One More Thing » Community » Forum » Mac Hardware » Randapparatuur » Alu apple klavier werkt niet ?

Alu apple klavier werkt niet ?

Profielfoto van Johnyw

Johnyw op 10 oktober 2017 #

Ik heb de indruk dat dit klavier ook helemaal niet herkend word ? Het is een USB klavier, dus niet draadloos .

Al geruime tijd werk ik met een K-380 draadloos klavier van Logitech, maar een glas Cola erover heeft daar geen goed aan gedaan.
Dus dan maar weer mijn vroeger klavier aangeschakeld ( Alu apple usb) maar dat werkt dus niet, ik mag toetsen aanslaan, langer ingedrukt houden, of wat dan ook… Verschillende usb poorten geprobeerd, maakt alemaal niks uit.

Ik heb vroeger nooit een probleem gehad met dit klavier…

Ik weet het nu dus even niet meer..

Profielfoto van Mac Daddy

Mac Daddy [moderator] op 10 oktober 2017 #

Is het handig om een nieuw topic hierover te openen johnyw?
https://www.onemorething.nl/community/topic/klavierproblemen/

Profielfoto van Johnyw

@Mac Daddy niet echt , het is een totaal ander probleem, De topic waar u naar verwijst gaat over bepaalde tekens die ontbreken met dat qwerty klavier. Kmoet daar niet meer mee bezig zijn omdat het Logitec klavier onder de cola zit.
Ik wil met mijn vorig klavier verder…

Profielfoto van R_M

R_M op 10 oktober 2017 #

Hi, waarschijnlijk is het probleem opgelost als je een USB verlengkabel aan je toetsenbord kabel ‘hangt. En dan aan de Mac, je snoer verlengen dus.
Heb dit ook zo opgelost. Daarna Kwam het probleem niet meer terug. Rare oplossing, maar het werkt bij mij wel.
Succes!

Profielfoto van Johnyw

@r_m   Je maakt een grapje neem ik aan ???

Profielfoto van McPim

McPim op 10 oktober 2017 #

Het schijnt in sommige gevallen inderdaad te helpen vanwege iets andere/diepere contacten van de USB verlengkabel. Geen grapje dus, maar of het jouw zal helpen is niet te voorspellen. Oudere modellen werden ooit geleverd met zo’n verlengkabel. Aansluiten via een USB hub i.p.v. rechtstreeks valt ook te proberen.

Vraag: doet je caps lock lampje het wel of niet?

Profielfoto van Jakko Westerbeke

Jakko Westerbeke op 10 oktober 2017 #

Johnyw op 10 oktober 2017

Ik heb de indruk dat dit klavier ook helemaal niet herkend word ? Het is een USB klavier, dus niet draadloos .

Er is iets geks aan de hand: onder Toetsenbordhub hoort „Apple Keyboard” te staan. Als ik de stekker van m’n toetsenbord (een Apple aluminium dinges met numeriek blok) uit de computer trek en de systeeminformatie opnieuw start, verdwijnt de Toetsenbordhub (met de daaronder hangende Apple Keyboard) helemaal, en die twee komen terug als ik de stekker er weer in doe. Bij jou staat er wel de hub maar niet het toetsenbord zelf, dus ik zou zeggen: doe eens een USB-stick of een muis of zo in een USB-poort van het toetsenbord. Verschijnt die dan wel in de systeeminformatie/op je bureaublad? Zo nee, dan is de hub in het toetsenbord waarschijnlijk defect, maar op zo’n manier dat de hub zelf nog wel herkend wordt maar alles dat eraan hangt niet meer.

Profielfoto van iMac Lover

iMac Lover op 10 oktober 2017 #

Verwijder alle randapparatuur van de USB2 poorten.
Als één van die randapparaten zoals die Lacie Hard Drive problemen veroorzaakt
Of die !! PTK 440 heeft een probleem, dan hebben alle randapparatuur zoals een toetsenbord een probleem
Hang je Apple keyboard aan een andere USB poort, en kijken wat er gebeurt.

Gr

Profielfoto van McJohn

McJohn op 10 oktober 2017 #

Er zit toevallig geen vuil in de USB poort, wat voor slecht contact zorgt?

Profielfoto van Johnyw

@mcpim, neen, het capslock lampje doe niks…

Profielfoto van McPim

McPim op 10 oktober 2017 #

Ok, dat doet me nog meer vermoeden dat het een probleem met de verbinding is. Echt stuk gaan die dingen niet zomaar. Zie alle suggesties die inmiddels door mij en anderen zijn gedaan.

