4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Geedee

Amazilla iWing – vraagje over oplaadbare batterij

Heb via iBood zo’n Amazilla iWing met dock gekocht. Prima apparaatje dat vlekkeloos muziek streamt van de iPad naar de muziekinstallatie.
    Vraagje nu: de dock zit voortdurend aangesloten op het (verborgen) stopcontact en verder is ie aangelsoten op de versterker. Dat is oké volgens de handleiding, maar waar ik niks over vind is of de ontvanger die een oplaadbare batterij bevat ook permanent in de dock (steeds voorzien van stroom dus) mag blijven zitten en of dit nefast is voor de batterij.
    Wie heeft ook zo’n machientje en kan mij vertellen of het mag? Alvast dank!

Bijdrager
    Yaris

Het is voor een oplaadbare batterij nooit goed als het apparaat waar hij in zit permanent op de stroom aangesloten is. Voor de goede conditie van de batterij is het belangrijk dat de elektronen in de batterij in beweging blijven m.a.w. dat je de batterij ontlaadt door normaal gebruik en dan weer oplaadt. Hem lange tijd permanent aan de stroom hangen maakt de batterij lui. Als je hem dan toch eens van de stroom haalt en gebruikt zal hij snel leeg zijn.

Bijdrager
    Geedee

Dankjewel voor de uitleg, maar als ik goed interpreteer wat jij zegt en gezien ik het apparaatje alleen maar gebruik waar het nu staat, aangsloten op m’n versterker, en dus nooit elders (waar ie aangewezen is op de batterij), lijkt het mij oké als ik hem permanent in de dock laat, toch?

Bijdrager
    Yaris

Geen probleem.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.