25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:
    Bijdrager
    Demon Hunter

Alu Macbook: Boven geen draadloos internet, beneden wel

Sinds maandag heb ik mijn nieuwe Alu Macbook binnen:) Heel blij mee, echt een upgrade van mijn 1,2 ghz iBook;) Alleen heb ik een probleem, boven op mijn kamer heb ik geen internet ontvangst. Momenteel vind ie helemaal geen netwerken, vaak wel de netwerken in de omgeving, ook mijn eigen, maar als ik dan verbind met mijn netwerk geeft de airport wel ontvangst aan maar blijft de airport zoeken en kan ik niet op internet, ook Diagonostische Netwerkinfo helpt niet en kan ook niet verbinden via Internetverbinding. Netwerk geeft aan dat de airport een zelftoegkend IP-adres heeft en mogelijk geen internetverbinding tot stand kan brengen. Beneden op de bank heb ik wel gewoon verbinding, op school ook via 802.1x en bij mijn vriendin ook gewoon ontvangst in het hele huis. Ik dit typ bericht nu van mijn oude iBook die gewoon volle bak ontvangst heeft hier op mijn kamer:?

Bijdrager
    Duplotrein

Omdat je nieuwe MacBook van aluminium gemaakt is verliest hij een heleboel ontvangst ten opzichte van je witte plastic iBook. Daar zul je dus echt mee moeten leren leven…

Bijdrager
    lumpii
    ”Duplotrein”

Omdat je nieuwe MacBook van aluminium gemaakt is verliest hij een heleboel ontvangst ten opzichte van je witte plastic iBook. Daar zul je dus echt mee moeten leren leven…

:? :sealed:

Bijdrager
    Demon Hunter
    ”Duplotrein”

Serieus en daar is niets aan te doen:? Ik heb namelijk echt geen zin om elke keer in de huiskamer huiswerk te maken dat wil ik gewoon relaxed op mijn eigen kamer doen. Gekke is dat de airport status wel gewoon 4 streepjes ontvangst weergeeft, heeft het niets te maken met dat zelftoekenende IP-adres?

Bijdrager
    lumpii
    ”Demon
    ”Duplotrein”

Serieus en daar is niets aan te doen:? Ik heb namelijk echt geen zin om elke keer in de huiskamer huiswerk te maken dat wil ik gewoon relaxed op mijn eigen kamer doen. Gekke is dat de airport status wel gewoon 4 streepjes ontvangst weergeeft, heeft het niets te maken met dat zelftoekenende IP-adres?

Wat Duplotrein zei is pure bullshit. Ontvangst van mijn alu macbook is net zo goed als mijn oudere witte macbook. Denk dat er bij jou gewoon iets mis zit, misschien dat iets anders stoort ofzo, maar het aluminium van je macbook heeft daar echt niets mee te maken!

Bijdrager
    Demon Hunter

Hmm, zit nu beneden vlakbij de router en nu wel gewoon internet :s Zover is het ook weer niet naar mijn kamer trap op en je bent er, mss 10 meter. Bij mijn vriendin thuis hebben ze geloof ik zelfs de zelfde router en daar heb ik wel overal gewoon ontvangst(al is het alles gelijkvloers), op school is de ontvangst ook overal goed.

Bijdrager
    HRY

Nee ontvangst is al vaker kritiek over geweest, staan wel meerdere artikelen over op inet..

één van de eerste kinderziekters?

Bijdrager
    carpebios

Dat is geen bullshit. De oude macbook pro had hier ook al last van. die reikte veel minder ver dan de gewone witte macbook. Omdat de behuizing ander is, en plastic laat nu eenmaal die signalen verder door.

Bijdrager
    sven-
    ”lumpii”

Wat Duplotrein zei is pure bullshit. Ontvangst van mijn alu macbook is net zo goed als mijn oudere witte macbook. Denk dat er bij jou gewoon iets mis zit, misschien dat iets anders stoort ofzo, maar het aluminium van je macbook heeft daar echt niets mee te maken!

Wat Duplotrein zei is dus GEEN bullshit. Ooit gehoord van de kooi van Faraday? Waarschijnlijk niet, zoek er eens naar met Google. Een plastic MacBook heeft gewoon beter ontvangst dan een aluminium MacBook. Om het verlies door het aluminium te beperken zit de Airport bij aluminium MacBooks veelal in het scherm verwerkt.

Maar los daarvan, als je wel streepjes krijgt te zien ligt het niet aan het ontvangst, maar aan iets anders (lijkt me).
    Als je boven bent en “verbinding maakt” (dan werkt het dus niet), vervolgens niets verandert en naar beneden loopt… werkt het dan opeens wel?

En wat voor router heb je?

