is dus een externe appstore. Voor Android bestaan er tientallen (bv. Amazon), die kun je op Android namelijk sideloaden. Op iOS bestaat die mogelijkheid niet, tenzij je je iPhone jailbreakt.

Het enige dat ik over iOS heb gezegd is dat ik het te restrictief vind en persoonlijk geen fan ben van de disco-interface van Jony Ive. Dat is niet meer dan mijn mening. En ja… ook OS X wordt steeds meer disco, maar dat heb ik persé nodig.

Bijdrager
    erwin33
    Waffle op 14 maart 2015

Nee. Je gaat naar iTunes (lieft op je PC of Mac, dat is makkelijker), logt uit van je Nederlandse AppleID and klikt op de knop om een nieuwe te maken. Bij land kies je dan voor de Verenigde Staten. Simpeler kan het niet.

Nog even een vraagje. Wanneer kies je voor de US, zodra je hebt uitgelogd? Want als je een nieuw AppleID wilt aanmaken kom je eerst weer op de Nederlandse versie aangezien de vragen bij het aanmelden in het Nederlands zijn. Graag even stap voor stap uitleggen zodat het wat duidelijker is.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Daarna klik je op de knop op een nieuwe account aan te maken.

Bijdrager
    erwin33
    Waffle op 14 maart 2015

Daarna klik je op de knop op een nieuwe account aan te maken.

Ok, tot zover gaat het goed, maar dan kom je bij de creditcard gegevens en het adres. Wat vul je hier in?

Bijdrager
    Shmoo

Hetzelfde doen in iTunes op je Mac of PC. Daar zit namelijk wel nog de optie tot het kiezen van GEEN als betaalsysteem. ( annuleer heet die optie volgens mij )

Bijdrager
    erwin33

Hoe bedoel je doen met hetzelfde als in iTunes op je mac? Ik zie daar namelijk geen optie tot het kiezen van geen betaalsysteem.

Bijdrager
    Shmoo

Uitloggen > iTunes Store > lamd kiezen en dan een nieuw account aanmaken.

Bijdrager
    erwin33

Dat heb ik gedaan zoals Waffle in het screenshot aangaf, maar als ik dan alles heb ingevuld fake emailadres e.d. en herinneringsvragen beantwoord heb kom ik bij het volgende veld en daarin wordt om je creditcard gegevens gevraagd en je kunt daar dus niet GEEN/NONE bij betalingssysteem aanklikken.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ
    Bijdrager
    TheBigZ

Let vooral op stap 4 in de link van Waffle.
    De truc is om een gratis app te ‘kopen’. Dan krijg je ‘None’ te zien.

Bijdrager
    erwin33

Ok, dat is dus de truc. Maar moet je speciaal op de mac een nieuw ID maken of kan het ook alleen op de Iphone zoals onderin de uitleg wordt uitgelegd want een app voor iPhone kan ik niet op mijn mac gebruiken, of hoe gaat dit? Of moet je de ID aanmaken op de mac en is het dan een kwestie van inloggen op de Iphone?

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Volgens mij kan het allebei, maar het is makkelijker om naar de Amerikaanse store te gaan vanuit iTunes zelf.

Bijdrager
    erwin33

Maar hoe krijg ik die app’s dan op de iPhone vanaf mijn mac, of moet je daar inloggen en daar de app’s downloaden?
    En hoe zit het met updates? Die updates komen alleen zeker binnen als je met het Amerikaanse appleID ingelogd bent, niet als je op de Nederlandse zit.

En oja, moet je ook een Amerikaans adres invullen nadat je op ‘none’ hebt geklikt? En zo ja welke?

Bijdrager
    TheBigZ

Je downloadt een gratis app in iTunes op je computer om het Apple ID met ‘None’ aan te maken. Welke app maakt niet uit.

Als je een Apple ID hebt kun je dat ook gebruiken op je iPhone om iOS apps te downloaden.

Bijdrager
    erwin33

Zo, dat is gelukt waarvoor hartelijk dank voor alle uitleg. Maar zoals al eerder gevraagd, neemt hij nu met de updates van app’s uit de Nederlandse iTunes store ook updates van de Amerikaanse app’s mee? Of moet ik af en toe inloggen met de Amerikaanse AppleID om te kijken of er updates zijn?

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Je moet tussen de accounts wisselen voor updates. Het zou eigenlijk handiger zijn je nieuwe “Amerikaanse” account als standaard te gaan gebruiken. Je kan bijvoorbeeld alle gratis apps opnieuw downloaden via de Amerikaanse App Store. Je hoeft dan alleen voor de apps waarvoor je al had betaalt op je ‘oude’ account weer in de Nederlandse App Store inloggen. Dat versimpelt het updateproces aanzienlijk.

Bijdrager
    TheBigZ

In ieder geval onder iOS (maar waarschijnlijk ook onder OS X) hoef je helemaal niet steeds van account te wisselen.
    Je iDevice onthoudt de Apple IDs en bijbehorende wachtwoorden, en zal updates van apps automatisch downloaden als die er zijn.
    (Ik gebruik hier Apple IDs uit een drietal landen.)

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Bij mij gebeurt dat niet. Ik moet uit- en inloggen tussen mijn AppleIDs.

Bijdrager
    erwin33

Ok, even afwachten dus wat er gebeurd met updates.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 36)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.