30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 80)
  • Q:
    Bijdrager
    Killsalot

Alweer een paar switchers vragen, HIHI!!!

Hallo beste mensen.

Ik wil binnenkort –Na de wwdc natuurlijk– een Mac bestellen. Alleen twijfel ik nog heel erg welke mac ik wil nemen! De iMac staat me wel aan maar ook de MacBook. Maar uit eindelijk zal ik wel uit mijn beslingen komen. Maar heb hier toch een aantal vragen voor jullie in petto!!!

MacBook vragen:

1) is de MacBook goed geschikt als normale desktop computer?

2) Kan de Accu uitgeschakelt worden en gewoon stroom gebruiken van de net snoer!

3) Draaid Windows XP en Vista goed op een MacBook?

4) Waarom is de Zwarte MacBook zo’n 200 euro duurde voor alleen maar 80GB harddrive?

5) dat vlekken probleem met de Witte MacBook heeft elke macbook dat en wat is Apple’s antwoord hier op?

iMac vragen:

1) Kan ik gewoon mijn Windows games (OA Counter-Strike Source en HL2 en World of Warcraft gewoon onder windows spelen zonder complicaties op de iMac?

2) is er veel verschill tussen een iMac en Macbook behalve dan die videokaart die in de iMac zit!!!

Dank bij voorbaat!

Bijdrager
    macmichiel

MacBook vragen:

1) is de MacBook goed geschikt als normale desktop computer?

waarom niet?

2) Kan de Accu uitgeschakelt worden en gewoon stroom gebruiken van de net snoer!

de ibook van mn pa doet het op netsnoer prima als de accu eruit ligt, moet ook zonder schroeven kunken;)

3) Draaid Windows XP en Vista goed op een MacBook?

geen ervaring maar met tiger 10.4.6 kun je dit doen.

4) Waarom is de Zwarte MacBook zo’n 200 euro duurde voor alleen maar 80GB harddrive?

apple wil stiekem dat iedereen de witte blijft kopen

5) dat vlekken probleem met de Witte MacBook heeft elke macbook dat en wat is Apple’s antwoord hier op?

geen idee…

iMac vragen:

1) Kan ik gewoon mijn Windows games (OA Counter-Strike Source en HL2 en World of Warcraft gewoon onder windows spelen zonder complicaties op de iMac?

moet je even bij die link kijken die ik eerder heb gegeven. moet kunnen toch?

2) is er veel verschill tussen een iMac en Macbook behalve dan die videokaart die in de iMac zit!!!

mischien kan iemand met ervaring met beide deze vraag beter beantwoorden.

Dank bij voorbaat!

Bijdrager
    Killsalot

hahaha bedankt voor je reactie!!!

Bijdrager
    macmichiel

ik hoop dat je wat hebt aan de link:wink:

:love: :apple:

Bijdrager
    empoor

Denk dat alles wat jij wilt doen op je :apple: wel kan (mits genoeg geheugen uiteraard :P )

Bijdrager
    Killsalot
    ”macmichiel”

ik hoop dat je wat hebt aan de link:wink:

:love: :apple:

Nou van bootcamp had ik al veel gelezen!!!! ik wacht nog op iemand die zijn ervaring kan delen! want ik weet dat ze draaien maar draaien ze fatsoendelijk…. dat is de vraag!!! (Oeee Deja-vu)

Bijdrager
    Killsalot
    ”empoor”

Denk dat alles wat jij wilt doen op je :apple: wel kan (mits genoeg geheugen uiteraard :P )

Yep er komt sowieso bij bestelling 1GB in en later koop ik me nog een 1GB stickje ergens bij een Mac store hier in nederland!

[size=9:c541963de8]Edit::: Ben beetje moeilijk aan het doen… Het kon ook in één post! sorry![/size:c541963de8]

Bijdrager
    empoor
    ”Killsalot”
    ”empoor”

Yep er komt sowieso bij bestelling 1GB in en later koop ik me nog een 1GB stickje ergens bij een Mac store hier in nederland!

