21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:

Bijdrager
    erwinfun

amerika en powerbook

Beste Maccers,
    Ik vroeg me af wat de nadelen zijn van het kopen van een powerbook uit amerika. Dan bedoel ik niet de verzending of wat dan ook. Ik vraag me namelijk sterk af of er geen haken en ogen aan zitten?
    Betreft het dezelfde hardware en software? geen problemen garantie? enz.

alvast bedankt:wink:

Bijdrager
    chm

Ander toetsenbord, misschien. QUERTI dacht ik en dat kan je zomaar niet veranderen. 8)

De rest zal wel geen probleem zijn.

Bijdrager
    iFredo

denk ook aan een andere adapter, niet qua voltage, maar de stekker!

Bijdrager
    sarasin

ææ

Bijdrager
    cubizer

:lol:

Bijdrager
    erwinfun

wat houdt dat querti in?? is dat iets softwarematigs of hardware?

Bijdrager
    iDude

heel simpel antwoord:

ik heb een powerbook uit amerika en er is GEEN ENKEL probleem

veel plezier

Bijdrager
    angorawol
    ”chm”

Ander toetsenbord, misschien. QUERTI dacht ik en dat kan je zomaar niet veranderen. 8)

De rest zal wel geen probleem zijn.

Azerty zoals wij hier in België gebruiken is een overblijfsel uit de tijd dat het merendeel van de correspondentie tussen bedrijven in het Frans gebeurde.

Met andere woorden een anomalie, en een herinnering aan de tijd dat Nederlands in België een ondergeschikte positie innam. (zelfs de Vlaamse beweging heeft hier niets aan gedaan, ook niet toen de belangrijkste bedrijven Nederlands als voertaal begonnen te gebruiken)
    Het is me wat.

In Nederland gebruiken ze Querty

Bijdrager
    Tjerker

Volgens mijn toetsenbord is het toch echt qwerty (uiop)…

Bijdrager
    angorawol

Dat heb je dus met Belgen en onze Azerty toetsenborden, hoe kunnen wij dat nu weten. :lol:

Bijdrager
    4iam

heb ook een powerbook uit de VS. geen enkel probleem. als je geen verloopstekkertje hebt knip je de amerikaanse eraf en schroef je een nl stekker aan het snoer. voeding is universeel.
    toetsenbord zit vergeleken met m’n NL PB 1 andere toets op, weet nu al niet meer welke. geen last van dus.
    en we gebruiken hier volgens mij QWERTY :P

Bijdrager
    Ferdinand

let alleen met het importeren, kost toch veel extra geld. of zorg ervoor dat met het importeren dat (als iemand ‘m meeneemt) je er een europese stekker aanzet en dat er oude bestanden op de comp zit

Bijdrager
    nma

let alleen met het importeren, kost toch veel extra geld. of zorg ervoor dat met het importeren dat (als iemand ‘m meeneemt) je er een europese stekker aanzet en dat er oude bestanden op de com

Juist……mensen willen nog wel eens vergeten dat je invoerrechten dient te betalen bij het importeren van produkten van boven een bepaald bedrag. Ook als je de PB zelf uit de VS haalt, of een vriend er mee laat slepen, kan jij of hij op Schiphol staande worden gehouden door de douane. Dan moet je kunnen bewijzen dat je de PB in NL heb gekocht, anders dien je ter plekke de invoerrechten te betalen. Het beste is om de PB uit de doos te halen en net te doen of je hem al heeeeeeeeeeel lang hebt. Oh ja, en zet je ‘pokerface’ op!

Wat betreft de stekker: ga niet lopen knippen! Koop gewoon voor $40 ofzo een setje met reistekkers in de Apple Store. Die kan je dan simpelweg op de adapter schuiven. Handig als je veel reist.

Bijdrager
    Tomaat

Dit was ik dus ook van plan..

Kennis van me gaat over paar weken naar The States..als zie dan een PB voor meeneemt..hoeveel zou me dat schelen? Aangezien 1 euri momenteel ongeveer $0,80 is…zou je toch zeggen dat me dat 20% scheelt..niet?
    Gewoon uit de doos halen, en tussen je bagage doen..alsof je ‘m idd al tijdje hebt:)

Bijdrager
    nma

Voor de prijs zou ik even kijken op Apple.com/Store. Of bij andere dealers. Wat soms onduidelijk blijft is of de prijzen incl. tax zijn of exl. Even opletten dus. Succes. Ik heb eigenlijk nog nooit problemen gehad met de douane op Schiphol, al is het waarschijnlijk wel zo dat de lage dollar ze extra alert heeft gemaakt……. Mijn iPod hebben ze echter niet onderschept! Haha! Pokerface opzetten, en achter iemand die er (nog) verdacht(er) uitziet de deur door!

Bijdrager
    nma

De dollarprijs van een 12″ Combo is al 300 lager dan de europrijs voor dezelfde machine! En dan heb ik het koersverschil nog niet eens verrekend. Pin me hier niet op vast, want het kan zijn dat ik wat verschillen in de specificaties over het hoofd heb gezien op dit tijdstip…. Denk het niet. Computers zijn wat goedkoper in de VS.

Bijdrager
    gretver

Ook ik wil een nwe powerbook kopen. Of desnoods een tweedehands, maar met bonnetje ivm pc-prive. Nou loopt hier al lang een discussie over pb’s in de vs, maar wat te denken van refurbished pb”s in de vs!

Een 15″ pb 1GHz voor 1699 vind ik prima te doen. Nieuw in de doos en allleen een beetje aan bijgesleuteld in de fabriek. Het probleem is alleen dat de Internet shops die ik ken in de vs apple-produkten niet bezorgen naar europa.

Weet iemand een winkel in de vs die dit wel doet?

Bijdrager
    nma

Ik weet geen winkel die dat doet. Mocht je er een vinden, dan is het natuurlijk wel zo dat je invoerrechten moet betalen. Of de prijs dan nog zo veel aantrekkelijker is in vergelijking met een PB gekocht in NL, is de vraag. Waarschijnlijk niet, want dat is de bedoeling van invoerrechten……….. Helaas.

Bijdrager
    gretver

Invoerrechten hoef je niet te betalen op computers… Wel BtW, maar dan scheelt het nog steeds een boel. Vooral bij tweedehands/ refurbished dingen.

Trouwens. ik herinner mij dat in de UK er volgens nmij ook de mogelijkheid bestaat (bestond) om refurbished produkten te kopen. IVm eg-recht lijkt mij het vrij verkeer van goederen lastiger tegen te houden voor onze apple-marketing vrinden

Ik zal het eens ff uitzoeken.

Bijdrager
    nma

Nou je het zegt………..even gekeken op douane.nl, en inderdaad: geen DR op computers. Tja, dan kan zo’n aankoop evt. goedkoper zijn. Maar, BTW vormt de grootste kostenpost, dus veel voordeel levert het niet op. Misschien net genoeg om het de moeite waard te maken, wellicht. Maar dat rekenwerk laat ik aan jou over. Succes ermee.

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.