11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Bert_9999

Alu Macbook loopt vast

Ik heb nu zeker al een maand de alu macbook met 4 gb ram. Heb al gelezen op andere fora’s dat deze specificaties ervoor zorgen dat mac os x vaak vastloopt.

Tot ik vorige week de update heb geinstaleerd was alles in orde. Alleen vandaag liep hij weer vast.
    Alleen itunes en safari stonden open.
    Zorgt de update er dan toch niet voor dat de macbook niet meer vastloopt? Of doe ik iets verkeert? En zou dit met snow leopard opgelost zijn?

Bijdrager
    soulutions

Totaal geen problemen hier, ook de laatste updates en dezelfde macbook met dezelfde configuratie… Misschien een corrupt systeemvoorkeurtje?

Check je activiteitenweergave ’s om te kijken wat er nog meer draait, misschien zit daar een corrupt appje in te draaien op de achtergrond…

Of is het een beetje panische reactie na een onopgeloste vastloper i.c.m. bangmakende typelarij op fora?

M.a.w. meer info om je te kunnen helpen…

Bijdrager
    Dbakker

Gewoon even terug naar de Applestore. Misschien een corrupt stukje geheugen. Kan bij iedereen gebeuren.

Douwe-Jan

Bijdrager
    Bert_9999
    ”soulutions”

Totaal geen problemen hier, ook de laatste updates en dezelfde macbook met dezelfde configuratie… Misschien een corrupt systeemvoorkeurtje?

Check je activiteitenweergave ’s om te kijken wat er nog meer draait, misschien zit daar een corrupt appje in te draaien op de achtergrond…

Of is het een beetje panische reactie na een onopgeloste vastloper i.c.m. bangmakende typelarij op fora?

M.a.w. meer info om je te kunnen helpen…

Bijdrager
    WizArt

Norton?

Bijdrager
    Pieterr

Hoe ben jij trouwens aan die APE daemon ‘aped’ gekomen? Er worden nogal wat problemen gemeld met APE op Leopard.

http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=1831181

Bijdrager
    Jakobbb

Norton ?!!! Eeeek !! :P

Bijdrager
    Pieterr

Die Norton QuickMenu is waarschijnlijk meegekomen toen je de Norton AntiVirus installeerde.

Dit soort programma’s stoppen wat “goodies” in je /Library/Preferences/loginwindow.plist

Moderator
    unSOUND
    ”Pieterr”

Hoe ben jij trouwens aan die APE daemon ‘aped’ gekomen? Er worden nogal wat problemen gemeld met APE op Leopard.

Dat ging meer om de update naar Leopard. Als je een oude versie van Ape op je systeem had, en dan update naar Leopard gaat het mis. Met de latere versies van Ape is dat opgelost.

Bijdrager
    Bert_9999
    ”unSOUND”
    ”Pieterr”

Dat ging meer om de update naar Leopard. Als je een oude versie van Ape op je systeem had, en dan update naar Leopard gaat het mis. Met de latere versies van Ape is dat opgelost.

Mijn apple is met leopard gekomen en wat is ape? Ben er zover ik weet niet aangekomen.

Bijdrager
    Pieterr
    ”Bert_9999″

Mijn apple is met leopard gekomen en wat is ape? Ben er zover ik weet niet aangekomen.

Die “Aap” lift mee op de rug van andere programma’s. Misschien wel met die Norton AntiVirus die je hebt geinstalleerd. Of een ander programma wat je er later opgezet hebt. Standaard staat “ape” niet op je Mac.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.