[size=9:d03e16408d]Edit::: Ben beetje moeilijk aan het doen… Het kon ook in één post! sorry![/size:d03e16408d]

Dat is zeker genoeg! :lol: <jaloers>Have fun :lol: </jaloers>

Bijdrager
    stavast

ik heb ook nog wel een vraagje.

ik ga namelijk ook switchen, maar is het nu verstandiger om te wachten tot na 7 augustus aangezien dan nieuwe dingen worden gepresenteert. of zou ik er nu al gewoon een kunnen kopen, zonder het risico te lopen dat er volgende maand iets nieuwers is.

Bijdrager
    empoor
    ”stavast”

ik ga namelijk ook switchen, maar is het nu verstandiger om te wachten tot na 7 augustus aangezien dan nieuwe dingen worden gepresenteert. of zou ik er nu al gewoon een kunnen kopen, zonder het risico te lopen dat er volgende maand iets nieuwers is.

Ik zou 100% zeker nog even wachten. Uiteindelijk weet je maar nooit wat daar wel niet aangekondigd gaat worden voor nieuws en het is nog maar 6 dagen :wink: Naja, wel 6 laaannggeee dagen als je net wilt gaan switchen natuurlijk :P

Bijdrager
    t.leffers

Niemand weet dat Stavast; Wacht nog een weekje en je weet zeker dat je niks mist. (voor nu dan..)

Bijdrager
    michi_rishi

De iMac is een veel krachtiger computer dan de Macbook. De Macbook moet je qua prestaties eerder vergelijken met de Macmini.
    De Macbook is absoluut een prachtige notebook, maar beslist niet zo supergoed. Wil je een beetje redelijke hebben dan ga je snel boven de 1500,-.

Bijdrager
    macmichiel
    ”empoor”
    ”stavast”

Ik zou 100% zeker nog even wachten. Uiteindelijk weet je maar nooit wat daar wel niet aangekondigd gaat worden voor nieuws en het is nog maar 6 dagen :wink: Naja, wel 6 laaannggeee dagen als je net wilt gaan switchen natuurlijk :P

jup, echt ff wachten. je kan dan of wat nieuwers krijgen of je koopt iets dat in een dag veel ouder is geworden (onzin natuurlijk, je hoeft niet altijd het nieuwste te hebben) voor veel goedkoper. of allebei niet en kiest toch voor de optie die je eerst in gedachten had zonder enige consequenties (als er geen nieuwe hardware word gepresenteerd).

Bijdrager
    Killsalot

heb ff nog een vraagje

Qua snelheid merk je het verschill tussen de 1.83Ghrz en de 2.0Ghrz MacBook

Bijdrager
    Neproadie
    ”Killsalot”

heb ff nog een vraagje

en dan is de vraag?

Bijdrager
    empoor
    ”Neproadie”
    ”Killsalot”

heb ff nog een vraagje

en dan is de vraag?

Denk dat ie bedoeld of je het verschil ertussen voelt :P Bij zwaardere apps denk ik wel, bij lichte acties (zoals mail of safari ofzo) niet echt.. :?

Bijdrager
    Nikita
    ”mvdlande”

De iMac is een veel krachtiger computer dan de Macbook. De Macbook moet je qua prestaties eerder vergelijken met de Macmini.
    De Macbook is absoluut een prachtige notebook, maar beslist niet zo supergoed. Wil je een beetje redelijke hebben dan ga je snel boven de 1500,-.

Nou…. De MacBook heeft toch echt een stuk snellere processor dan de Mac mini…
    Hou rekening bij de MacBook dat je het geheugen in gelijke paren moet plaatsen (nouja, da’s een stuk beter dan een enkele module).

Inactief
    Anoniem
    ”mvdlande”

De MacBook is stukken sneller dan de mac mini, en is wel degelijk een geweldige laptop. zoek maar eens een pc met vergelijkbare onderdelen en je wandelt naar huis met een grijze bak waar de macbook 10 keer in past.

Bijdrager
    Killsalot

sorry dubbel post!