Bijdrager
    Demon Hunter

Ja dat had ik ook wel eens gehoord, maar dat het zo erg was… Halverwege de trap perfect, snel internet, 3 treden verder…niets meer!

edit: router is een Linksys G wireless router with 4 port switch, model no. BEFW11S4. Ja loop ik naar boven en druk of refresh laad ie heel lang en vervolgens krijg ik geen verbinding melding. Loop ik naar beneden klik op refresh word de pagina gelijk ververst.

Bijdrager
    AAPL

Koop gewoon een airport express erbij, is wel 89 euro, die hang je op je kamer (als Bridge) en dan heb je waarschijnlijk wel gewoon draadloze verbinding..

Bijdrager
    carpebios

of een goedkopere router natuurlijk.

Bijdrager
    AAPL
    ”carpebios”

of een goedkopere router natuurlijk.

Vaak lever je wel degelijk in op het bereik in en de mogelijkheden van een router. Hier heb ik een Time Capsule, Extreme en express staan.. werkelijk overal bereik binnen en de hele tuin:)

Bijdrager
    Barabas2005

Dat is interessant: ik heb ook even mijn draadloze netwerk bekeken en juist het tegenovergestelde is het geval:

Mijn oude MBP 17″ herkent maar 4 netwerken. Mijn eigen netwerk heeft 52% signaal sterkte en de netwerken van de andere drie (buren) komen niet boven de 30%.

Mijn nieuwe MBP 15″ herkent maar liefst 7 netwerken. Mijn eigen netwerk heeft 62% signaal sterkte en de andere zes liggen tussen de 50% en 33%.

De metingen zijn trouwens gedaan met AirTrafficControl 2.1.

Beide computers staan trouwens naast elkaar in dezelfde ruimte. :wink:

Bijdrager
    Jeroen-W

Beste TS,

Maakt het iets uit als je de maximale snelheid van je router terugzet op bijvoorbeeld 11 Mbit? 802.11b dus.

gewoon even als test?

Ik heb hier met mijn nieuwe alu macbook veel beter bereik dan met mijn oude laptop en mijn iPod Touch…

Bijdrager
    Demon Hunter

Zit nu met een ouderwets draadje uit mijn 360 boven op internet, iig een tijdelijke oplossing, maar wil toch graag draadloos hebben. Heb zonet die AirTraffic widget getest, beneden geeft ie rond de 80 aan op mij netwerk, boven rond 50/60 en af en toe valt ie helemaal weg. Zonet haalde ik nog 77, daarna viel ie weer naar 0.

Bijdrager
    jorikk

Probeer je wifi modem eens op een ander kanaal te zetten. Kanaal 1 ofzo. Soms wil dat net het verschil uitmaken door je modem op een ander kanaal te zetten. Had ik ook.

Bijdrager
    sven-

Heb je andere storingsbronnen in de omgeving daarboven? (denk aan magnetrons, DECT telefoons etc.)

Bijdrager
    Barabas2005

Klinkt inderdaad als interferentie met een ander netwerk. Met AirTrafficControl kun je ook de kanalen zien van alle netwerken in de buurt.

Bijdrager
    Demon Hunter

Staat niets boven wat kan storen denk ik. In me ma’s kamer staat een draadloze telefoon, maar die staat best wel ver weg. Verder alleen tv met upc box en thuisbios aanstaan, kan me niet voorstellen dat het daar aan ligt. Router staat op channel 1, de enige in de buurt op dit kanaal volgens AirTraffic. Zal vrijdag weer verder uitzoeken, morgen eindopdracht voor school af hebben;)

Bijdrager
    readefries

Hebben jullie betonnen vloeren? Draadloze netwerken, en beton gaan niet zo goed samen.

Bijdrager
    Hansi2124
    ”Demon

Router staat op channel 1, de enige in de buurt op dit kanaal volgens AirTraffic.

Misschien zijn er ook netwerken bij jou in de buurt die verborgen zijn. Die kunnen dus ook wel op kanaal 1 of 2 staan.
    Verder is het opmerkelijk dat je vanaf 1 bepaalde positie op de trap ineens geen ontvangst meer hebt. Dan denk ik toch echt aan een bepaalde storing die je vanaf dat punt merkt.

Bijdrager
    sven-
    ”glitch”

Hebben jullie betonnen vloeren? Draadloze netwerken, en beton gaan niet zo goed samen.

Met beton wel, maar met gewapend beton inderdaad minder:wink:

Bijdrager
    Esquare

Betonnen van ongewapend beton hebben ook zo hun problemen.;)

Bijdrager
    Ferris Bueller

Gewoon een Airport Extreme kopen, heb ik betere ervaringen mee dan met alternatieven routers.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.