5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Mona

alu MacBook Wi-Fi probleem

Mijn alu MacBook maakt slecht verbinding met het internet, (d.m.v. Wi-Fi) vaak wordt ‘Airport Express’ niet, of heel laat pas herkend. Het Linksys-netwerk, wat hier ook ergens rond zweeft pakt ‘ie dan uiteindelijk! Kan ik dit trouwens uitzetten, dat ‘ie die sowieso Links(ys) laat liggen, en daar dus geen verbinding meer mee maakt? Op mijn iMac 24” (witte model) heb ik trouwens nergens last van, zou dit misschien tevens de oorzaak kunnen zijn, dat ze misschien hun eigen Wi-Fi protocol hanteren??

Iemand? :wink:

Bijdrager
    Simonvanwijk

Volgens mij kun je dat via de Netwerkvoorkeuren instellen, even klikken op je Airport-icoontje bovenin, en dan onderaan.

Dan op ‘geavanceerd’ klikken. En dan krijg ik dit:

[URL=http://imageshack.us][/URL]
    [URL=http://g.imageshack.us/img216/afbeelding1jw7.png/1/ ][/URL]

Daar kun je

1. Netwerken uit de voorkeurslijst halen (wat ik overigens gauw moet doen, het is er een flinke bende)
    2. Netwerken in de volgorde zetten van zoals jij wilt dat ze gezocht gaan worden.

Hoop dat je er wat mee kunt.

Bijdrager
    macflip

mijn alu MB is ook geregeld het netwerk kwijt. geen flauw benul waar het van komt.
    Het maakt ook niets uit of ik naast het draadloze netwerkbakje (FON) ga zitten of in de keuken (eindje lopen)

met de update gisteren is het niet beter geworden.

Bijdrager
    Mona

@macflip

Idd, dat maakt bij mij ook niet uit. Mijn iMac staat een paar meter verder en die heeft gewoon een solide verbinding. Hoopte ook dat ‘n/deze update voor verbetering zou zorgen, echter ook hier zonder resultaat. Wierd … vaak als ik ‘m even herstart pakt ‘ie ‘m wel gewoon.

Bijdrager
    macflip

hier van het zelfde laken een pak.
    beetje vervelend:cry:

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.