16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Xigh

Alu MB naar 720p beamer

Hoe organiseer ik dit. Met alle honderden kabeltjes en plugjes en gaatjes en what not begin ik het einde een beetje zoek te raken. Ik heb een Alu Macbook met een Mini Displayport en het gaat me alleen om het beeld. De beamer heeft de volgende aansluitingen: Analog RGB/Component Video (D‐sub) x 1, Composite Video (RCA) x 1, S‐Video (Mini DIN) x1, Component (3 RCA) x 1, HDMI (Video, HDCP) x 1

Vast overbodig om te zeggen, maar ik zou dus wel graag gebruik maken van de 720p functionaliteit van de beamer. Ik heb een beamer en een Macbook, assisteer mij in het kiezen van de tussenliggende producten alstublieft;)

Bij voorbaat dank!

Bijdrager
    martijnkoemans

Wat ik denk wat je nodig hebt…

van Dvi naar HDMI

En natuurlijk het verloopje voor je macbook

Bijdrager
    Napsju

Ik zou voor de D-Sub variant gaan. Goedkoper. :wink:

Converter Apple: Mini Displayport -> D-Sub male
    Snoer naar Beamer: D-Sub female -> D-Sub (zie beamer)

29 (!!) + 5 euro

Bijdrager
    Xigh

Het is volgens mij onmogelijk om een DVI naar HDMI kabel te vinden. Ik zal dan een adaptor en een kabel moeten kopen en dan gaat de prijs inderdaad rap omhoog. HDMI naar DVI is dan weer geen enkel probleem;) (die kabels schijnen niet twee kanten op te werken?). De afstand die de kabel moet afleggen is max 2 meter.

Merk je wat van het verschil DVI of VGA? Voor een leek als ik dan zeg maar;)
    Het liefst zou ik wel de HDMI poort gebruiken (dus de DVI-D, niet echt een reden voor, behalve dat ie nieuwer is en dat dat in de toekomst met andere apparatuur makkelijker is.

Edit. Het zijn inderdaad geen goedkope kabels van Apple;)

Bijdrager
    macjk
    ”Xigh”

Het is volgens mij onmogelijk om een DVI naar HDMI kabel te vinden.

De kabels bestaan wel hoor en de prijssen vallen erg mee. Bijvoorbeeld bij Alternate betaal je €7,90 voor 2meter http://www.alternate.nl/html/product/Kabels_DVI-HDMI/Diversen/HDMI_-_DVI_kabel/-1055793/?tn=HARDWARE&l1=Kabels&l2=DVI%2FHDMI

Bij allekabels.nl hebben ze ook van deze kabels

Bijdrager
    tommy666

Napsju, zoveel goedkoper komt de D-Sub variant niet uit hoor. Je hebt tenslotte geen Dual Link DVI nodig om een 720p beeld weer te geven. Volgens mij werken de DVI-HDMI kabels ook andersom, HDMI-DVI dus. Het zijn tenslotte twee standaarden die grotendeels op mekaar lijken.

Bijdrager
    dapensa

Of dit kabeltje….
    Ik gebruik m ook en werkt perfect!
    http://www.popelectronics.nl/mini-dvi-naar-hdmi-female-adapter-c-147-p-1-pr-1857.html
    HDMI kabl van de action voor weinig en echt super scherp beeld….

Bijdrager
    kaassouffle
    ”dapensa”

Of dit kabeltje….
    Ik gebruik m ook en werkt perfect!
    http://www.popelectronics.nl/mini-dvi-naar-hdmi-female-adapter-c-147-p-1-pr-1857.html
    HDMI kabl van de action voor weinig en echt super scherp beeld….

Dat is miniDVI.. hij heeft miniDISPLAYPORT…

Bijdrager
    Napsju
    ”Xigh”

Ik heb een Alu Macbook met een Mini Displayport!

En dan denk jij dat die gaat passen dapensa?

Bijdrager
    Xigh

Gewoon hard duwen;)
    Maarehm ik zal eens even of ze heen en weer ook signaal geven, ik had gelezen dat dat niet werkte, maar we’ll see.

Bijdrager
    Napsju
    ”Xigh”

Maarehm ik zal eens even of ze heen en weer ook signaal geven, ik had gelezen dat dat niet werkte, maar we’ll see.

Ik probeer je te begrijpen…..

Bijdrager
    Xigh

Ik las dat HDMI naar DVI kabels niet goed functioneren van DVI naar HDMI.

Inactief
    Anoniem
    ”Xigh”

Ik las dat HDMI naar DVI kabels niet goed functioneren van DVI naar HDMI.

Dat maakt echt geen ene zak uit;)

Bijdrager
    JM-Y

Werkt perfect (op geluid na natuurlijk). Gebruik het hier zelf ook.

Bijdrager
    Xigh

Haha nou mooi;) Ik zal wel even een fotootje posten als het allemaal up and running is.

Bijdrager
    Xigh

Het heeft even geduurd, maar dit is hem (excuses voor de kamer):

[URL=http://img401.imageshack.us/my.php?image=beamer.jpg][/URL]

De waardeloze kwaliteit komt door de camera (telefoon camera, flitser die niet uit kan, dat soort onzin). Het ziet er heerlijk scherp uit, het beeld is op 3 meter afstand 2 meter breed. Je suis trés happy;)
    Bedankt voor de hulp iedereen!

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.