14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    241

Aluminium iMac (mid 2007) processor upgrade

Hallo allemaal,
    Is het mogelijk om de processor van een aluminium iMac uit maart 2008 (dus de mid-2007 lijn, de 2.0 GHz versie) te upgraden?
    Zo ja, welke core 2 duo processors passen er in? (zie http://www.intel.com/products/processor/core2duo/specifications.htm?iid=prod_core2duo+tab_spec)

De garantie is al verlopen, dus dat maakt verder niet uit.

Groeten,
    Niels

Bijdrager
    diotav

Nee.

Bijdrager
    sven-

Nog een aanvulling: de processor zit vastgesoldeerd op het moederbord (logic board), vandaar dat je deze niet kunt vervangen. Gelukkig gaan Macs jaren mee, en is upgraden ook niet snel noodzakelijk.

Bijdrager
    241
    ”sven-“

Nog een aanvulling: de processor zit vastgesoldeerd op het moederbord (logic board), vandaar dat je deze niet kunt vervangen. Gelukkig gaan Macs jaren mee, en is upgraden ook niet snel noodzakelijk.

Op http://www.everymac.com/systems/apple/imac/imac-aluminum-faq/imac-intel-aluminum-processor-upgrade-instructions.html staat dat ze in een ZIF socket zitten, dat is toch makkelijk te vervangen dan?

Bijdrager
    sven-

Misschien is het toch mogelijk. Ik dacht echt dat de processor was vastgesoldeerd, maar blijkbaar niet. In ieder geval zal het niet gemakkelijk te vervangen zijn.

Bijdrager
    241
    ”sven-“

Misschien is het toch mogelijk. Ik dacht echt dat de processor was vastgesoldeerd, maar blijkbaar niet. In ieder geval zal het niet gemakkelijk te vervangen zijn.

Ik heb een zuignap besteld, en ik ga hem sowieso open maken om de harde schijf te vervangen, dus dan zal ik even kijken.

Bijdrager
    Pivni Pes

Ik zou toch uitkijken als ik jou was, het is binnenin vrij compact en fragiel.
    Je kan misschien meer schade aan richten dat je lief is.
    Grotere schijf is wel fijn, maar een snellere CPU……….., ik vraag me af of je het echt zou merken.
    En als je zo’n CPU hebt, weet je dan wel zeker dat deze herkent wordt?
    Dadelijk een hoop geld over de balk, CPU kost niet niks, en je ben nog geen streep verder.

Bijdrager
    jonnie
    Bijdrager
    Nikita

Hou er ook rekening mee dat het geen Socket 775 is!! Het is namelijk de notebook-variant en die zitten op een andere voet.

Koop dus geen Q8200 of iets dergelijks (da’s de 2,33 GHz Quad Core desktop variant), want dat gaat niet passen. Nog afgezien van de warmte-ontwikkeling van zo’n processor in die behuizing.

Bijdrager
    241
    ”Nikita”

Hou er ook rekening mee dat het geen Socket 775 is!! Het is namelijk de notebook-variant en die zitten op een andere voet.

Koop dus geen Q8200 of iets dergelijks (da’s de 2,33 GHz Quad Core desktop variant), want dat gaat niet passen. Nog afgezien van de warmte-ontwikkeling van zo’n processor in die behuizing.

Ik heb CPU-X gedownload (weergeeft info over de processor), en die zegt dat het een T7300 is met een Socket 775 LGA.

Bijdrager
    Nikita

Dat klopt dus niet, het is een Socket P. De S775 is een desktop-voet. De desktop Core 2 Duo’s e.d. zitten inderdaad in een S775, waarschijnlijk heeft de programmeur van CPU-X die waarde daarom meegegeven. Wil niet zeggen dat het dan ook zo is.

Bij mijn MacBook geeft ‘ie het overigens wel goed aan: Penryn P8600 Socket P (478)

Oh, trouwens: als je het zeker wilt weten, ga naar http://www.intel.com en typ in het zoekvenstertje bovenin het typenummer van je processor in. Dan krijg je bij de zoekresultaten gelijk een detail-pagina van jouw type processor. Inclusief eventuele socket waar het in hoort.

Bijdrager
    241

Op de site van Intel staat inderdaad dat het een Socket P is.

Bijdrager
    serum

Mocht je gaan freubelen, let er dan wel op de fsb van je moederbord en die van de nieuwe processor.

Bijdrager
    svenlaurens

Een paar jaar later, maar ik vraag me nu af. Is het gelukt?

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.