11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    Laurensblom

Altijd maar wachtwoord intikken?

Is het mogelijk om op een iMac het wachtwoord te omzeilen? Als ik even iets niet doe op mijn iMac moet ik opnieuw een wachtwoord intikken. Heel vervelend. Hetzelfde geldt voor mijn iPhone en iPad. Ben ik een recept aan het maken via mijn iPad moet ik om de zoveel tijd met vieze handen mijn wachtwoord intikken. Ik wordt er tureluurs van. Het liefst heb ik helemaal geen wachtwoorden, maar dat lukt natuurlijk niet. Maar een manier om tijdelijk het wachtwoord te omzeilen zodat ik niet continu het wachtwoord moet intikken, moet toch mogelijk zijn?

Bijdrager
    Shmoo

Een Apple Watch. 😇

Je kan hier toch instellen wat het termijn is voor het wachtwoord opnieuw te moeten opgeven.

Dat i.c.m. een verlenging van de sluimertijd moet toch voldoende zijn?

Bijdrager
    Laurensblom

Dank! Ik heb alles gevonden. Nooit meer intikken! iMac, iPhone en iPad aangepast. Nu nog een manier vinden om de aan/uit-knop van het geluid van mijn iPhone vast te zetten (heb ik nu vastgezet met plakband omdat die knop steeds omklapt in mijn zak) en ik ben een gelukkig mens:-)

Moderator
    Night

Dat is inderdaad de gemakkelijkste manier: gewoon een stukje tape erover.

Bijdrager
    KarelWillem

3D printje voor maken? .;)

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

<p class=”cite”>Laurensblom op 17 april 2019 om 15:53</p>
    Het liefst heb ik helemaal geen wachtwoorden, maar dat lukt natuurlijk niet.

Ook op je iPad kun je de PIN-code gewoon uitschakelen. Apple doet z’n best om je dat af te raden, maar het kan wel door gewoon te blijven zeggen dat je zeker weet dat je er geen wilt hebben. (Ik heb zo’n magnetische hoes aan m’n iPad zodat die aangaat zodra ik de hoes opendoe. Dan wil ik geen gezeur daarna over een PIN-code — als ik die hoes opendoe, wil ik gewoon gelijk wat doen met het apparaat.)

Bijdrager
    Johan

Niet echt handig je wachtwoord uitschakelen, als je ooit het apparaat afhandig gemaakt wordt heb je een hoop ellende (bijna net zoiets als de sleutel van je huis aan een wildvreemde geven oid)

Oplossing: Applewatch:-)

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ik woon niet in Amsterdam, Eindhoven, of een andere gemeente die hoog scoort bij het AD. De kans dat m’n iPad gestolen wordt is klein genoeg dat hij niet opweegt tegen elke keer dat ik de klep open doe, een pincode in moeten tikken. Een Apple Watch is ook geen oplossing: ik heb al een horloge, dat ik ook nog eens niet om de paar dagen op hoef te laden:)

Bijdrager
    GoeieDag

Met een AW kun je sowieso geen iOS apparaten unlocken, enkel Mac’s (vooralsnog).

Bijdrager
    pruus

En ik zou Bluetooth aan zetten, en de iPad in de auto laten liggen. Ben je er zo vanaf….

Bijdrager
    Laurensblom

Dank voor alle reacties!

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.