10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Amazon Prime

De Consumentengids van deze maand heeft een artikel over Amazon Prime, waarin onder meer te lezen valt dat met een Prime-abonnement, je ook dingen kunt bestellen die eigenlijk niet in Nederland geleverd worden.

Nu wil ik nog wel eens iets willen kopen op de Amerikaanse Amazone-site, om er dan pas bij het uitchecken op gewezen te worden dat één of meer van m’n bestellingen niet naar Nederland verstuurd worden. Dus ik op amazon.nl kijken of ik voordeel zou hebben van zo’n Prime-abonnement, maar ik word er niet wijzer van — het lijkt erop dat dit alleen van betrekking is op bestellingen bij de Duitse Amazon (waar de Nederlandse in principe gewoon een vertaling van is), maar dat stáát er dan weer niet in zoveel woorden.

Weet iemand hoe dit zit? Zou ik met een Prime-abonnement ook in Amerika (of Engeland, of waar dan ook) dingen kunnen bestellen die de verkoper niet naar het buitenland wil sturen?

Bijdrager
    tarun

Probeer het gewoon. Voor €5,99 weet je het.

Bijdrager
    Absrnd

Amazon prime korting, werkt alleen in het land van aankoop,

Als je een prime membership aanschaft in Duitsland, krijg je alleen korting in de Amazon.de store

en niet in de .co.uk of .com versie.

met amazon.nl, is dat anders omdat Nederland geen store heeft, en alleen voor boeken, maar anders is het gewoon de Duitsland store, met Ned vertaling.

Mar in princiepe kan je wel met je Amazon account in elk land bestellen, maar krijg je geen Prime korting, en het kan zijn dat het betreffende artikel niet naar Nederland verzonden wordt, maar daar wordt je bij het afrekenen op gewezen.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Kijk, dan schiet het voor mij dus niet op. Ik heb het al meerdere keren gehad dat die stomme site van Amazon me doodleuk iets in m’n winkelmandje laat zetten terwijl hij ervan uit kan gaan dat het naar Nederland moet, om er dan pas bij het afrekenen mee aan te komen dat de verkoper hier niet naartoe verstuurt. Als Prime daar niks aan oplost, heb ik het ook niet nodig.

Bijdrager
    Webarcher

Ben super tevteden over prime. Als ik iets wil zoeken schakel ik altijd bij de filters ‘prime’ in. Dan worden alleen dingen getoond die hier voor in aanmerking komen.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Bij Britse, Amerikaanse, of andere buitenlandse Amazon, of bij de Nederlandse?

Moderator
    Night

Nederlandse Amazon???

Bijdrager
    Shmoo

De Consumentengids van deze maand heeft een artikel over Amazon Prime, waarin onder meer te lezen valt dat met een Prime-abonnement, je ook dingen kunt bestellen die eigenlijk niet in Nederland geleverd worden.

Dat kan ook zonder!

Maar als je een Prime-abonnement hebt dan heb je zelf maar een klantenkaart van het Kruidvat. Krijg je extra’s en kortingen op verzenden en allemaal dat soort speciale dingetjes. Amazon in Amerika stuurt gewoon producten op naar Nederland, incl. inklaringskosten en alles erop en eraan maar wel enkel en alleen aankopen die je echt bij Amazon zelf doet.

Amazon is een beetje te vergelijken met Bol.com in Nederland qua constructie. Op Bol zijn ook heel erg veel bedrijven actief die via de naam en het platform van Bol.com iets verkopen. Het lijkt dan dat je iets bij Bol.com koopt maar je koopt het eigenlijk bij Rijwielhandel Janssen. <— Dat soort constructies heeft Amazon ook en als je dan met een de ‘ride wheel handle Jensen’ uit Amerika te maken hebt kan het voorkomen dat je producten niet naar Nederland verzonden worden.

Als je een account aanmaakt op Amazon en je bent ingelogd an staat bij elke product meteen of het in aanmerking komt voor verzenden naar jouw adres + wat het kost.

Bijdrager
    SvS

In rode letters onder prijs inderdaad.
    Maar ik zou liever hebben dat zulke artikelen niet in onze zoekresultaten verschijnen, tenzij aangevinkt bij de accountinstellingen. Heb het jaar of twee geleden ingediend bij amazon de, maar daar is helaas niks mee gedaan.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

<p class=”cite”>Shmoo op 11 november 2018 om 11:39</p>
    Als je een account aanmaakt op Amazon en je bent ingelogd an staat bij elke product meteen of het in aanmerking komt voor verzenden naar jouw adres + wat het kost.

Absoluut niet. Bijna elke keer dat ik er iets wil kopen, moet ik eenmaal bij het afrekenen terug omdat er iets bijzit dat niet naar Nederland geleverd wordt volgens de verkoper (ik zal erbij zeggen dat ik er bijna uitsluitend tweedehands boeken koop). M’n grootste ergernis aan Amazon is dat die site wéét dat ik in Nederland woon en nog nooit iets op heb laten sturen naar een adres buiten Nederland, maar toch elke keer doodleuk vanalles laat zien dat niet naar me opgestuurd gaat kunnen worden.¹ M’n tweede grootste klacht is dat de verzendkosten daar ook geen rekening mee houden, dus dan zie je aan het einde dat je voor je boekje van $2, $15 verzendkosten mag dokken … Verwijder.

¹ Het allergekste daaraan zijn wel de verkopers zelf, moet ik zeggen: zit je op Amazon.co.uk te kijken, staat erbij “wordt verzonden vanuit {Frankrijk|Duitsland|Amerika|…}” maar naar Nederland willen ze het niet sturen, alleen naar Engeland …

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.