7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    vincentvega

alweer een superdrive die kapot is

Bij mij oude iMac gingen 2 superdrives kapot (kon geen cd meer lezen en branden);
    mijn nieuwe iMac heeft binnen 9 maanden alweer hetzelfde probleem! ik gebruik het ding amper, dus nog een geluk dat ik toevallig weer eens een schijfje wilde branden! gelukkig gebeurde het binnen de garantie maar ik hou mijn hart vast; ik ben bang dat een nieuwe drive het ook weer zo zal begeven. ben ik nou gewoon iemand met veel pech of hebben meer mensen last van kapotte drives?

Bijdrager
    Pieterr

Nee, je bent zeker niet de enige.
    Kwaliteit van die Superdrives is naatje pet.
    Maar ze mogen ook geen drol meer kosten.
    En Steve heeft optische storage al opgegeven…
    Kortom…

Bijdrager
    Merkava

Hier ook 2 superdrives kapot. Eentje uit mijn nog geen 6 maanden oude iMac. De andere drive zit in een MBP van het iets meer dan een jaar oud.

Ook blij dat ik, ook al is het zeldzaam, even een schijfje brand om dan te ontdekken dat beide drives kaput zijn.

Bijdrager
    me.com

Dat is wel flink vervelend dat het 2 keer gebeurd binnen 9 maanden. Een SuperDrive blijft net als een harde schijf een verbruiksproduct en er is dus kans dat het altijd kapot kan gaan.

Ik denk gewoon dat je ‘domme’ pech hebt. Ik zeg, naar de APR ermee en laten vervangen. Hopen dat het dan niet weer gebeurd!

Bijdrager
    Facundo

Dat is wel flink vervelend dat het 2 keer gebeurd binnen 9 maanden. Een SuperDrive blijft net als een harde schijf een verbruiksproduct en er is dus kans dat het altijd kapot kan gaan.

Hij gaat ook altijd kapot!:lol:

Bijdrager
    1984

Apple onderzoekt problemen met Superdrives
    Apple is een onderzoek gestart naar problemen met de Superdrives in sommige Macs. Er verschijnen steeds meer berichten op internet over falende Superdrives. lees hier verder

Bijdrager
    Obi

Macbook uit 2007 en imac 24″uit 2007.

Bij beiden is de superdrive al een keer vervangen onder garantie, nu is de superdrive in de imac sinds een paar maanden weer defect en ook de superdrive in de macbook werkt ook niet meer.

Ik heb al vier superdrives van het zelfde merk en type versleten..punt is..dat is ze helemaal niet vaak gebruikt zijn, met eider is hooguit een handje DVD’s en CD’s gebrand. De externe DVD brander van Samsung die ik nu heb heeft er veel meer g ebrand is werkt nog steeds prima.

Dezelfde MaSHITa drives werden gebruikt in de macbook als de imac.

Interne HD van de imac is nu ook defect, die ga ik vervangen, maar de superdrive niet meer, of ik zou een alternatief van een ander merk willen hebben, want die Matshita drives is waardeloze troep..

Weet iemand eventueel een ander merk/type brander wat ik eventueel in de imac kan monteren?

De SHIT drives van Matshita komen er niet meer in, raken defect binnen een paar maanden.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.