26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)
  • Q:
    Bijdrager
    jerome

Amac 4 weken reparatietijd normaal?

Van mijn Macbookpro (laatste model) werkt een toets niet helemaal lekker. Ik ben er mee naar Amac gegaan en die kunnen de mbp opsturen naar hun reparatiedienst. Maar dat gaat ongeveer 4 weken duren. Ik schrok daarvan, heb de MacBook nodig voor mijn werk.

Is die reparatietijd normaal?

Bijdrager
    jerome

Inmiddels ook Apple Support gesproken, kan ook naar retailstore van Apple, niet bij mij in de buurt maar oke prima oplossing dacht ik. Maar.. daar is ook geen plaats. Ik moet via de Apple support app regelmatig kijken of er plaats is.

Resumé: ik kan nergens mijn MacBook pro waar nog garantie op zit op redelijke termijn laten repareren ….

Bijdrager
    Hansi2124

Bootable back up maken, mbp huren en doorgaan met werken.
    Als je auto schade heeft, deze laat maken en je hebt een auto nodig voor je werk, huur je toch ook een andere totdat je je eigen auto weer terug hebt?

En anders inderdaad je kans bij Apple afwachten.

Bijdrager
    jerome

@hans ja zoiets ben ik aan het regelen. Blijf het raar vinden dat er dergelijk lange wachttijden zijn en je bij Apple zelf je MB niet kan laten repareren. Ik heb nu een probleem en kan bij Apple niet terecht.

En waarom bij Amac kopen? Toegevoegde waarde? “Duurt minimaal 4 weken”

Bijdrager
    Furbz

Ik moet die van mij ook brengen!
    Wat ik heb begrepen is dat ze aan t verhuizen of verbouwen zijn.
    Daarom is er blijkbaar een langere tijd dan normaal. Mijn
    vorige reparatie duurde 2 weken(max). Volgens mij is t nu gewoon
    Eventjes een rot moment en nemen ze het zekere voor het onzekere
    door 4 weken te zeggen.

Bijdrager
    fred44nl

Amac repareert waarschijnlijk niet zelf en stuurt em op naar een Apple gecertificeerd reparatiebedrijf.

Bijdrager
    JP

Zoek zelf naar een Apple gecertificeerd reparatiebedrijf en laat daar repareren. Doe dit zelf altijd. Je bouwt een contact op met zo’n club beetje babbelen en dan kan er veel.

Bijdrager
    iDEOwen

Amac heeft zelf een eigen reparatieafdeling, dit wordt echter centraal gerepareerd.

https://locate.apple.com/nl/nl/ hier kan je andere Apple Authorized Service Providers vinden. Een reparatie zou normaliter binnen een week klaar moeten zijn, meestal zelfs binnen 3/4 dagen.

Bijdrager
    Q-collective

Buiten Amac, waarvan hun repaircenter inderdaad midden in een verhuizing zit, zijn er nog de opties:
    – Apple Retail Store: Amsterdam, Haarlem of Den Haag (Of Brussel en Düsseldorf, afhankelijk van hoever je van de grens af zit).
    – RJS Automatisering: Den Haag
    – Microfix: Leiden en Amsterdam (ik gok dat hun repair center in Leiden zit).
    – Card Services: Utrecht en Zwolle (alleen een repair center in Zwolle voor zover ik weet)
    – Ivizi: Maasstricht en Heerlen (alleen repair center in Maastricht).
    – Switch in Antwerpen, repair center op de Noorderlaan (afhankelijk van hoever je van de grens zit).

Bijdrager
    jerome

Bij Applestores in Nederland kon ik geen afspraak maken, die zitten ook vol. Heb nu afspraak gemaakt bij Apple Store Brussel.

Inactief
    Anoniem

Jerome,

Via de app of website een afspraak maken gaat lastig, vaak is de agenda vol inderdaad, zeker in de vakantie.
    Kleine tip. Bel gewoon met de Apple store waar je heen wilt en vraag even of ze kunnen kijken of er nog een plekje is in de geniusbar agenda.

Lukte bij mij al een aantal keer, kon dezelfde week nog terecht.

Inactief
    Anoniem

Vervolgens geven ze aan dat de reparatie maximaal 5 dagen gaat duren, meestal wordt ik binnen een dag alweer gebeld dat mijn iPhone/MacBook pro klaar ligt.

Bijdrager
    fred44nl

geen idee waar je woont, maar er is een Apple certified repair centre in goes.
    en de naam is Z.E.S.

Bijdrager
    Hansi2124

Volgens zijn accountgegevens woont hij in Breda;-)

Bijdrager
    fred44nl

op m’n nieuwe Macbook Pro deden 2 toetsen een beetje vreemd.
    langs gegaan en klaar terwijl u wacht.
    en dat was niet meer dan 10 min.

Bijdrager
    Shmoo

Echte mannen repareren dat natuurlijk gewoon zelf en nemen meteen ook nog een aantal support tickets van Apple mee om de kanjers in blauwe shirtjes een beetje te ontladen van hun werkdruk.

Bijdrager
    RobApple

Bj Card Services, Apple Service Provider in Utrecht is de doorlooptijd van reparaties MAXIMAAL 4 werkdagen.

Bijdrager
    Q-collective
    RobApple op 02 september 2017

Bj Card Services, Apple Service Provider in Utrecht is de doorlooptijd van reparaties MAXIMAAL 4 werkdagen.