Inactief
    Anoniem
    ”Killsalot”

heb ff nog een vraagje

Als je processor intensieve taken, zoals in Xcode het compileren en builden van een programma, gaat uitvoeren zal je dat zeker wel merken maar voor regulier gebruik van applicaties als Safari, Mail, iTunes, etc. merk je het verschil nauwelijks.

Bijdrager
    Byron

Je kan btw WoW ook gewoon op mac spelen (de cd’s die je hebt gekocht zijn ook voor mac).. Of de videokaart van de Macbook het trekt is een andere vraag..

Inactief
    Anoniem
    ”Byron”

Of de videokaart van de Macbook het trekt is een andere vraag..

wel als je genoeg RAM hebt zitten:D

Bijdrager
    Killsalot
    ”Byron”

Je kan btw WoW ook gewoon op mac spelen (de cd’s die je hebt gekocht zijn ook voor mac).. Of de videokaart van de Macbook het trekt is een andere vraag..

Nou WoW loopt hier ook op een 32mb TNT kaartje! en een crapie pc van maar 1.2 GHrz en een CPU die half verbrand is!!! en WoW loopt op Low-End toch redelijk goed!!! dus ga er van uit dat hij op de MacBook ook wel zal doen Low-End dan natuurlijk

”Burton

Als je processor intensieve taken, zoals in Xcode het compileren en builden van een programma, gaat uitvoeren zal je dat zeker wel merken maar voor regulier gebruik van applicaties als Safari, Mail, iTunes, etc. merk je het verschil nauwelijks.

Dus als ik een MacBook koop raad je toch de 2.0 GHrz aan!?

Inactief
    Anoniem

ik zal het zo zeggen, ik ben zelf aan het wachten op wwdc om dan een MacBook 2.0 Ghz te kopen. Ik pak een 2.0 omdat ik programmeer in 4th Dimension en Xcode op mijn mac maar ik doe het ook vanwege de superdrive, maar met 2.0 Ghz zit je sowieso beter. natuurlijk moet je ook genoeg ram hebben anders haalt die zwaardere processor niet veel uit:)

Ik zou er zeker voor gaan als je budget het toelaat, mede ook dat als je hem ooit wil verkopen het altijd beter is om te kunnen zeggen dat het een 2.0 Ghz is en geen 1.83Ghz, om nog maar een voordeel op te noemen:wink:

Bijdrager
    Killsalot

True True… Ik koop ook na de WWDC de MacBook zo ver het er nu uitziet!!! het kan nog altijd natuurlijk veranderen! Bovendien ik heb al veel dingen gehoord van vrienden van me dat 512mb genoeg is voor Tiger maar niet genoeg is om andere programma’s er bij te draaien dus uiteraard komt er 1gb in

En ik wil dus de MacBook puur voor Mac en dat ik hem lekker mee kan nemen naar me vrienden en zo de software etc makelijk kunnen delen. Echt zwaar werk zal hij niet verrichten bij mij want die enkele keer dat ik fotosoep gebruik zal hij niet erg vinden:P

Bijdrager
    Killsalot

Heey ik heb weer een vraag!!! eentje die ik niet zo 1 – 2 – 3 ben tegen gekomen

Hoe houd de MacBook 2.0Ghrz het vol qua Accu als Airport Extreme aanstaat?

Bijdrager
    Nikita

Ik heb de mijne telkens zo’n 4 tot 5 uur kunnen gebruiken, met de Airport aan. Maar dan schroef ik wel telkens de helderheid wat naar beneden hoor. Het is bij gemiddeld gebruik, dus Internet, Mail, en MSN aan.

Bijdrager
    Killsalot

Heey jongens…

Ik wil jullie bedanken voor jullie antworden!!! Het zal dus een MacBook worden en ik wou dat het al maandag geweest was! (na de wwdc) zodat ik hem kan bestellen! hihi

Bijdrager
    Nikita

En daarna nog x dagen totdat ‘ie verzendklaar is en daarna nog een week verzendtijd :evil:

Bijdrager
    Killsalot
    ”Nikita”

En daarna nog x dagen totdat ‘ie verzendklaar is en daarna nog een week verzendtijd :evil:

schei uit, ik wil er niet aan denken!!

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 80)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.