15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Japes23

Aluminium keyboard stuk??

De overijverige schoonmaakster van ons bedrijf heeft een te natte lap over het aluminium toetsenbord van mijn iMac gehaald, met als gevolg dat ik er niet meer mee kan werken. Geen enkele toets doet meer iets. Staat nu al een uurtje op afstand van een haarfohn te drogen, maar nog steeds geen reactie!
    Tips anyone?

Bijdrager
    1984

Ik hoop dat je nog een ander toetsenbord hebt, zeker meer als een dag laten drogen.

Bijdrager
    Josebo.

Geduld hebben! De binnenkant kan je natuurlijk niet helemaal met een fohn droog krijgen. Dus gewoon een tijdje laten staan en met een beetje geluk doet ie het dan nog!

Bijdrager
    nookie

Aanklagen die mensen!
    Ze mogen daar niet eens aankomen,
    maar moeten erlangs schoonmaken.

Ondersteboven op een kachel leggen.

Bijdrager
    Japes23

Ja ik heb nog een ander keyboard, vandaar deze reactie.
    Het enige positieve is dat ik het keyboard wel kan zien in het systeemprofiel bij usb devices! Er is nog hoop denk ik

Bijdrager
    Mandarijntje

Ja. Het lijkt me ook slim om hem van het stroom af te halen.
    En morgen pas weer is proberen.

Bijdrager
    nookie

Het enige negatieve toen je dat testte, is dat er spanning op je keyboard stond en dus meer schade kan hebben dan eerst het geval was. dus probeer het morgen nog niet, maar gewoon over een paar dagen.

Bijdrager
    Gates
    ”nookie”

Aanklagen die mensen!
    Ze mogen daar niet eens aankomen,
    maar moeten erlangs schoonmaken.

Ondersteboven op een kachel leggen.

We zijn in Nederland en niet in de VS.

Bijdrager
    nookie

Sorry Bill Gates.

Bijdrager
    Laiste

Tja, ik heb goede ervaringen met ‘opgedroogde’ toetsenborden van Apple… als de kwaliteit van de alu-versies nog steeds zo goed is. Na een koffie-ongelukje heb ik meerdere malen een toetsenbord gewoon onder de kraan gehouden en een paar dagen laten drogen, toen waren ze weer zo goed als nieuw (en vooral schoon, natuurlijk)

:D

Bijdrager
    Cloudsurfer

Erg kut, maar helaas. Niks aan te doen, kan de schoonmaker ook niet weten. In het vervolg je schoonmaker vragen of ze je computer wil overslaan.

Bijdrager
    nookie

Nogmaals, schoonmakers mogen alleen rondom dingen op je bureau schoonmaken.
    In alle bedrijven waar ik gezeten heb is dit het geval geweest.
    Als het goed is bestaat er iets als ‘clean desk policy’.
    Als de schoonmakers komen, moet je bureau aan kant zijn, zodat ze je bureau kunnen afnemen met een doekje.
    Staan er dingen op je bureau, dan gaan ze er omheen.

Bijdrager
    Maxime
    ”1984″

Ik hoop dat je nog een ander toetsenbord hebt, zeker meer als een dag laten drogen.

Ik heb in een paar reacties gelezen dat ik m’n toetsenbord op de kop moet laten drogen,
    maar blijft er dan juist niet water in de toetsjes staan?
    En kan ik bij de niet draadloze versie van de nieuwe iMac de toetsen er niet uithalen?
    Alleen mijn spatiebalk doet moeilijk…

Bijdrager
    Sven van de Scheur

Ik denk niet dat je de schoonmaakster ook maar iets kwalijk kan nemen, ze deed gewoon haar best op haar werk.

Foutje, helaas…. Wellicht dat het toetsenbord wel weer gaat werken na een poosje maar nooit te fanatiek zijn met spanning na vocht….

M’ach houd hoop, ik ken genoeg verhalen van mensen die hun toetsenbord in de vaatwasser schoonmaken en hem daarna gewoon werkend hebben

Bijdrager
    Maxime

September 2008, dus denk dat het toetsenbord inmiddels wel weer werkt of dat ze een nieuwe hebben gekocht :wink:

Nog tips voor hoe ik mijn toetsenbord moet laten drogen nadat ik het onder de douche heb gezet?
    Behalve dat het zeker een paar dagen moet drogen?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.