Dat zou ik niet te hard roepen. Bij de Apple Retail Stores is het onder meer retedruk omdat iedereen van de Amac wordt verwezen naar de Apple Stores omdat hun dus zitten met die verhuizing. Het ligt dus in de lijn der verwachting dat Card Services inmiddels ook geen vier dagen meer kan garanderen.

Bijdrager
    html-junky

De Apple Stores zitten inderdaad altijd vol, ik zou gewoon een keer langsgaan en kijken of ze nog plek hebben op de zelfde dag. Dat kan vaak wel

Bijdrager
    Edgario

Een week geleden was ik bij de Amac en daar hoorde ik hetzelfde (4 weken). Aangezien ik een Macbook Pro 2011 heb en zoals het lijkt er een probleem is met de AMD Radeon grafische chip is, werd mij aangeraden om toch een afspraak bij de Applestore te maken. Dit omdat ik zei dat er een tijdje terug een reparatieprogramma liep. Als ik inderdaad bij de Applestores kijk dan zijn alle dagen grijs, dus geen afspraak mogelijk. Als ik iets na 0:00 uur kijk dan staat de nieuwe dag er nog niet bij, als ik dat om 09:00 uur doe dan wel. Wederom grijs. Vandaag is het woensdag en dan zie je de dagen tot en met komende dinsdag staan. Weet iemand welke tijd de volgende woensdag gaat verschijnen? Misschien dat er dan een kans is om een afspraak te plannen. Ik kan de gok wagen door op de bonnefooi naar Amsterdam te gaan, al geniet dat niet de voorkeur

Bijdrager
    Q-collective
    Edgario op 06 september 2017

Weet iemand welke tijd de volgende woensdag gaat verschijnen? Misschien dat er dan een kans is om een afspraak te plannen.

Doorheen de dag, gedurende de openingstijden, komen die elk half uur beschikbaar.

Maar dat programma is niet alleen afgelopen, ik hoor ook steeds vaker dat er geen onderdelen meer geleverd worden voor een 2011 model. Hij zou zomaar eens niet meer gerepareerd kunnen worden, via de officiële kanalen. Je kunt eens onofficiële kanalen proberen, zoals de reparatie site van iCulture.

Bijdrager
    Edgario

Ik weet dat het programma is afgelopen. Heb eerder al Apple support gebeld en mij werd verteld dat ze niet al te strikt zouden kunnen zijn. Voorheen had ik nooit problemen met de Macbook. Nu start hij soms spontaan op als er iets meer grafische mogelijkheden getoond worden. Dat herstarten gaat soms 10 keer door voordat de Mac echt te gebruiken is. Dat deed hij 1,5 maanden geleden nog niet en nu echt vaak. Leuk zo’n programma en ik wist dat het bestond, maar als ik geen problemen heb ga ik niet voor reparatie. tenzij het een terugroepactie zou zijn, wat het niet was. Ik zie steeds advertenties van Mobilehardware in Zoetermeer die de chip voor 299,- kan vervangen. Ook een optie, maar eerst bij Apple informeren aangezien het toch een ontwerpfout is.

Bijdrager
    Q-collective

Ik heb het in eerste instantie niet over het vervangingsprogramma. Daar zou eventueel een uitzondering op mogelijk kunnen zijn, dat bepaalt Apple. Ik heb het of het überhaupt mogelijk is om het apparaat te repareren. Ik heb het even opgezocht en volgens dit document is alles van 2011 inderdaad “vintage”, wat betekent dat:

Vintage products are those that have not been manufactured for more than 5 and less than 7 years ago. Apple has discontinued hardware service for vintage products

Daar zijn uitzonderingen op als je in Turkije of Californië zit, maar voor Nederland is een reparatie dus simpelweg niet meer mogelijk.

Heel concreet gok ik dat Apple je geen nieuw toestel gaat leveren op een probleem dat mogelijkerwijze optreed (is dat al vastgesteld middels een diagnose?) op een apparaat van zes jaar oud. Dat wordt gewoon een afschrijving, of reparatie via onofficiële wegen.

Bijdrager
    Ed B.

Alle Apple serviceproviders in Nederland kampen momenteel langere reparatietijden dan normaal. Was net in Berlijn bij de Apple Store – die nemen de komende 2 weken in het geheel geen Mac reparaties aan. Zelfde verhaal bij alle Apple Stores in Nederland. Geen idee wat de reden daarachter is. Ze verwijzen nu door naar Amac vestigingen.

Amac zegt geheel bij te zijn met iOS en iMac. Alleen er was ineens een zeer groot aanbod aan MacBook reparaties omdat Apple Store niets meer aannam. Ze geven aan dat de reparatietijd nu echter heel snel korter wordt – momenteel al terug op 2 weken. Dus denk dat Amac momenteel toch de kortste weg is….

Bijdrager
    insider

Microfix in Amsterdam en Leiden neemt ook Apple garantiereparaties aan. Momenteel de snelste

Bijdrager
    Edgario

Ik heb inmiddels een afspraak kunnen inplannen bij Applestore Haarlem. Ik keek kennelijk op het juiste moment toen er zowaar een moment beschikbaar was. Zit wel een week tussen plannen en afspraak, maar toch gelukt:)

26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.