Profielfoto van R_M

R_M op 10 oktober 2017 #

Geen geintje Johnw. Geprobeerd?

Profielfoto van Johnyw

@Jakko Westerbeke  Euh, erg vreemd, IK heb eeb USB stich in een USB poort van dat klavier geplaatst en deze verschijnt onmiddelijk op mijn Desktop , en die verschijnt ook onder de toestsenbord hub !

Profielfoto van koen

koen op 10 oktober 2017 #

Inderdaad, alles loskoppelen, behalve je klavier .

Profielfoto van Johnyw

@r_m geen usb verlengsnoer te vinden, morgen eens op zolder kijken

@johnyw eerst alles verwijderen, dan je klavier toetsenbord koppelen aan een USB poort
Overige randapparatuur kunnen de oorzaak zijn dat je toetsenbord of klavier het niet doet

Leer lezen

Profielfoto van Johnyw

@Imac Lover Ik zal dat morgen proberen

@johnyw een USB poort is net de Ring rond Antwerpen
Als één Auto pech heeft op de Ring merk Lacie dan hebben de overige merken auto’s zoals een Apple keyboard er ook last van

USB 2 ondersteunt volgens mij 128 randapparatuur of auto’s
Dus als 1 auto pech heeft heeft dat direct invloed op het verkeer of USB poorten

Gr

Profielfoto van Johnyw

Johnyw op 11 oktober 2017 #

Goeie morgen allemaal,
Ik heb jullie raad opgevolgd:
Eerst alles losgekoppeld, herstart  > geen veranderimg, toetsenbord doet het nog steeds niet
Dan maar het trucje met de USB verlengkabel geprobeerd > dat bracht ook geen soelaas

Wat moet ik daaruit concluderen? Dat het Apple klavier stuk is ? Lijkt me erg onwaarschijnlijk omdat , toen ik het logitech klavier voor het eerst aanschakelde ( dus ook de logitech software geinstalleerd heb) de beide klavieren samen werkten.

Ik heb ergens gelezen dat ik de klavier voorkeuren moest verwijderen uit de bibliotheek (voorkeuren) maar die staan helemaal niet in de voorkeuren bij mij, niks van com.apple….keyboard …enz

dus…?

Profielfoto van Joid

Joid op 11 oktober 2017 #

Brievenbus!

Heb je de mogelijkheid om je toetsenbord op andere computer/Mac aan te sluiten? Om zo zeker te zijn dat het correct werkt. Lijkt mij verstandig om eerst te doen ipv allerlei andere conclusies te trekken.

Werkt het niet met andere computers, dan is het inderdaad tijd voor paniek.

Profielfoto van Night

Night [moderator] op 13 oktober 2017 #

Of haal gewoon een nieuwe K380. Zo duur zijn die nu ook weer niet…

Profielfoto van Johnyw

Johnyw op 17 oktober 2017 #

Ik was een paar dagen afwezig, sorry.
Het gaat er niet om dat ik gewoon een nieuw k-380 klavier moet, het is dat ik niet begrijp, dat een klavier ( het Apple klavier) wat nooit problemen gaf, losgekoppeld en gewoon in de kast als reserve geplaatst is, een paar maanden later niet meer werkt…dat gaat er bij mj niet in. En neen, ik kan het niet op een andere computer testen (sociaal netwerk=0 )

Profielfoto van Q-collective

Q-collective op 17 oktober 2017 #

Johnyw op 10 oktober 2017

@R_M geen usb verlengsnoer te vinden, morgen eens op zolder kijken

Heb je dat meegeleverde verlengsnoer al gevonden? Dat is inderdaad waarschijnlijk de oplossing.

iMac Lover op 17 oktober 2017 #

Zeker je kunt het klavier rustig testen op een andere Mac of Windows computer

Reden omdat de protocollen en ASCII tekenset voor alle toetsenborden of klavier het zelde zijn.
Dat houd in dat je ook even Windows toetsenbordje aan je Mac kunt hangen

Gr

Profielfoto van Jakko Westerbeke

Jakko Westerbeke op 17 oktober 2017 #

Beter lezen — het niet kunnen testen op een andere computer heeft niks met de techniek te maken.

Over dit topic

Gestart op 10 oktober 2017 door Johnyw

Laatste reactie door Jakko Westerbeke

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?