19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    Mona

Alu MacBook aansluiten op TV (analoog)

Kan dat? Zo ja, welke kabels zou ik daar (eventueel) voor moeten aanschaffen? Thanks!

**De bedoeling is om YouTube, Uitzending Gemist of een DVD te kunnen bekijken.

Bijdrager
    Josebo.

Hm, de kwaliteit van YouTube en Uitzending Gemist is niet super he, dat moet je even onthouden.

Bijdrager
    sven-

Maar als de TS een “oude” TV heeft (met PAL-resolutie), dan valt het misschien nog wel mee.

Bijdrager
    Pieterr

Dan ziet ie namelijk helemaal niets uit z’n alu MacBook. (geen composite, geen s-video)

Bijdrager
    Barabas2005

Volgens mij moet dan nu nog met ten eerste de Mini DisplayPort naar DVI adapter én de DVI naar video adapter van Apple. Er zullen later vast wel kabels “van derden” komen die de verbinding direct kunnen maken.

Bijdrager
    1984

Op een oude TV functioneert Frontrow prima, echter met een Mini DisplayPort heb ik geen ervaring, zie kabels

Bijdrager
    Pieterr

Werkt niet. Die eerste kabel is DVI-D, de tweede is DVI-A.

Bijdrager
    sven-

Dus de nieuwe MacBook ondersteunt geen analoge schermen meer?

Bijdrager
    JazzEye

Hangt van je TV af, maar je kunt natuurlijk MiniDisplay naar DVI icm met HDMI adapter. Ik heb zelf een DVI naar HDMI kabel gekocht voor mijn beamer. Gaat perfect.

Bijdrager
    1984
    ”sven-“

Dus de nieuwe MacBook ondersteunt geen analoge schermen meer?

Met de Mini DisplayPort-naar-VGA-adapter kunt u een analoog beeldscherm of een projector aansluiten op een MacBook, MacBook Pro of MacBook Air

Bijdrager
    Pieterr

@sven-: Jawel. VGA is analoog. Maar oude CRTs hebben dat meestal niet.

Bijdrager
    1984

Is het niet mogelijk met deze 2 kabels “Mini DisplayPort-naar-DVI”-adapter > “Apple DVI-naar-video-adapter”

Bijdrager
    Pieterr

Dat is wat Barabas2005 ook al zei. En dat werkt dus niet.

Bijdrager
    Job Versloot

Monster heeft daar mooie oplossingen voor.

Bijdrager
    1984

I don’t know if anyone has realized this but when Apple updated the Macbooks and Pros they didn’t make a Mini DisplayPort-to-Video adapter “:oops:

Bijdrager
    lowfi

Mini displayport is vrijgegeven door apple. Dus binnenkort misschien een thirdparty oplossing met de nodige electronica in de “adapter”.

Bijdrager
    Bert_9999

Je kunt voor je macbook een minidisplay naar dvi-D kopen en dan via deze kabel van dvi naar HDMI gaan.
    http://www.alternate.be/html/product/details.html?articleId=44828&showTechData=true
    http://www.alternate.be/html/productDetails.html?artno=RDVB07

Bijdrager
    Pieterr
    ”Bert_9999″

Je kunt voor je macbook een minidisplay naar dvi-D kopen en dan via deze kabel van dvi naar HDMI gaan.

Voor het gemak nog even het onderwerp van dit topic: Alu MacBook aansluiten op TV (analoog)

Bijdrager
    Bert_9999
    ”Pieterr”
    ”Bert_9999″

Voor het gemak nog even het onderwerp van dit topic: Alu MacBook aansluiten op TV (analoog)

Dan koop je een mini-display naar vga en dan van vga naar component/s-video

deze kabel : http://www.amazon.com/EFORCITY-VGA-S-Video-RCA-Adaptor/dp/B000P3UB24

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.