16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    wverveer

Stekker aan Amerikaanse Apple TV

Zojuist, een apple tv op 5th avenue NY gekocht

Volgens de steward voor zowel US als Europa…alleen de kabel is wel zo’n Amerikaanse stekker.

Wat kan ik nu het beste doen?

-Terug naar de winkel en een Europese kabel kopen?

– een verloop erop en dan is het prima

– of in nederland een 220 power kabel kopen?

Ps. Helemaal super..did stewards in de winkel kunnen zo je items scannen en ook je creditcard en het is geregeld…geen kassa, geen rij en de factuur heb je gelijk in je mail..helemaal top!

Bijdrager
    KarelWillem

Je steekt dit er in (kost je zeker zo’n 1,50) en klaar:

Bijdrager
    wverveer

Oké prima…dus die kan ik overal kopen zonder gevaar van hogere of lagere spanning.,heb je ook een website?

Moderator
    unSOUND

Wat dacht je van de Gamma, Praxis, Karwei of andere doe-het-zelf ? Daar liggen ze gewoon met bakken vol…

Bijdrager
    fatboysmart

Of zo eentje zoals ik gebruik… kost ook maar een paar euro…

Bijdrager
    Hansi2124

Even het omgekeerde: als ik op vakantie ga naar Canada en USA (daar hebben ze 120V): hoe gaat dat dan met mijn MBP, camera enzo m.b.t. het voltage? Met (geaarde) wereldstekkers kan ik dan in ieder stopcontact komen, zover is mij wel duidelijk…..

Bijdrager
    fatboysmart

De meeste moderne apparatuur (voor zover ik weet in ieder geval alle Apple opladers) heeft een switchende voeding. Ze herkennen automatisch of ze met 110/120 of met 230V te maken hebben.
    Een reisstekker is dan voldoende.

Meestal staat het ergens in kleine lettertjes op de voeding, iets van ‘input 100-240V’
    In dat geval zit je goed.

Staat er alleen maar 230V of zo op, dan gaat het niet.

Bijdrager
    Hansi2124

Okay, bedankt :thumbsup:

Bijdrager
    KarelWillem
    fatboysmart op 08 maart 2011

Of zo eentje zoals ik gebruik… kost ook maar een paar euro…

Maar er maar 60 cent van of zo.

Bijdrager
    fatboysmart

Maar de mijne zijn van beter plastic :sarcastic:

Bijdrager
    Raddie

Voor wat betreft Amerikaanse voltages: niet alles werkt altijd. Ik heb wel eens een telefoonoplader mee op reis gehad die niet uit de voeten kon met de Amerikaanse 115 V, dat hield dus na een paar dagen op met dat bellen. En andersom zei de voeding van een in Amerika gekochte Wii in Nederland na een minuutje ofzo ineens “poef”. En toen deed hij het niet meer.
    Toen ik in de VS woonde had ik als service voor Europese bezoekers een “Nederlands” stopcontact liggen aan een transformator. Ook handig voor onze elektrische tandenborstel en scheerapparaat, want laden ging enorm traag vanuit het Amerikaanse voltage.
    Met Apple producten heb ik nog nooit problemen gehad bij de switch en mijn (Amerikaanse) Apple tv werkt dan ook gewoon met zo’n verloopstekkertje (waar vind je die voor 60 cent???). En zoals iemand hierboven ook schreef staat er altijd ergens klein op de achter- of onderkant van het apparaat voor welke spanningen het geschikt is.

Bijdrager
    KarelWillem
    Raddie op 08 maart 2011

…werkt dan ook gewoon met zo’n verloopstekkertje (waar vind je die voor 60 cent???). …

http://www.dealextreme.com/p/flat-to-round-power-plug-convertor-3529

Bijdrager
    Oppie
    wverveer op 08 maart 2011

Oké prima…dus die kan ik overal kopen zonder gevaar van hogere of lagere spanning.,heb je ook een website?

Zou je dit soort vragen nou niet stellen vóór de aankoop?!

Ik heb op de Apple TV gewoon even de stekker eraf geknipt en een euro stekker eraan gezet.

En dat verloop stekkertjes? Inderdaad, voor 1 US$ in bv New York in die kleine hardware store’s die je daar overal buiten de ‘hoofdstraten’ tegen komt.
    Maar voor een vaste aansluiting niet zo handig, want vaak zit het allemaal vrij los, dus de kans is groot dat je kabel er af en toe uit ligt.

Moderator
    Strifer

eventueel kun je bij Apple zo’n reisstekker set kopen, die sluiten mooi aan bij de lader van je mac, iphone en ipod. ik heb zo’n setje, daar zitten dan alle stekker van de wereld bij – moet wel zeggen dat het een enorme rip-off is, aangezien je die verloop stekkers in de non apple variant overal voor vrijwel niets kan kopen.

met de opladers van zowel de notebooks, ipods en iphones heb ik nooit problemen gehad met andere voltages. deed het altijd perfect – net als mijn mobiele telefoons van andere merken.

Bijdrager
    Oppie

Die set is inderdaad mooi, maar vooral véél te duur.
    Maar i.c.m. een Apple TV heb je er helemaal niks aan.

Moderator
    Strifer

crap, je hebt helemaal gelijk, dat werkt alleen voor ipods, ipads, iphones en macbook (pro’s). whehe. de apple tv heeft dan ook geen losse oplader nodig;-)

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.